user icon
user icon

Video: Toro Rosso en Mercedes laten motoren voor het eerst draaien

  • Gepubliceerd op 09 feb 2019 08:44
  • comments 48
  • Door: Bjorn Smit

De eerste wintertests komen dichterbij en voor de teams is dat een teken dat de motoren van de auto's weer moeten gaan draaien. Scuderia Toro Rosso en Mercedes legden de eerste keer dat de motor opgestart wordt vast met een geluidsrecorder.

Beide teams kwamen op vrijdag met de clipjes naar buiten. Toro Rosso is van de teams het eerste met de presentatie van de nieuwe bolide. Die vindt op maandag 11 februari plaats. Drie dagen voor die presentatie zwengelde het team de nieuwe Honda-motor voor het eerst aan. Een belangrijk moment voor zowel Toro Rosso als Red Bull Racing, dat in 2019 voor het eerst aan de start staat met Honda-motoren.

Op dezelfde dag publiceerde Mercedes een geluidsclipje op Twitter, waarin de nieuwe Mercedes-motor voor het eerst opgestart werd. De regerende wereldkampioen deed dat daarmee ruim voor aanvang van de presentatie van haar bolide, die op woensdag 13 februari plaatsvindt. Bij die onthulling zal de Mercedes hoogstwaarschijnlijk in een nieuwe kleurstelling gestoken zijn. Daar hint het team op Twitter in ieder geval op. In hoeverre de livery anders is en of de kleurstelling ook tijdens de tests en de races gebruikt wordt, is nog niet bekend.

 

Reacties (48)

Login om te reageren
  • Niks meer aan doen. Hoor je gelijk. Ook al ben ik doof. Je voelt de trillingen gewoon. Wordt een makkie voor Max.

    • + 12
    • 9 feb 2019 - 09:06
    • 😂😂

      • + 0
      • 9 feb 2019 - 09:12
    • 😂😂😂

      • + 0
      • 9 feb 2019 - 09:14
    • Nou die Mercedes heeft een superieur geluid en zal wel weer de sterkste en beste blijken te zijn.

      • + 2
      • 9 feb 2019 - 09:24
    • 😂😂👍

      • + 0
      • 9 feb 2019 - 09:49
    • 😁
      Gelukkig voor jou hebben ze een oscillogram toegevoegd ;)

      Klinkt overigens wel lekker.. nog een paar dagen wachten...

      • + 1
      • 9 feb 2019 - 09:51
    • Ik hoor niets. Ben vast nog niet wakker.
      Pats: daarmee vertrouwen voor 2019 gelijk weg.

      Heb ik vandaag al gezegd dat Max in 2019 wk wordt?
      Bij deze. Kan het niet vaak genoeg herhalen en ik meen het nog ook.

      • + 1
      • 9 feb 2019 - 09:54
    • Ik denk ook dat ze er volgende week al meteen staan @maximaal. Puur onderbuik gevoel

      • + 1
      • 9 feb 2019 - 09:57
    • Zou toch geweldig zijn voor de sport @Maximaal & @PallMall!

      • + 0
      • 9 feb 2019 - 10:02
    • Het zou fantastisch zijn en ik heb al maanden dat goede gevoel.
      Als Honda voldoende betrouwbaar is en ca 30-40 pk minder dan de Ferrari/Mercedes + Red Bull maakt een goed chassis, nou dan zie ik het echt gebeuren.

      • + 0
      • 9 feb 2019 - 10:17
  • youtu.be/hpvuu5MfaSk

    Hier @Royalere.. Dit voel je wel, soundsysteem los draaien en knallen!

    • + 4
    • 9 feb 2019 - 09:19
  • Sun-Tzu

    Posts: 2.401

    Ik kan er niets aan doen, maar deze motoren laten je haren toch niet overeind staan. Wat een teleurstellend gepruttel.

    • + 1
    • 9 feb 2019 - 10:01
    • Check dan mijn Vorige reactie, die moet wél goosebumps geven..:)

      • + 1
      • 9 feb 2019 - 10:05
    • The dre

      Posts: 2.184

      Vindt ik ook hoor. Mijn eigen auto klinkt nog beter, maar heeft dan ook wat cillindertjes meer😂
      Mijn diesel klinkt echter als een diesel.....

      • + 1
      • 9 feb 2019 - 10:48
    • Sun-Tzu

      Posts: 2.401

      Ik wil je niet beledigen Maxiaans, die V8 was best ok, maar de V12 waar Pallmall ook al naar hint.. dat is voor mij toch het echte werk.
      Eerlijk is eerlijk, wetende dat de V12 nooit meer terug zal komen, geniet ik toch maar extra van die 'best ok' zijnde V8 ;)

      • + 0
      • 9 feb 2019 - 13:12
    • Ok, ok, @Suntzu.. ging mij vooral om the point of vieuw.. ze klappen er rakelings langs en de snelheidsbeleving komt dichtbij.

      • + 1
      • 9 feb 2019 - 13:15
    • Maar ik vind als je dan toch moet kiezen de honda een mooier geluid hebben. Ben benieuwd wat max ervan vind een ander geluidje

      • + 0
      • 9 feb 2019 - 13:46
  • Achelos

    Posts: 47

    Ik vind dan het geluid van de Honda een stuk beter dan de rest van het kattengejank.
    Er gaat natuurlijk niets boven het geuild van vroegâh.

    • + 1
    • 9 feb 2019 - 10:18
    • Kgundi

      Posts: 581

      Je kunt lullen wat je wilt, maar die Honda klinkt een stuk beter dan die grijze bladblazer.

      • + 0
      • 9 feb 2019 - 10:51
    • Hahaha bladblazer..

      Dus dit seizoen krijgen we het duel; bladblazer vs. grasmaaier?

      • + 3
      • 9 feb 2019 - 11:00
    • @ACHELOS, vroegâh snurkte jij ook minder hard. Moet je toch iets aan doen ;)

      • + 1
      • 9 feb 2019 - 15:51
    • Achelos

      Posts: 47

      @MODEST71 Dat is zeker waar. Dat zegt mijn vrouw ook :D

      • + 1
      • 9 feb 2019 - 16:11
  • De Honda stuurt ons een teaser....gromt een beetje. Mercedes gaat meteen brullen! En dat zegt helemaal niks hahahaha

    • + 0
    • 9 feb 2019 - 10:20
  • Makske

    Posts: 242

    Wat een nep geluid komt er uit die Honda. Past wel bij de teams waar die rommel in ligt. Gaat hem weer niet worden voor Maks. Ik zeg doei doei

    • + 0
    • 9 feb 2019 - 10:55
    • SEN1

      Posts: 710

      Autos rijden niet op geluid....

      • + 0
      • 9 feb 2019 - 11:01
    • Slechte poging om te provoceren, volgende keer iets beter je best doen ;)

      • + 9
      • 9 feb 2019 - 11:03
    • @PM Ook Makske moet nog ff warmdraaien...

      • + 0
      • 9 feb 2019 - 11:15
    • Maks? Het de Meneer Verstappen voor jou. ;)

      • + 1
      • 9 feb 2019 - 11:33
    • Beetle

      Posts: 1.019

      Zo is dat Makske, die honda klinkt alsof er een doos knikkers in een blender ligt te rammelen.
      Het is niks en het wordt niks.

      • + 1
      • 9 feb 2019 - 18:00
    • Makske

      Posts: 242

      @Beetle. Honda was niks, Honda is niks en Honda wordt niks. Maar na 17 maart zal het hier aardig stil zijn. Dan belanden de Maks fans terug op aarde.

      • + 0
      • 9 feb 2019 - 19:17
    • Hahaha Maks fans? Wie is Maks? GeMakshalve?

      • + 0
      • 9 feb 2019 - 20:15
    • Makske

      Posts: 242

      @MrStef85. Maks crashstappen. Degene die alleen met zn mond wereldkampioen kan worden.

      • + 0
      • 9 feb 2019 - 20:18
    • Sieper

      Posts: 1.095

      Zo goed is hij nou ook weer niet, hij zal minstens nog een paar handjes en voetjes nodig hebben.

      • + 0
      • 10 feb 2019 - 00:38
    • RBH1

      Posts: 443

      Zoals Rob Geus zou zeggen Man man man.

      • + 1
      • 10 feb 2019 - 02:13
  • Ik heb bosmaaiers gehad die een beter geluid hadden dan dit.. Klinkt ook voor iedereen anders want niemand heeft hetzelfde sound system. Wel grappig dat 'jullie' adhv dit geluid al weten dat Max kampioen gaat worden met die Honda! :-D

    • + 1
    • 9 feb 2019 - 11:01
    • Is toch duidelijk?!? Hoor je meteen!

      • + 4
      • 9 feb 2019 - 11:04
    • Zo niet dan ligt het aan je “sound system” ;)

      • + 4
      • 9 feb 2019 - 11:05
    • SEN1

      Posts: 710

      Maximaal bass opengooien, dan voel je t ook ;)

      • + 2
      • 9 feb 2019 - 11:07
    • Wahahaaa😂

      • + 0
      • 9 feb 2019 - 11:11
    • Kgundi

      Posts: 581

      Ik dacht aan een winst van 40 pk, maar als ik dit zo hoor tiikt ie op zijn minst de 50 aan.

      • + 3
      • 9 feb 2019 - 11:27
    • Je hoeft echt geen kenner te zijn om te horen dat dit een WK motor is hoor. Ik zette het geluid aan al ben ik doof. En mijn broer kwam gelijk naar me toe en vroeg: wie gaat er met deze motor rijden? daar gooi ik gelijk 1000 euro op.

      • + 1
      • 9 feb 2019 - 11:35
    • RBH1

      Posts: 443

      Die van Van Doorne maakt lekker veel geluid :-)

      • + 0
      • 10 feb 2019 - 02:14

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar