user icon

Officieel: Red Bull Racing sluit sponsordeal met cryptomunt FuturoCoin

  • Gepubliceerd op 05 feb 2019 11:01
  • comments 30
  • Door: Bjorn Smit

Aston Martin Red Bull Racing heeft als eerste Formule 1-team een sponsordeal gesloten met een cryptomunteenheid. De Oostenrijkse renstal gaat een samenwerking aan met FuturoCoin, een Duits-Poolse cryptocurrency.

Red Bull Racing is het eerste team dat een sponsordeal sluit met een dergelijke partner. Voor de wereld van de cryptomunten is dat een spannende ontwikkeling. Het logo van FuturoCoin zal per 2019 te zien zijn op de Red Bull RB15, de overalls van Max Verstappen en Pierre Gasly en de trucks van het team. De overeenkomst brengt FuturoCoin en Red Bull Racing voor meerdere jaren bij elkaar.

"In recente jaren hebben we een onwaarschijnlijke groei van blockchain-technologie en cryptocurrencies gezien", zegt teambaas Christian Horner. "We zijn blij dat wij het eerste Formule 1-team zijn die dit omarmen door onze samenwerking met FuturoCoin. Veilige, digitale munteenheden liggen voorop in de technologische ontwikkelingen en we zijn erg blij dat we onderdeel van deze revolutie worden."

Roman Ziemian, CEO en mede-oprichter van FuturoCoin, ziet veel gelijkenissen tussen de Formule 1 en cryptomunten. "Cryptocurrencies en de Formule 1 lijken erg op elkaar en dat geldt ook voor hun waarden: snelheid, technologie en vooruitstrevend. Ik ben een grote autosportfan en de Formule 1 heeft mij altijd gefascineerd. Deze sponsoring is een spannend nieuw hoofdstuk voor ons bedrijf en zal ons een groot platform bieden om de bekendheid van FuturoCoin te vergroten."

Reacties (30)

Login om te reageren
  • Iemand twee barebone's Mine machines kopen? ;)

    Ontopic, goed voor RBR, maar gaat drastisch minder met deze Coins.

    • + 0
    • 5 feb 2019 - 11:03
  • MrEmilio

    Posts: 167

    Lekker, die is in een half jaar van $17,70 naar $4,91 gegaan!

    • + 0
    • 5 feb 2019 - 11:06
    • Eamm

      Posts: 200

      Gister is in Canada een handelaar in cryptomunten overleden die heeft alle wachtwoorden mee zijn graf ingenomen.
      Schijnt dat het om een bedrag gaat van 200mil.

      • + 1
      • 5 feb 2019 - 11:47
  • Kubica

    Posts: 4.391

    Wordt RBR nu ook gebakken lucht ??

    • + 3
    • 5 feb 2019 - 11:08
    • Kweenie.....maar gesponsord worden in cryptomuntjes is een hachelijke zaak. De ene dag koop je er een complete motor voor, de andere dag moet je blij zijn als je er een bougie voor krijgt. Als RBR nu ook zijn rijders in crypto's wil gaan betalen wordt het een onrustig jaartje......

      • + 1
      • 5 feb 2019 - 12:13
    • @cherokee Tsja dat klopt. Dat had je ook in 2008 op de normale beurs. Gelukkig is dit een F1 forum en geen economy forum. Ik ben namelijk zwaar tegen het huidige geld systeem. Ik vertrouw geen bank of overheid.

      • + 0
      • 5 feb 2019 - 15:11
    • AUDI_F1

      Posts: 1.859

      Als het sponsor bedrag in $ of € is dan is het toch geen probleem.

      • + 0
      • 5 feb 2019 - 19:50
  • Bitcoin ligt op zn achterste

    • + 0
    • 5 feb 2019 - 11:11
    • Het gaat dan ook niet om bitcoin...

      • + 5
      • 5 feb 2019 - 11:40
    • Valt allemaal onder de noemer 'cryptocurrency',,,,maar is Bitcoin nog steeds maatgevend.

      • + 0
      • 5 feb 2019 - 12:54
    • Klus

      Posts: 1.361

      Het is maar hoe je het bekijkt. Mensen zonder kennis van zaken kijken alleen naar de piek en alles minder dan dat is slecht. Als je de koers vergelijkt met x jaar geleden dan staat ie nog steeds heel erg hoog.

      • + 0
      • 5 feb 2019 - 13:35
  • Een collega waar ik vorig jaar naast zat deed al een paar jaar cryptoinvesteringen en zijn zaken gingen zó goed dat zijn portefeuille op een gegeven moment 3,2 miljoen dollar aantikte (januari 2018). In 1 dag tijd kon hij 2 ton winnen of verliezen...je kan je dus voorstellen dat hij niet bepaald meer met zijn werk bezig was :D

    • + 0
    • 5 feb 2019 - 11:13
    • Dat hij überhaupt nog op zijn werk zat....

      • + 1
      • 5 feb 2019 - 12:26
    • hij nam afscheid nog dezelfde maand :)

      • + 0
      • 5 feb 2019 - 14:08
  • Overheden zorgen er wel voor dat crypto valuta niet, nooit niet , echt doorbreekt, tenzij ze het zelf uitbrengen... controle over het gepeupel....

    • + 2
    • 5 feb 2019 - 11:14
  • rice

    Posts: 1.998

    Is te hopen dat die cryptomunten niet bij QuadrigaCX stonden, de 30 jarige oprichter van deze crypobeurs is overleden en die wist als enige de paswords van de hoofd wallets waar voor 160 miljoen dollar aan crypto's van klanten in stonden. Bedrijf heeft gisteren faillissement aangevraagd.

    • + 0
    • 5 feb 2019 - 11:16
    • Tja, ik las het ook maar dat is toch niet echt geloofwaardig.

      • + 0
      • 5 feb 2019 - 11:42
    • QuadrigaCX valt onder Cryptocapital en er zijn meerdere exchanges die er onder vallen en mensen daarvan niet kunnen uitcashen. Zoals bitfinex (een grotere speler) maar die hebben ze van de website afgehaalt.

      Het is wel jammer dat z'n shitcoin op de wagen komt. Futurcoin heb je echt helemaal niks aan. Maar dat is mij mening.

      • + 0
      • 5 feb 2019 - 12:05
    • Had er ook nog nooit van gehoord Dolle

      • + 0
      • 5 feb 2019 - 18:35
  • OT. Wat heeft McLaren toch met chocola? Ook een nieuwe sponsor!

    "McLaren Racing and Huski Chocolate are proud to announce today a multi-year partnership that will see the Huski Chocolate brand represented on the rear wing of the McLaren 2019 race car, the MCL34. The Swedish company’s branding will also appear on the team’s race drivers, Carlos Sainz and Lando Norris, and team personnel.

    From today, Huski hot and cold chocolate drinks will also be served at the McLaren Technology Centre in Woking, UK, and in McLaren Racing team hospitality, for team personnel, partners, media and race guests at Formula 1 events around the world."

    • + 1
    • 5 feb 2019 - 11:49
    • Moeten ze wel van die bulkvoorraad Freddo's af zien te komen.
      Misschien een goed moment om het personeel eens extra te motiveren :)

      • + 1
      • 5 feb 2019 - 11:56
    • Rimmer

      Posts: 9.034

      Ik kan er geen chocola meer van maken.

      • + 0
      • 5 feb 2019 - 12:14
  • FaZeless

    Posts: 54

    reken de maar op dat hier een flinke stijging in komt!

    • + 0
    • 5 feb 2019 - 12:24
  • El Maximo

    Posts: 131

    Misschien het eerste team in de cryptomunten, maar geloof dat Grosjean met zijn Soccercoin net een neuslengte eerder dan de Red Bull over die finish kwam. Hopelijk meteen de laatste keer dit seizoen.

    • + 0
    • 5 feb 2019 - 13:00
  • Ik vond altijd leuk hoe casual RBR met reclame omging. Met name Superman was leuk. En persoonlijk voor mij blijft hun stunt met Star Wars toch the best ever, vooral "Powered by the dark side" en Chewies in pitlane.

    • + 0
    • 5 feb 2019 - 13:21
    • Wat wil je nu eigenlijk zeggen?

      • + 0
      • 5 feb 2019 - 15:51
    • MisterT

      Posts: 2.020

      Dat hij het leuk vond dat Red Bull casual met reclame om ging, misschien even naar pearl?

      • + 1
      • 5 feb 2019 - 16:07
    • Eens met Mistert.

      • + 0
      • 5 feb 2019 - 19:21
    • casual met reclame omgaan.... nogmaals wat bedoel je nu eigenlijk is hoe ze nu met reclame omgaan niet "casual"....

      • + 0
      • 6 feb 2019 - 13:53
  • Leuk verhaal van Horner, maar ondertussen vangt RBR gewoon dollars neem ik aan.

    • + 0
    • 5 feb 2019 - 15:54

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Gaat Lewis Hamilton door in de Formule 1?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.558
  • Podiums 60
  • Grand Prix 141
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (24)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa 2021
Bahrein
16 - 18 apr 2021
Italië
30 - 2 mei 2021
Portugal
7 - 9 mei 2021
Spanje
20 - 23 mei 2021
Monaco
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan
18 - 20 jun 2021
Frankrijk
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië
30 - 1 aug 2021
Hongarije
27 - 29 aug 2021
België
3 - 5 sep 2021
Nederland
10 - 12 sep 2021
Italië
24 - 26 sep 2021
Rusland
8 - 10 okt 2021
Japan
8 - 10 okt 2021
Turkije
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov 2021
Mexico (land)
12 - 14 nov 2021
Brazilië
19 - 21 nov 2021
Qatar
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa 2021
16 - 18 apr 2021
30 - 2 mei 2021
7 - 9 mei 2021
20 - 23 mei 2021
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun 2021
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug 2021
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug 2021
3 - 5 sep 2021
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep 2021
Italië Monza
24 - 26 sep 2021
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt 2021
8 - 10 okt 2021
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov 2021
12 - 14 nov 2021
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov 2021
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar