user icon

Ricciardo laat zich niet gek maken door 'track record' van Hulkenberg

  • Gepubliceerd op 17 jan 2019 16:26
  • comments 24
  • Door: Niels Langenberg

Daniel Ricciardo zegt dat hij zich niet gek laat maken door het slechte 'track record' van Nico Hulkenberg. De Duitser rijdt al vele seizoenen mee in de Formule 1, maar wist bijvoorbeeld nog niet één keer een podium te scoren. Dat zegt volgens Ricciardo echter niets.

"Ik heb zeker veel hoogtepunten meegemaakt en die neem ik met vertrouwen mee naar Renault. Dat moet ook wel, aangezien ik te maken krijg met Nico. Ik denk dat iedereen, die de Formule 1 volgt, zijn kaliber kent. Van de buitenkant zou je alleen kunnen denken dat hij 200 races heeft gereden zonder op het podium te eindigen, maar we weten allemaal dat hij daar wel toe in staat is."

"Dus ik moet alles geven. Niet alleen om hem te verslaan, maar ook om het team vooruit te helpen. Ik houd me nog steeds vast aan Monaco, omdat alles wat daar gebeurde het grootste hoogtepunt was dat ik heb gekend", laat Ricciardo weten tegenover Motorsport.

"Het was zo grootst toen ik de dag erna terugkwam in het Energy Station. Ik kreeg een staande ovatie en ik was zo trots dat iedereen zo blij voor me was. Ik doe deze sport voor mezelf en wanneer ik stop dan doe ik dat omdat ik dat wil, maar het was geweldig om het effect te zien dat ik zoveel andere mensen blij maakte. Op dat moment voelde ik dat ik het niet alleen voor mezelf doe."

Reacties (24)

Login om te reageren
  • Het is meestal wel een goede ´dief´ om er te staan als andere het laten afweten. dus wie weet kan hij een podium stelen volgend jaar.

    • + 1
    • 17 jan 2019 - 16:33
    • AUDI_F1

      Posts: 1.737

      In een race zoals Azerbeidzjan moet je er als de kippen bij zijn en uit de problemen blijven.

      • + 0
      • 17 jan 2019 - 21:57
  • barghest

    Posts: 348

    Ik heb the hulk hoog zitten. Vind hem een soort rosberg te sterk voor een 2de rijder en net te licht voor 1ste rijder. Maar als alles op zijn plek valt een seizoen lang gewoon een rijder die wel het wdc thuis brengt als de auto het toe laat.

    • + 4
    • 17 jan 2019 - 17:03
    • barghest

      Posts: 348

      Het zou mij verbazen als ric the hulk zoek rijd.

      • + 3
      • 17 jan 2019 - 17:05
    • Denk dat ze redelijk gelijk op zullen gaan.

      • + 3
      • 17 jan 2019 - 17:10
    • Dat zie ik nog niet zomaar gebeuren. Samen met Haas is Renault het team met de meest gelijkwaardige coureurs.

      Bij rbr, fer, mer, TR, RP,McL en Sauber is de eerste rijder voor mij wel duidelijk (maar hoop eigenlijk een beetje dat ik het mis heb). Bij Williams zou ik het niet weten.

      • + 1
      • 17 jan 2019 - 17:26
    • Ik durf hem wel aan: RIC gaat Hulk zoekrijden.

      • + 2
      • 17 jan 2019 - 17:29
    • Denk van niet, redelijk gelijkwaardig vermoed ik

      • + 2
      • 17 jan 2019 - 17:47
    • aesop

      Posts: 659

      Ik vind Hulk goed, maar 200 races zonder podium? Au.
      Aan het materiaal heeft het niet gelegen. Waar Ricciardo kampioen is in het maximaliseren van kansen is Hulkenberg dat duidelijk niet.

      • + 0
      • 18 jan 2019 - 00:12
  • Monaco zijn hoogtepunt..oftewel met een kapotte wagen die P1 binnen slepen zonder ook maar 1 aanval te hoeven pareren .
    Monaco had niks met kwaliteit te maken maar puur met geluk..en het feit dat Ham en Vet weinig risico's namen met een eventuele DNF

    • + 2
    • 17 jan 2019 - 17:27
    • Monaco is kwalificatie. Daar heb je wel kwaliteit voor nodig, niet alleen maar geluk.

      • + 1
      • 17 jan 2019 - 17:56
    • Als Max geen fout had gemaakt, had hij dit hoogtepunt nooit gekend.

      • + 1
      • 17 jan 2019 - 18:09
    • Maar Max maakte wel een fout.....en Daniel niet. Dat is ook kwaliteit.

      • + 3
      • 17 jan 2019 - 20:53
  • Die eerste zin van me staat er iets te vaag.

    Daar moet staan 'dat zie ik inderdaad ook nog niet zomaar gebeuren'

    • + 0
    • 17 jan 2019 - 17:29
  • DBGates

    Posts: 2.464

    Eigenlijk zegt hij dat Hulkenberg in staat is podiums te rijden maar Renault niet

    • + 1
    • 17 jan 2019 - 18:10
    • Hulkie heeft met podiums wat Max met Monaco heeft. Het werkt gewoon (nog) niet.

      • + 0
      • 17 jan 2019 - 18:16
  • Ik denk dat Ric Hulk vrij snel de baas zal zijn en alhoewel het moeilijk inschatten is hoe goed Hulkenberg is (heeft n.l. nog nooit voor een topteam gereden) ben ik geneigd te zeggen dat hij toch een wat overschatte coureur is. (mede ingegeven dat hij nooit echt serieus op de radar van de topteams heeft gestaan)
    Komt nog bij dat Ricciardo door Renault met alle egards als overduidelijke 1e rijder is binnengehaald en dus ook de beste strategieën en misschien ook technici gaat krijgen.

    • + 0
    • 17 jan 2019 - 18:30
    • Ricciardo vindt Hulkenberg wel goed als ik hem zo hoor.......en terecht.

      • + 0
      • 17 jan 2019 - 20:55
    • MadMax2.0

      Posts: 626

      Denk dat Ric gemiddeld op termijn wel beter gaat zijn maar dat het elkaar niet echt veel gaat ontlopen...….ik verwacht zeker niet dat het makkelijk gaat worden voor Ricciardo om Hulk te kloppen. "mede omdat Hulk nooit serieus op de radar heeft gestaan bij de topteams" De eerste vraag die dan bij mij opkomt heeft Ricciardo ooit serieus op de radar gestaan van MB en Ferrari...…MB heeft gesprekken met hem gehad en Ferrari waarschijnlijk ook maar waarom zit hij dan niet in een van die top auto's terwijl hij bij RB weg is?? Hebben ze hem wel serieus overwogen...…….denk dat hij niet eens een echt aanbod heeft ontvangen....wie weten krijgen we hier in de toekomst ooit nog antwoord op.

      • + 0
      • 17 jan 2019 - 23:01
    • Rossi46

      Posts: 41

      Hülkenberg heeft wel zeker op de radar gestaan bij een topteam. Ferrari had serieuze plannen om hem de vervanger te laten worden van Massa. Alleen zijn lengte heeft hem uiteindelijk de das om gedaan en is er voor Kimi gekozen. Dus hij had bijna in 2014 bij Ferrari gereden. Ik denk dat Ric het nog moeilijk gaat krijgen met de Hulk.

      • + 0
      • 18 jan 2019 - 08:18
  • Monaco geweldig? Als Vettel een beetje ballen had gehad, was ie met zijn 4 seconden sneller per rondje er voorbij gefietst.

    • + 0
    • 17 jan 2019 - 23:41
  • Ricciardo gaat hulkenberg verpulveren dat is zo duidelijk als wat

    • + 0
    • 18 jan 2019 - 10:24
    • Rossi46

      Posts: 41

      Hülkenberg gaat Ricciardo verpulveren dat is zo duidelijk als wat!!!

      • + 0
      • 18 jan 2019 - 11:30
    • Ze gaan elkaar verpulveren als in Baku.

      • + 0
      • 18 jan 2019 - 13:04

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 897
  • Podiums 23
  • Grand Prix 120
  • Land AU
  • Geb. datum 1 jul 1989 (31)
  • Geb. plaats Perth, AU
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar