user icon

Hamilton heeft een idee waar de zwakke plek ligt in 2019

  • Gepubliceerd op 07 jan 2019 15:10
  • comments 25
  • Door: Niels Langenberg

Lewis Hamilton zegt dat hij en zijn team Mercedes de zwakke plek hebben geïdentificeerd richting het 2019-seizoen. Ferrari legde Mercedes de afgelopen twee seizoenen het vuur aan de schenen en daarom is de Engelsman er op gefocust om de zwakke plekken in zijn eigen team te elimineren.

"Voor de auto van volgend jaar heb ik bijvoorbeeld een idee waar de zwakke plek ligt met deze nieuwe reglementen. Het team heeft ook een idee en we werken daarom constant hecht samen op het gebied van communicatie en willen elkaar echt beter maken."

"Wanneer je kijkt naar onze prestaties tijdens de raceweekenden, dan hebben onze monteurs, onze engineers en onze strategisten hun niveau constant verhoogd. Het is dan ook nooit perfect. Niet voor ons als rijders, maar ook niet als team. Ik denk dat we elkaar steeds beter hebben gemaakt en dat is inspirerend voor me geweest en het bemoedigt me om erop uit te gaan en ze niet teleur te stellen."

"Zolang Mercedes zijn benadering en zijn verlangen om te winnen niet verandert, ben ik zelfverzekerd. Sommige teams kiezen ervoor om af te dwalen, andere dingen te doen en de focus op het ultieme doel een beetje te verliezen. Zolang wij dat niet doen, dan geloof ik er in dat wij in staat zijn om op dit pad te blijven en dat we aan de top kunnen blijven vechten."

Reacties (25)

Login om te reageren
  • Je moet ook niet steeds dezelfde fouten maken, er is keus genoeg....

    • + 0
    • 7 jan 2019 - 15:18
    • F1jos

      Posts: 900

      ‘Een ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen”
      Wees een ezel.

      • + 1
      • 7 jan 2019 - 15:56
    • M@X

      Posts: 757

      +10 F1JOS!

      • + 0
      • 7 jan 2019 - 19:36
  • roelie77

    Posts: 298

    ?

    • + 1
    • 7 jan 2019 - 15:42
  • Rick F1

    Posts: 1.883

    "Sommige teams kiezen ervoor om af te dwalen"

    Doelt hij nu op McLaren? RedBull?

    Voor hoeveel raceklassen ontwikkelt de motoren afdeling van Mercedes ook al weer motoren? Precies... beetje gezwets dus van meneer Hamilton.

    • + 0
    • 7 jan 2019 - 16:05
    • Honda is actief in de F1, Indycer en Superformula. De drie snelste klasse in de wereld dus. Mercedes is maar in één topklasse actief.

      • + 0
      • 7 jan 2019 - 18:23
    • Rick F1

      Posts: 1.883

      Mercedes' succes komt voort uit een technologie uit hun dieselmotoren voor vrachtwagens.

      • + 0
      • 8 jan 2019 - 14:36
  • Heel veel succes Lewis. Als het klopt wat jij zegt tav de zwakke plek(ken) en jij en Mercedes een 6de titel halen, ben je op en naast de baan één van zo niet de beste coureur van de afgelopen decenia’s.

    • + 1
    • 7 jan 2019 - 16:18
    • Als hij dat steeds roept begin je dat steeds meer te geloven ook zeker?

      • + 2
      • 7 jan 2019 - 17:35
    • Dan heeft Mercedes de beste wagen en zet er dan eens een goede coureur naast die ook mag gaan voor de titel!

      • + 0
      • 7 jan 2019 - 21:46
    • @Fastrickey: Maakt niet veel uit, Hamilton is momenteel nog steeds de beste van de hele grid dus dan wint ie het sowieso ook wel, zolang de boel heel blijft tenminste.

      • + 1
      • 7 jan 2019 - 23:49
  • mediF1

    Posts: 2.812

    Wat hij wel vergeet is te melden is dat zijn motivatie na het behalen van titels wel eens ver te zoeken was en hij met van alles bezig was behalve met zijn monteurs.Die liet hij behoorlijk in de kou staan terwijl die wel het hele jaar dag in dag uit hard aan het werken waren om de zaak aan het draaien te houden.

    • + 0
    • 7 jan 2019 - 16:27
    • Liet hij zijn monteurs in de kou staan? O ja joh? Hoe kom je aan die wijsheid?

      • + 3
      • 7 jan 2019 - 17:17
    • rice

      Posts: 1.957

      Ik heb anders regelmatig op tv beelden gezien dat Hamilton zijn vaste crew van monteurs bedankte na een kwalificatie of race. Ook heb ik op z'n Insta en die van Mercedes regelmatig gezien dat ie op de fabriek was en voor een grote groep mensen zijn dank uitsprak en alle tijd had voor de mensen op de fabriek en met ze op de foto ging, handtekeningen uitdeelde etc.

      • + 4
      • 7 jan 2019 - 17:34
    • @Rice: Vandaar mijn vraag aan MediF1. Hij beantwoordt hem alleen niet........

      • + 1
      • 7 jan 2019 - 23:51
    • mediF1

      Posts: 2.812

      Denk alleen maar eens aan de monteurs ruil en het gebrek aan motivatie na het behalen van de titel. Hij zal best een goed woordje voor zijn monteurs hebben gehad maar dat zegt niet alles en nasr de fabriek gaan en hantekeningen uitdelen is wel het minste wat hij zou kunnen doen.

      • + 0
      • 8 jan 2019 - 17:37
  • remi on f1

    Posts: 17

    "Voor de auto van volgend jaar heb ik bijvoorbeeld een idee waar de zwakke plek ligt met deze nieuwe reglementen. Het team heeft ook een idee en we werken daarom constant hecht samen op het gebied van communicatie en willen elkaar echt beter maken."

    Lewis, wordt ik nu verondersteld te concluderen dat communicatie de zwakke plek is? Ik dacht toch echt dat de combinatie auto en banden niet optimaal was.

    • + 0
    • 7 jan 2019 - 17:30
    • Politik

      Posts: 6.812

      Zo lees ik het in ieder geval niet.
      Wat hij volgens mij bedoelt, is dat iedereen binnen Mercedes, inclusief hijzelf, is toegewijd en dat iedereen meedenkt en gefocust is, om op topniveau te kunnen blijven presteren.
      Als voorbeeld noemt hij daarvoor, dat niet alleen het team, niet alleen hijzelf, maar dat beiden door deze toewijding en focus denkt een zwakke plek in de reglementen gevonden te hebben.
      Wanneer je dat op de juiste manier met elkaar communiceert, buit je die kennis of vermoedens, zoals je wilt, optimaal uit.

      • + 0
      • 7 jan 2019 - 18:03
  • Dus Bottas wordt vervangen voor 2019?

    • + 1
    • 7 jan 2019 - 17:38
  • Wat een slap geouwehoer zeg...............

    • + 0
    • 7 jan 2019 - 18:53
  • Hij vergeet nog een zwakke plek ?
    Hij doet het nl. in zijn broek voor Max !!!
    Dat heb je de afgelopen twee jaar tussen de regels door kunnen lezen ?

    • + 1
    • 7 jan 2019 - 18:58
    • Ik niet. Behalve in de posts van Max fans dan.

      • + 1
      • 7 jan 2019 - 23:54
  • M@X

    Posts: 757

    OFF: Wie was de sterkste coureur van 2018? (zie de poll).

    Hamilton was blijkbaar toch zwak... Maar wie kan er winnen van Alex Moonen?

    • + 0
    • 7 jan 2019 - 19:51
  • zwakke plek.....

    Lewis: ga dit seizoen in een McLaren rijden, dan pas weet je wat zwaktes zijn. Sorry, hoor.

    • + 0
    • 7 jan 2019 - 21:45
    • Kijk, en daarom winnen Lewis en Mercedes.....omdat ze tóch bij die geweldige auto nog naar de zwakste plek zoeken en proberen te verbeteren.

      • + 2
      • 7 jan 2019 - 23:53

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.467
  • Podiums 102
  • Grand Prix 128
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar