user icon


Vettel pept Ferrari-team op in brief aan alle medewerkers

  • Gepubliceerd op 24 dec 2018 13:17
  • comments 8
  • Door: Niels Langenberg

Sebastian Vettel heeft een brief geschreven aan het gehele Ferrari-team en dringt er op aan dat het team meer verenigd is dan ooit tevoren. Ferrari legde het in 2018 opnieuw af tegen Mercedes, terwijl het Italiaanse team dit seizoen over het geheel genomen niet de mindere was van de Duitsers.

"Cari ragazzi, un grande GRAZIE per tutti quanto Voi", zegt Vettel tegenover het Ferrari-team en dat betekent ongeveer: "Beste mensen, een grote dank naar jullie allemaal", waarna de Duitser verder gaat.

"Ook al zijn we niet in staat geweest om de titel terug te brengen naar Maranello, we kunnen uit volle borst zeggen: "We hebben ons best gedaan en daar moeten we mee door blijven gaan. We gaan onze mouwen opstropen, proberen beter te communiceren met vertrouwen en wederzijds respect, dat ons helpt in alles en voor alles."

"Alleen door te blijven samenwerken en eensgezind te zijn kunnen we de volgende stap zetten. Op het gebied van toewijding en enthousiasme zijn we een fantastisch team en ik beloof dat ik in 2019 alles zal geven om het grote doel te bereiken. Ik wens jullie allemaal het beste. Heel erg bedankt. Sebastian."


Reacties (8)

Login om te reageren
  • Gut, nu nog een voettocht naar Rome en het komt helemaal goed in 2019... ;)

    • + 0
    • 24 dec 2018 - 13:18
  • Een nieuw jaar met nieuwe kansen voor iedereen, maar eind 2019 is Lewis weer kampioen en moet Seb oppassen dat hij niet wordt afgetroefd door Charles, Max of Valtteri.

    • + 0
    • 24 dec 2018 - 13:50
    • Hé bah [Spoiler Alert],... nou dus we hebben 2019 alweer gehad. Ok 2020 dan maar ;)

      • + 0
      • 24 dec 2018 - 13:59
    • Mercedes heeft de afgelopen 5 jaar alle 10 kampioenschappen vrij eenvoudig gewonnen, zolang die reeks niet doorbroken is blijven ze gewoon de grote favoriet. 2019 kan eigenlijk alleen maar meevallen, tenzij we weer terug gaan naar de uber dominantie van voor 2017.

      • + 0
      • 24 dec 2018 - 14:33
    • @Hupholland, haha, 'Uber dominantie' gebruiken als het gaat over de winnende taxi's...
      ;-)

      • + 0
      • 24 dec 2018 - 15:05
    • V10Lover... Wat ik altijd verdacht vind, is als Ferrari niks zegt over hun progressie in de winter... "Mercedes loopt tegen problemen aan met de motor, Renault heeft veel PK's gevonden volgens Brown, Red Bull kan met Honda nu echt voor de titel strijden" en wat gebeurt er straks? Ferrari vind uit t niets een enorme voorsprong op motorgebied en overklast iedereen. Ik ga er niet gek van opkijken als dit echt gebeurt. Is Mercedes en Hamilton de favoriet? Absoluut. Wordt de Honda en de Renault beter? waarschijnlijk wel. Maar Ferrari heeft zich sinds het hybride tijdperk van -200 PK op Mercedes, terug gewerkt tot de beste motor en de kans dat die motor nog wat beter kan is aardig groot.

      • + 0
      • 24 dec 2018 - 17:08
    • ringo

      Posts: 2.397

      2019 is nog niet geschreven, Ferrari heeft toch wel stappen gezet en 2018 en de zwakheden en de minpunten naar boven gehaald. Dat is alleen goed voor 2019. ben geen ferrari fan, maar voor de sport hoop ik dat ze minstens op gelijke hoogte komt. Aangezien ferrari twee subteams hebt zullen ze wel progressie maken. Ferrari was nog beetje te licht bevonden als team maar volgend jaar is zoiezo nieuwe regels nieuwe kansen. Chassis ontwikkeling heeft voor een deel de das omgedaan, maar de motor is wel sterker geworden ik verwacht ook dat ferrari op dat gebied ook wel stappen hebben gezet. Denk zelf op Mercedes niveau dit jaar ook wel wat tekenen hebben laten zien dat het ook niet optimaal is geweest ingeval van Banden waar ferrari toch gemiddeld beter inwaren volgens mij.. Nu moet vettel zijn hoofd niet verliezen in 2019 want dat bepaald de kampioenschap uiteindelijk vind opzich een goed gebaar naar de personeel

      • + 0
      • 24 dec 2018 - 21:03
  • Vettel had beter een andere brief kunnen schrijven:

    "Ik ben niet in staat geweest om de titel terug te brengen naar Maranello, we kunnen uit volle borst zeggen: "Ik heb mijn best gedaan maar heb het helaas verkloot. We gaan een cursus zelfbeheersing doen, proberen beter te racen en geen domme fouten meer te maken."

    "Alleen door geen onzin-brieven meer te schrijven maar het op het circuit te laten zien kunnen we de volgende stap zetten. Mijn welgemeende Excuses voor het slechte seizoen. Facta, non verba, Sebastian."

    • + 5
    • 24 dec 2018 - 15:48

Gerelateerd nieuws



SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's


Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Maakt de FIA de Formule 1 kapot door voor alles regels en straffen te bedenken?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 1.296
  • Podiums 51
  • Grand Prix 95
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (32)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel


Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar