user icon
user icon

Norris voorziet lange periode voor zichzelf in de Formule 1

  • Gepubliceerd op 12 dec 2018 17:00
  • comments 10
  • Door: Niels Langenberg

Lando Norris begint volgend jaar aan zijn eerste Formule 1-seizoen en hij is lang niet de enige rookie. Ook Alexander Albon en George Russell maken de overstap, maar Norris denkt niet dat je hem heel erg kan vergelijken met de andere twee rookies. 

"Ik neem aan dat je op sommige gebieden vergelijkingen kan maken met andere rookies, maar degene waarmee je je echt altijd kunt vergelijken, is je teamgenoot. Voor mij is dat Carlos Sainz. Maar wanneer je als rookie iemand verslaat die al een aantal jaar ervaring heeft, dan weet je dat je goed bezig bent."

"Je kunt niet echt vergelijkingen maken met andere rookies, omdat zij in andere teams zitten. Dus ik strijd tegen Carlos en probeer van hem te leren, maar probeer hem natuurlijk ook te verslaan. Ik moet echter eerst aan mezelf en aan de auto van volgend jaar werken", aldus Norris, die volgend jaar de jongste coureur op de grid zal zijn.

"Ik denk dat dat me alleen maar bemoedigt, maar tegelijkertijd denk en hoop ik dat het ervoor zorgt dat ik een lange carrière in de Formule 1 ga hebben. Ik heb veel te leren, aangezien ik nog geen perfecte rijder ben en er is nog zoveel waar ik aan moet werken. Omdat ik zo jong ben, heb ik nog tijd om veel dingen te leren, maar dat zal geen invloed hebben op hoe ik denk of te werk ga."

Reacties (10)

Login om te reageren
  • jd2000

    Posts: 4.401

    Aan zelfvertrouwen geen gebrek.....

    • + 0
    • 12 dec 2018 - 17:20
  • Hij zal zeker best gelijk gaan krijgen, maar normaal gesproeken zeg je dit soort voorbarige dingen niet voordat je überhaupt in de klasse hebt gereden.. maar Norris is jong en er is natuurlijk een journalist die met dit soort slappe vragen zijn komkommertijd probeert te vullen...
    Dus het zal wel.

    • + 0
    • 12 dec 2018 - 17:22
  • "hoop hebben"of "voorzien" is nogal een groot verschil. Niets in dit artikel wijst erop dat hij zichzelf een lange toekomst voorziet.

    • + 1
    • 12 dec 2018 - 17:42
  • Guust

    Posts: 279

    Zeiden Vandoorne en Hartley niet hetzelfde!?
    Ik heb beide zelfs horen zeggen : "Ik heb volgend jaar nog een contract, ik maak me geen zorgen".

    • + 0
    • 12 dec 2018 - 17:48
  • mats8850

    Posts: 144

    Met karren vol geld doe je wat je wil in de F1,en zolang je wil.

    • + 0
    • 12 dec 2018 - 17:51
  • "Omdat ik zo jong ben, heb ik nog tijd om veel dingen te leren, maar dat zal geen invloed hebben op hoe ik denk of te werk ga."

    Dan ben je, of Jezus Christus, of je moet nog een boel leren ;)

    • + 0
    • 12 dec 2018 - 17:55
  • Rijtje Bottas /Hulk. Niet slecht maar ook geen echt wereldtalent.

    • + 0
    • 12 dec 2018 - 20:43
  • John6

    Posts: 4.923

    Als ze een jaartje rijden in de F1 zien we het vanzelf, als ze er niks van bakken zijn ze er ook zo weer uit, in andere klasse goed rijden is geen garantie voor een lange tijd in de F1 te blijven.

    • + 0
    • 13 dec 2018 - 00:44
  • Lobster69

    Posts: 514

    Hij durft het wel te zeggen hè. Eerste maar eens wat laten zien jongen, daarna mag je brallen. Vergeet niet dat je bij McLaren zit. Het team met de kortste rijders carrières.

    • + 0
    • 13 dec 2018 - 01:47

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Thailand
  • Geb. datum 23 maa 1996 (24)
  • Geb. plaats Londen, Thailand
  • Gewicht 74 kg
  • Lengte 1,86 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar