user icon

Norris voorziet lange periode voor zichzelf in de Formule 1

  • Gepubliceerd op 12 dec 2018 17:00
  • comments 10
  • Door: Niels Langenberg

Lando Norris begint volgend jaar aan zijn eerste Formule 1-seizoen en hij is lang niet de enige rookie. Ook Alexander Albon en George Russell maken de overstap, maar Norris denkt niet dat je hem heel erg kan vergelijken met de andere twee rookies. 

"Ik neem aan dat je op sommige gebieden vergelijkingen kan maken met andere rookies, maar degene waarmee je je echt altijd kunt vergelijken, is je teamgenoot. Voor mij is dat Carlos Sainz. Maar wanneer je als rookie iemand verslaat die al een aantal jaar ervaring heeft, dan weet je dat je goed bezig bent."

"Je kunt niet echt vergelijkingen maken met andere rookies, omdat zij in andere teams zitten. Dus ik strijd tegen Carlos en probeer van hem te leren, maar probeer hem natuurlijk ook te verslaan. Ik moet echter eerst aan mezelf en aan de auto van volgend jaar werken", aldus Norris, die volgend jaar de jongste coureur op de grid zal zijn.

"Ik denk dat dat me alleen maar bemoedigt, maar tegelijkertijd denk en hoop ik dat het ervoor zorgt dat ik een lange carrière in de Formule 1 ga hebben. Ik heb veel te leren, aangezien ik nog geen perfecte rijder ben en er is nog zoveel waar ik aan moet werken. Omdat ik zo jong ben, heb ik nog tijd om veel dingen te leren, maar dat zal geen invloed hebben op hoe ik denk of te werk ga."

Reacties (10)

Login om te reageren
  • jd2000

    Posts: 5.089

    Aan zelfvertrouwen geen gebrek.....

    • + 0
    • 12 dec 2018 - 17:20
  • Hij zal zeker best gelijk gaan krijgen, maar normaal gesproeken zeg je dit soort voorbarige dingen niet voordat je überhaupt in de klasse hebt gereden.. maar Norris is jong en er is natuurlijk een journalist die met dit soort slappe vragen zijn komkommertijd probeert te vullen...
    Dus het zal wel.

    • + 0
    • 12 dec 2018 - 17:22
  • "hoop hebben"of "voorzien" is nogal een groot verschil. Niets in dit artikel wijst erop dat hij zichzelf een lange toekomst voorziet.

    • + 1
    • 12 dec 2018 - 17:42
  • Guust

    Posts: 279

    Zeiden Vandoorne en Hartley niet hetzelfde!?
    Ik heb beide zelfs horen zeggen : "Ik heb volgend jaar nog een contract, ik maak me geen zorgen".

    • + 0
    • 12 dec 2018 - 17:48
  • mats8850

    Posts: 144

    Met karren vol geld doe je wat je wil in de F1,en zolang je wil.

    • + 0
    • 12 dec 2018 - 17:51
  • "Omdat ik zo jong ben, heb ik nog tijd om veel dingen te leren, maar dat zal geen invloed hebben op hoe ik denk of te werk ga."

    Dan ben je, of Jezus Christus, of je moet nog een boel leren ;)

    • + 0
    • 12 dec 2018 - 17:55
  • Rijtje Bottas /Hulk. Niet slecht maar ook geen echt wereldtalent.

    • + 0
    • 12 dec 2018 - 20:43
  • John6

    Posts: 5.681

    Als ze een jaartje rijden in de F1 zien we het vanzelf, als ze er niks van bakken zijn ze er ook zo weer uit, in andere klasse goed rijden is geen garantie voor een lange tijd in de F1 te blijven.

    • + 0
    • 13 dec 2018 - 00:44
  • Lobster69

    Posts: 514

    Hij durft het wel te zeggen hè. Eerste maar eens wat laten zien jongen, daarna mag je brallen. Vergeet niet dat je bij McLaren zit. Het team met de kortste rijders carrières.

    • + 0
    • 13 dec 2018 - 01:47

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Land Thailand
  • Geb. datum 23 maa 1996 (25)
  • Geb. plaats Londen, Thailand
  • Gewicht 74 kg
  • Lengte 1,86 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar