user icon
user icon

Wolff: "Het hele Mercedes-team is in 2018 getest"

  • Gepubliceerd op 12 dec 2018 07:30
  • comments 10
  • Door: Niels Langenberg

Toto Wolff zegt dat de titelstrijd in 2018 de zwaarste was voor zijn team sinds het begin van het hybride-tijdperk. Hoewel het Duitse team sinds het begin van dit tijdperk in 2014 alle titels heeft gewonnen, is de tegenstand ieder jaar wel constant een beetje meer geworden. In 2018 leek Sebastian Vettel van Ferrari zelfs tijdelijk de beste papieren te hebben om de wereldtitel te pakken.

"Dit is ons meest uitdagende seizoen tot nu toe geweest en het hele team is getest. We hebben ons niveau allemaal moeten verhogen. Ieder lid van ons team heeft dat moeten doen", legde de Oostenrijker uit tijdens het FIA-gala in Sint-Petersburg. 

"Het feit dat we uiteindelijk beide titels hebben gewonnen, is een bewijs van het ongelooflijk harde werk van het hele team. Ik ben erg trots op deze prestatie en ik voel me vereerd om deze trofee namens iedereen in Brixworth, Brackley en Stuttgart, die heeft geholpen om deze kampioenschappen te winnen, in ontvangst te mogen nemen."

"Eén van de geweldige dingen van het FIA Prize Giving Gala is dat het evenement zoveel verschillende autosportkampioenen bij elkaar brengt. Ik wil iedereen feliciteren die er hard voor heeft gewerkt om een kampioeschaps-trofee te mogen ontvangen. Jullie hebben het goed gedaan", sloot Wolff af. 

Reacties (10)

Login om te reageren
  • mediF1

    Posts: 2.776

    Verdient gewonnen maar het zou mooi zijn als het volgend jaar nog moeilijker gaat worden tot laten we hopen onmogelijk( en niet door pech af andere uitval beurten maar gewoon in de strijd) om de titel te winnen . Maar ja het is aan de anderen om dat voor elkaar te krijgen.

    • + 0
    • 12 dec 2018 - 08:14
    • mario

      Posts: 7.196

      Juist je laatste zin.... Dus dat!! De anderen moeten beter werk gaan verrichten om Mercedes bij / in te halen.... Ferrari had dit jaar de kans, maar zelf verprutst (Team en Vettel)... Maar goed nieuwe aero-regels, zorgen hopelijk wel voor wat verschuivingen en dat de titelstrijd tot de laatste race door blijft gaan, ongeacht wie er wint....

      • + 0
      • 12 dec 2018 - 09:26
  • Heel Mercedes, op Bottas na, is ook geslaagd

    • + 0
    • 12 dec 2018 - 08:30
    • Supersoft

      Posts: 964

      Denk dat tie wel geslaagd is als stalknecht?

      • + 0
      • 12 dec 2018 - 08:56
  • hugenholz

    Posts: 364

    Ik dacht eerst: "Getest op doping"

    • + 0
    • 12 dec 2018 - 08:39
    • mario

      Posts: 7.196

      Vast en zeker ook wel... net zoals andere rijders...

      • + 0
      • 12 dec 2018 - 09:27
    • The dre

      Posts: 2.184

      Ik dacht SOA's, maar dat zal meer mijn zieke brein zijn.

      • + 1
      • 12 dec 2018 - 10:14
  • JM_K

    Posts: 879

    Mijn inziens ook helemaal verdiend. Beide titels...velen klagen er wel over maar ik vind zeker: Respect. Wanneer je op kop ligt ben je telkens het te kloppen team en terwijl anderen fouten 'mogen en kunnen' maken, worden de fouten van de leider veel harder afgestraft. Hopelijk doen andere teams deze winter ook goed werk... met name de middenmoters en komen zij dichter bij de top!
    We kijken naar de top van de autosport dus is het toch fantastisch wanneer het gehele team zo perfect mogelijk zijn werk doet: coureur, tactisch, monteurs, ontwerpers, fabriek enz enz.

    • + 1
    • 12 dec 2018 - 08:47
  • Sjees

    Posts: 1.148

    SOA-test? Het hele team? Dat moet een flinke orgie geweest zijn dan.

    • + 0
    • 12 dec 2018 - 09:42
  • jd2000

    Posts: 4.397

    Vroeger hadden wij een zekere Theo Koomen als verslaggever. Die maakte alles 10x spannender dan de werkelijkheid. In de F1 hebben we bij Mercedes Toto Wolff........... Kan die vent nu eens een keer z'n bek houden?

    • + 0
    • 12 dec 2018 - 17:43

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 1.400
  • Podiums 55
  • Grand Prix 119
  • Land DE
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, DE
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar