user icon

Mercedes-teambaas Wolff onderkent belang van de Halo

  • Gepubliceerd op 10 dec 2018 15:48
  • comments 7
  • Door: Niels Langenberg

Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft tijdens het FIA-gala in Sint-Petersburg zijn licht laten schijnen over wat hij vindt van de Halo. Eerder in 2018 had de Oostenrijker er nog een duidelijke mening over en zei hij dat hij het hoofdbeschermings-onderdeel van de auto's af zou willen zagen met een kettingzaag.

Eerder vandaag was er op onze site nog een artikel te lezen waarin Jean Todt zijn bevindingen gaf over de Halo. Volgens hem was de introductie, na verschillende incidenten, inmiddels wel gerechtvaardigd. Daarnaast kondigde hij nog meer van zulke verbeteringen aan.

"Ik ben in ieder geval blij dat ik er nooit mee heb hoeven rijden", gaf Wolff met een lach toe. "Ik ben er nog steeds niet blij mee hoe het er uitziet, maar ik ben er toch wel blij dat Jean Todt zich heeft blijven hard maken voor de introductie ervan", aldus de Oostenrijker.

Het incident rond Charles Leclerc heeft hierbij de ogen van Wolff geopend. "Ik mag Charles Leclerc heel erg graag en ik zou het mezelf niet hebben vergeven wanneer er iets ergs met hem was gebeurd terwijl wij tegen de Halo hadden gestemd", voegde Wolff daaraan toe. 

Reacties (7)

Login om te reageren
  • De meest veilige manier is thuis achter je playstation..wellicht is dat een optie voor de F1 in de toekomst

    • + 1
    • 10 dec 2018 - 16:13
    • Snork

      Posts: 10.771

      Ik ben bepaald geen fan van het uiterlijk van de Halo, wel ben ik voor verbetering van de veiligheid. Als het veiliger kan voor coureurs, ook al is het met de lelijke halo, dan moet dat maar.

      • + 0
      • 10 dec 2018 - 16:53
    • Roy

      Posts: 2.172

      Ik zag Snork's reactie bij een ander artikel. Over de Halo.

      Ik vind veiligheid belangrijk , ik ben ook wel gaan wennen aan de Halo. Als dat de veiligheid vergroot, moet er zeker naar gekeken worden om het veilig te behouden en veiliger te maken. Echter vind ik niet dat je aan de "identiteit" van een F1 waren moet komen. En zo voelt zo'n halo wel. Of mocht er ooit een volledig closed-cockpit komen. Zo vind ik ook dat het open-wiel racen moet blijven.

      Je moet niet doorslaan, om de sport als maar veiliger te maken.

      • + 1
      • 10 dec 2018 - 17:25
    • Heb je al: E-sports ;-).

      • + 0
      • 10 dec 2018 - 17:25
  • Wij zijn twee vriendjes jij en ik, hoeba hoeba hop hop... Veilig , stop dan maar met leven... En dan zo,n sport bedrijven, en maar blijven zeuren en zijken over “veilig” ... Ga dan lekker dammen of schaken...

    • + 1
    • 10 dec 2018 - 17:24
    • En als je deze vergelijking nu even op jezelf betrekt? Dat je een tegenstander bent, ze de halo niet invoeren op basis van jouw tegenstand en Leclerc invalide zou zijn geraakt of erger? Hoe zou jij je dan hebben gevoeld?

      • + 0
      • 11 dec 2018 - 08:01
  • LimboF1

    Posts: 4.772

    Ik blijf het een lelijk ding vinden en nu zijn er twee incidenten wat men aanhaalt, waarvan 1 een duidelijke hinder heeft tentoongesteld en de ander eigenlijk een vraagteken is. Hulkenberg kwam niet uit de auto en dat is een feit, bij Leclerc is nog maar de vraag of de Halo hem beschermde. Dat het wiel de Halo raakt wil niet zeggen dat het wiel Levlerc zou hebben geraakt, dat is giswerk. Dus om nu te roepen dat de Halo een succes is, dat lijkt mij toch echt te vroeg.

    • + 0
    • 11 dec 2018 - 08:20

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 6 dec 1982 (38)
  • Geb. plaats Oban, Groot Brittannië
  • Gewicht 53 kg
  • Lengte 1,68 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar