user icon
user icon

Mercedes-teambaas Wolff onderkent belang van de Halo

  • Gepubliceerd op 10 dec 2018 15:48
  • comments 7
  • Door: Niels Langenberg

Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft tijdens het FIA-gala in Sint-Petersburg zijn licht laten schijnen over wat hij vindt van de Halo. Eerder in 2018 had de Oostenrijker er nog een duidelijke mening over en zei hij dat hij het hoofdbeschermings-onderdeel van de auto's af zou willen zagen met een kettingzaag.

Eerder vandaag was er op onze site nog een artikel te lezen waarin Jean Todt zijn bevindingen gaf over de Halo. Volgens hem was de introductie, na verschillende incidenten, inmiddels wel gerechtvaardigd. Daarnaast kondigde hij nog meer van zulke verbeteringen aan.

"Ik ben in ieder geval blij dat ik er nooit mee heb hoeven rijden", gaf Wolff met een lach toe. "Ik ben er nog steeds niet blij mee hoe het er uitziet, maar ik ben er toch wel blij dat Jean Todt zich heeft blijven hard maken voor de introductie ervan", aldus de Oostenrijker.

Het incident rond Charles Leclerc heeft hierbij de ogen van Wolff geopend. "Ik mag Charles Leclerc heel erg graag en ik zou het mezelf niet hebben vergeven wanneer er iets ergs met hem was gebeurd terwijl wij tegen de Halo hadden gestemd", voegde Wolff daaraan toe. 

Reacties (7)

Login om te reageren
  • De meest veilige manier is thuis achter je playstation..wellicht is dat een optie voor de F1 in de toekomst

    • + 1
    • 10 dec 2018 - 16:13
    • Snork

      Posts: 9.532

      Ik ben bepaald geen fan van het uiterlijk van de Halo, wel ben ik voor verbetering van de veiligheid. Als het veiliger kan voor coureurs, ook al is het met de lelijke halo, dan moet dat maar.

      • + 0
      • 10 dec 2018 - 16:53
    • Roy

      Posts: 2.172

      Ik zag Snork's reactie bij een ander artikel. Over de Halo.

      Ik vind veiligheid belangrijk , ik ben ook wel gaan wennen aan de Halo. Als dat de veiligheid vergroot, moet er zeker naar gekeken worden om het veilig te behouden en veiliger te maken. Echter vind ik niet dat je aan de "identiteit" van een F1 waren moet komen. En zo voelt zo'n halo wel. Of mocht er ooit een volledig closed-cockpit komen. Zo vind ik ook dat het open-wiel racen moet blijven.

      Je moet niet doorslaan, om de sport als maar veiliger te maken.

      • + 1
      • 10 dec 2018 - 17:25
    • Heb je al: E-sports ;-).

      • + 0
      • 10 dec 2018 - 17:25
  • Wij zijn twee vriendjes jij en ik, hoeba hoeba hop hop... Veilig , stop dan maar met leven... En dan zo,n sport bedrijven, en maar blijven zeuren en zijken over “veilig” ... Ga dan lekker dammen of schaken...

    • + 1
    • 10 dec 2018 - 17:24
    • En als je deze vergelijking nu even op jezelf betrekt? Dat je een tegenstander bent, ze de halo niet invoeren op basis van jouw tegenstand en Leclerc invalide zou zijn geraakt of erger? Hoe zou jij je dan hebben gevoeld?

      • + 0
      • 11 dec 2018 - 08:01
  • LimboF1

    Posts: 4.616

    Ik blijf het een lelijk ding vinden en nu zijn er twee incidenten wat men aanhaalt, waarvan 1 een duidelijke hinder heeft tentoongesteld en de ander eigenlijk een vraagteken is. Hulkenberg kwam niet uit de auto en dat is een feit, bij Leclerc is nog maar de vraag of de Halo hem beschermde. Dat het wiel de Halo raakt wil niet zeggen dat het wiel Levlerc zou hebben geraakt, dat is giswerk. Dus om nu te roepen dat de Halo een succes is, dat lijkt mij toch echt te vroeg.

    • + 0
    • 11 dec 2018 - 08:20

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land GB
  • Geb. datum 6 dec 1982 (38)
  • Geb. plaats Oban, GB
  • Gewicht 53 kg
  • Lengte 1,68 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar