user icon


Sainz ontevreden over zijn puntentotaal van 2018

  • Gepubliceerd op 10 dec 2018 09:45
  • comments 16
  • Door: Niels Langenberg

Carlos Sainz, die in 2019 voor het team van McLaren rijdt, denkt dat zijn puntentotaal van 2018 niet representatief is geweest voor zijn daadwerkelijke prestaties. Het duurde aan het begin van het seizoen even voordat Sainz aan zijn Renault gewend was. 

"Op het persoonlijk vlak was het een uitdagend jaar", zegt de 24-jarige Spanjaard tegenover Motorsportweek. "Met name omdat het me aan het begin van het jaar wat tijd kostte om de auto te begrijpen en om te begrijpen hoe ik met deze auto zo snel mogelijk kon gaan."

"Het gaf me een impuls aan vertrouwen toen ik dat doorkreeg en het begreep. Als gevolg daarvan ging ik ook goede resultaten neerzetten. Ik ben echter niet geheel tevreden met de hoeveelheid punten die ik scoorde in mijn goede weekenden", aldus Sainz. 

"Je hebt die vier, vijf of zes weekenden waarin je weet dat je de maximale performance uit de auto aan het halen bent, maar vanwege problemen met de betrouwbaarheid of vanwege de strategie die niet werkte, heb ik dat niet kunnen laten zien. De hoeveelheid punten die ik uiteindelijk heb behaald, is voor mijn gevoel niet de hoeveelheid die ik heb verdiend of die ik had gewenst."


Reacties (16)

Login om te reageren
  • wibi

    Posts: 3.779

    Als hij ontevreden is ben ik daar heel tevree mee!:-)

    • + 2
    • 10 dec 2018 - 09:59
  • Ah, zo kennen we hem weer.

    • + 0
    • 10 dec 2018 - 10:56
    • Inderdaad, net zo voorspelbaar als jouw en de reactie hierboven van Wibi.

      • + 2
      • 10 dec 2018 - 11:01
    • Over voorspelbaar gesproken @mr marly , "it takes one to know one"

      • + 1
      • 10 dec 2018 - 11:12
    • We verschillen niet zoveel van elkaar Bschuit ;-).

      • + 0
      • 10 dec 2018 - 11:42
  • ik kan me toch nog zuiver herinneren dat hij zei na de laatste races in 2017: Geen excuses voor 2018, ik moet er vanaf het begin staan. En wat doetíe?

    • + 0
    • 10 dec 2018 - 12:25
  • Rick F1

    Posts: 1.883

    Moppert hij nu over de betrouwbaarheid van Renault?
    Moppert hij nu over de complexiteit van de Renault auto?

    • + 0
    • 10 dec 2018 - 12:49
  • Lexx

    Posts: 729

    Bijna grappig hoe groot de haat van sommigen hier naar Sainz is. Hij zegt hier toch niks verkeerd?

    • + 0
    • 10 dec 2018 - 13:10
    • Lobster69

      Posts: 514

      Mwha, het is maar wat je onder "verkeerd" verstaat. En dat heeft met haat niets te maken. Waarom moet een geringe hoeveelheid kritiek iedere keer weer in een haatsituatie geplaatst worden. Kritiek is heel wat anders dan haat.

      • + 0
      • 10 dec 2018 - 14:01
    • Lobster69

      Posts: 514

      Hetzelfde geldt trouwens ook voor sarcasme. Wat ik hierboven wel terug vindt. Kan er wel om lachen.

      • + 0
      • 10 dec 2018 - 14:05
    • Beetje slap, @Lexx om iedere vorm van kritiek per definitie als haat te beschouwen. Is dat een modeverschijnsel of een bewuste strategie om iedere vorm van kritiek te demoniseren?

      • + 0
      • 10 dec 2018 - 15:02
    • Lexx

      Posts: 729

      Ik zie de reactie van bijvoorbeeld Wibi als haat, niet als kritiek. Het gaat er bij mij om dat sommigen elke uitspraak van Sainz afkraken, ongeacht wat hij zegt.

      Of het in de mode is om dingen af te stempelen als haat zou best kunnen, en misschien doe ik daar dan ook onbewust aan mee. Sainz is verre van mijn favoriete coureur maar ik zie onder elk bericht over hem altijd dezelfde reacties verschijnen, vaak van dezelfde personen.

      • + 0
      • 10 dec 2018 - 15:13
    • wibi

      Posts: 3.779

      @ Lexx...het is inderdaad niet mijn favouriete coureur, maar is geen haat...ben niet erg gecharmeerd van zijn eeuwige gezeik. Zal er proberen hier mee op te houden!;-)

      • + 0
      • 10 dec 2018 - 15:51
    • Lexx

      Posts: 729

      Zie je sowieso een stuk minder reageren de laatste tijd Wibi?

      Van mij mag het hoor, iedereen heeft recht op zijn mening, maar daar mag ik dan ook weer alles van vinden toch?

      • + 0
      • 10 dec 2018 - 16:39
    • Lobster69

      Posts: 514

      Tja, stereotype uitspraken is gewoon menselijk. We zijn uiteindelijk kuddedieren. Nou ja, enkele daargelaten. Dat zijn k#tdieren. Maar die komen niet op dit forum.
      Toch?

      • + 0
      • 10 dec 2018 - 16:39
    • wibi

      Posts: 3.779

      Tuurlijk Lexx.. no problem. Lees veel,maar probeer (!) mij niet overal mee te bemoeien

      • + 0
      • 11 dec 2018 - 08:18


IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's


Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Maakt de FIA de Formule 1 kapot door voor alles regels en straffen te bedenken?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand


Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar