user icon
user icon

Sainz ontevreden over zijn puntentotaal van 2018

  • Gepubliceerd op 10 dec 2018 09:45
  • comments 16
  • Door: Niels Langenberg

Carlos Sainz, die in 2019 voor het team van McLaren rijdt, denkt dat zijn puntentotaal van 2018 niet representatief is geweest voor zijn daadwerkelijke prestaties. Het duurde aan het begin van het seizoen even voordat Sainz aan zijn Renault gewend was. 

"Op het persoonlijk vlak was het een uitdagend jaar", zegt de 24-jarige Spanjaard tegenover Motorsportweek. "Met name omdat het me aan het begin van het jaar wat tijd kostte om de auto te begrijpen en om te begrijpen hoe ik met deze auto zo snel mogelijk kon gaan."

"Het gaf me een impuls aan vertrouwen toen ik dat doorkreeg en het begreep. Als gevolg daarvan ging ik ook goede resultaten neerzetten. Ik ben echter niet geheel tevreden met de hoeveelheid punten die ik scoorde in mijn goede weekenden", aldus Sainz. 

"Je hebt die vier, vijf of zes weekenden waarin je weet dat je de maximale performance uit de auto aan het halen bent, maar vanwege problemen met de betrouwbaarheid of vanwege de strategie die niet werkte, heb ik dat niet kunnen laten zien. De hoeveelheid punten die ik uiteindelijk heb behaald, is voor mijn gevoel niet de hoeveelheid die ik heb verdiend of die ik had gewenst."

Reacties (16)

Login om te reageren
  • wibi

    Posts: 4.439

    Als hij ontevreden is ben ik daar heel tevree mee!:-)

    • + 2
    • 10 dec 2018 - 09:59
  • Ah, zo kennen we hem weer.

    • + 0
    • 10 dec 2018 - 10:56
    • Inderdaad, net zo voorspelbaar als jouw en de reactie hierboven van Wibi.

      • + 2
      • 10 dec 2018 - 11:01
    • Over voorspelbaar gesproken @mr marly , "it takes one to know one"

      • + 1
      • 10 dec 2018 - 11:12
    • We verschillen niet zoveel van elkaar Bschuit ;-).

      • + 0
      • 10 dec 2018 - 11:42
  • ik kan me toch nog zuiver herinneren dat hij zei na de laatste races in 2017: Geen excuses voor 2018, ik moet er vanaf het begin staan. En wat doetíe?

    • + 0
    • 10 dec 2018 - 12:25
  • Rick F1

    Posts: 1.883

    Moppert hij nu over de betrouwbaarheid van Renault?
    Moppert hij nu over de complexiteit van de Renault auto?

    • + 0
    • 10 dec 2018 - 12:49
  • Lexx

    Posts: 797

    Bijna grappig hoe groot de haat van sommigen hier naar Sainz is. Hij zegt hier toch niks verkeerd?

    • + 0
    • 10 dec 2018 - 13:10
    • Lobster69

      Posts: 514

      Mwha, het is maar wat je onder "verkeerd" verstaat. En dat heeft met haat niets te maken. Waarom moet een geringe hoeveelheid kritiek iedere keer weer in een haatsituatie geplaatst worden. Kritiek is heel wat anders dan haat.

      • + 0
      • 10 dec 2018 - 14:01
    • Lobster69

      Posts: 514

      Hetzelfde geldt trouwens ook voor sarcasme. Wat ik hierboven wel terug vindt. Kan er wel om lachen.

      • + 0
      • 10 dec 2018 - 14:05
    • Beetje slap, @Lexx om iedere vorm van kritiek per definitie als haat te beschouwen. Is dat een modeverschijnsel of een bewuste strategie om iedere vorm van kritiek te demoniseren?

      • + 0
      • 10 dec 2018 - 15:02
    • Lexx

      Posts: 797

      Ik zie de reactie van bijvoorbeeld Wibi als haat, niet als kritiek. Het gaat er bij mij om dat sommigen elke uitspraak van Sainz afkraken, ongeacht wat hij zegt.

      Of het in de mode is om dingen af te stempelen als haat zou best kunnen, en misschien doe ik daar dan ook onbewust aan mee. Sainz is verre van mijn favoriete coureur maar ik zie onder elk bericht over hem altijd dezelfde reacties verschijnen, vaak van dezelfde personen.

      • + 0
      • 10 dec 2018 - 15:13
    • wibi

      Posts: 4.439

      @ Lexx...het is inderdaad niet mijn favouriete coureur, maar is geen haat...ben niet erg gecharmeerd van zijn eeuwige gezeik. Zal er proberen hier mee op te houden!;-)

      • + 0
      • 10 dec 2018 - 15:51
    • Lexx

      Posts: 797

      Zie je sowieso een stuk minder reageren de laatste tijd Wibi?

      Van mij mag het hoor, iedereen heeft recht op zijn mening, maar daar mag ik dan ook weer alles van vinden toch?

      • + 0
      • 10 dec 2018 - 16:39
    • Lobster69

      Posts: 514

      Tja, stereotype uitspraken is gewoon menselijk. We zijn uiteindelijk kuddedieren. Nou ja, enkele daargelaten. Dat zijn k#tdieren. Maar die komen niet op dit forum.
      Toch?

      • + 0
      • 10 dec 2018 - 16:39
    • wibi

      Posts: 4.439

      Tuurlijk Lexx.. no problem. Lees veel,maar probeer (!) mij niet overal mee te bemoeien

      • + 0
      • 11 dec 2018 - 08:18

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar