user icon

Hulkenberg verwacht dat hij een versnelling op moet schakelen door Ricciardo

  • Gepubliceerd op 06 dec 2018 15:18
  • comments 22
  • Door: Niels Langenberg

Nico Hulkenberg denkt dat hij een versnelling op moet schakelen wanneer hij volgend jaar Daniel Ricciardo wil verslaan. De Duitser zegt klaar te zijn voor de strijd en hij is zeker niet bang om het af te leggen tegen de Australiër.

"Kom maar op. We zijn allemaal mensen en ik ben voor niemand bang", zegt Hulkenberg tegenover Autosport. "Het gaat waarschijnlijk een uitdagende samenwerking worden en ik moet wellicht een versnelling opschakelen, dus we gaan zien wat er gaat gebeuren."

Hulkenberg was dit jaar de meerdere ten opzichte van zijn teamgenoot Carlos Sainz. "Ik denk dat het voor buitenstaanders altijd belangrijk is om naar vergelijkingen tussen teamgenoten te kijken. Maar de mensen binnen het team weten natuurlijk meer over wat er gebeurt. Het is echter belangrijker dat de auto en het hele team vooruit gaan."

"Het is niet zo dat ik meer van Sainz had verwacht. Hij is een geweldige rijder. Erg competitief en erg snel. Carlos is erg nuttig en snel geweest voor Renault en ook voor onze ontwikkeling. Daar heeft hij ook veel aan bijgedragen. Ik denk dat we voor het team erg sterk en goed met elkaar hebben samengewerkt", aldus Hulkenberg. 

Reacties (22)

Login om te reageren
  • Geeft hij nu nog niet alles dan? Beetje vreemd zou dat zijn.

    • + 2
    • 6 dec 2018 - 15:17
    • Reutel

      Posts: 696

      Nee, want als je je als topsporter niet meer kunt verbeteren ben je klaar.

      • + 1
      • 6 dec 2018 - 15:37
    • Versnelling op schakelen klinkt meer als: ik kan het wel maar het was nog niet nodig ;)

      • + 3
      • 6 dec 2018 - 15:47
    • VestAan

      Posts: 263

      Als je bij de start al meteen een versnelling opschakelt dan lijkt me dat je eerder een poepstart krijgt.

      • + 0
      • 6 dec 2018 - 17:39
    • MosyB

      Posts: 324

      De renault komt komend jaar met een 9-bak.. kunnrn ze allebei ff 1 versnelling opschakelen

      • + 1
      • 6 dec 2018 - 21:28
  • Beetje onzin want Sainz is beter dan Verstappen, Verstappen sneller dan Ricciardo, dus Ricciardo langzamer dan Sainz , en Hulkenberg geregeld sneller dan Sainz betekend dat Hulkenberg sowieso sneller is dan Ricciardo. -;)

    • + 9
    • 6 dec 2018 - 15:45
    • z0mer

      Posts: 2.085

      Jij hebt echt geluk dat ze het knopje om te minnen hebben verwijderd. ;-)

      • + 4
      • 6 dec 2018 - 15:46
    • 100% correct! ik wilde juist precies hetzelfde posten

      • + 1
      • 6 dec 2018 - 15:47
    • Driver87

      Posts: 201

      Teveel bschuit genomen? :)

      • + 0
      • 6 dec 2018 - 16:19
    • Als je serieuze replies van mij wilt blijven houden , dan moet je dit soort onzin natuurlijk in de toekomst achterwege laten.
      Niemand maar dan ook niemand in en buiten F1 scoort Sainz beter dan Verstappen.
      Niemand.

      • + 0
      • 6 dec 2018 - 16:23
    • Behalve pa Sainz.........

      • + 0
      • 6 dec 2018 - 16:43
    • Maximo

      Posts: 6.757

      LOL BSCHUIT.... Ik dacht er net zelf aan hoe Carlos dit weer op zijn manier kan beredeneren.

      Carlos: Als Ik vaak sneller was dan Hulkenberg en die sneller blijkt dan Ricciardo die weer sneller was dan Vettel, wat zegt dat dan wel niet over mij?

      Je kan eindeloos veel van dit soort "Carlos vergelijkingen" maken waarbij hij uiteindelijk altijd on top eindigt.

      • + 0
      • 6 dec 2018 - 16:50
    • RJH,

      Oke,bij de knipoog heeft hij een typo gemaakt, dus dat geef ik je. Maar kun je dan niet zien dat hij dit niet serieus meent?

      • + 1
      • 6 dec 2018 - 17:08
    • FaZeless

      Posts: 54

      RJHVANDAAG maak je niet druk... of zou jij hem direct als het "minsysteem" er terug ingebracht werd een minnetje voor geven ? puur omdat hij verstappen in een "sarcastische"opmerking slechter presterend dan Sainz noemt? Kusje op je verwonding van het mes dat hij in jou hart heb gestoken met deze verschrikkelijk amusante grap ! @ BSCHUIT ga zo door ! dit maakt het lezen van comments tussendoor juist leuk !

      • + 0
      • 7 dec 2018 - 10:15
  • z0mer

    Posts: 2.085

    Aldus Hulkenberg die in de tweede helft van het seizoen welgeteld 1 punt meer scoorde dan Sainz.

    • + 0
    • 6 dec 2018 - 15:45
    • Vind je het gek @Zomer? Nico 4 keer DNF en Sainz 1 keer DNF!!

      Nico het hele seizoen 69 punten met maar liefst 7 DNF!!
      Sainz het hele seizoen 53 punten met 2 keer een DNF .

      • + 11
      • 6 dec 2018 - 15:59
  • JV fan

    Posts: 2.070

    hmmm mocht Hulkenberg Ricciardo redelijk ruim verslaan dan schiet wel z,n marktwaarde ontzettend omhoog , (aangezien sommige kenners Hulkenberg nu al afschrijven.. )

    het is wel het duo waar ik het meest naar uitkijk volgend seizoen :)

    • + 0
    • 6 dec 2018 - 15:59
    • Vergeet Vet/Lec niet.
      Ook wel aardig om te volgen. ;-)

      • + 1
      • 6 dec 2018 - 16:07
    • Pierre en Max. en als de taxi niet zo dominant is wil ik het ook nog wel eens zien bij Mercedes. Misschien doet Bottas dan wel een Ricciardootje uit 2014.

      • + 0
      • 6 dec 2018 - 16:25
    • We volgen ze allemaal natuurlijk maar ik ben het met JV eens dat het duo HULK RIC er het spannendste uitziet!

      • + 1
      • 6 dec 2018 - 16:52
    • Ze hebben bij Renault met Ric en Hulk een onwijs gaaf, en sympathiek rijdersduo, vind het alleen doodzonde dat er zo'n enorme Pipo aan het roer staat.

      • + 1
      • 6 dec 2018 - 19:16
  • Kubica

    Posts: 3.957

    Had hij eerder moeten doen..

    • + 0
    • 6 dec 2018 - 23:11

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 915
  • Podiums 23
  • Grand Prix 123
  • Land Australië
  • Geb. datum 1 jul 1989 (31)
  • Geb. plaats Perth, Australië
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar