user icon


Hamilton vindt de winterstop steeds belangrijker worden

  • Gepubliceerd op 30 nov 2018 11:31
  • comments 21
  • Door: Niels Langenberg

De Formule 1-seizoenen worden steeds langer en de seizoenen tellen steeds meer races. Daarom vindt Lewis Hamilton de winterstop tussen de seizoenen steeds belangrijker worden. De Engelsman testte afgelopen week ook niet voor Mercedes op het Yas Marina Circuit. 

"De seizoenen worden langer en langer, dus de steeds korter wordende winterstop daartussenin wordt steeds belangrijker. Maar ik ga zeker wel een langere periode vrije tijd inlassen, aangezien dat het beste voor mij werkt", zegt de vijfvoudig wereldkampioen tegenover Crash. 

"Ik heb nog niet echt plannen gemaakt, maar ik kijk uit naar de tijd met mijn familie. Ik heb tot midden december helaas nog aardig wat werk te doen, maar ik kijk uit naar de winterstop. Ik ga tijd doorbrengen met mijn zus en haar kinderen en met mijn vader en moeder. De Formule 1 wordt even lekker uitgezet."

Wanneer de feestdagen geweest zijn, duurt het niet lang meer voordat de coureurs zich alweer moeten voorbereiden op het volgende seizoen. Van 18 tot en met 21 februari vindt namelijk alweer de eerste wintertest plaats op het Circuit de Catalunya, gevolgd door de tweede van 26 februari tot en met 1 maart op hetzelfde circuit. 17 maart zal het 2019 Formule 1-seizoen worden afgetrapt in Australië. 


Reacties (21)

Login om te reageren
  • komt dit niet gewoon uit de persco van afgelopen zondag? op de site van Ziggo terug te zien trouwens en voor een persco erg vermakelijk.

    • + 2
    • 30 nov 2018 - 11:38
    • Ja, dat vraag ik me ook af. Je voelde dat alledrie in vakantiemodus waren. Vooral Vettel.

      • + 0
      • 30 nov 2018 - 12:13
    • M@X

      Posts: 520

      Max en Ham hebben vooral zin in de Free Practice, maar Vettel wil wel proberen te kwalificeren heb ik begrepen. Onder het mom van oefening baart kinderen.

      Zeker vermakelijk die persco!

      • + 0
      • 30 nov 2018 - 13:06
  • Tom

    Posts: 362

    Laat die winterstop maar gauw weer voorbij zijn!

    • + 0
    • 30 nov 2018 - 11:51
  • FredEx

    Posts: 444

    jah,...de jaartjes gaan tellen als je ouder word......

    • + 1
    • 30 nov 2018 - 12:06
  • plein19

    Posts: 158

    Toch prachtig dat rijders als Hamilton en Ocon zonder eigen geld de F1 hebben gehaald.

    • + 1
    • 30 nov 2018 - 12:10
    • Idd. verstappen/Vettel/hulk/rai/Sainz/Lec etc hebben allemaal een rijke oom die de teams hebben omgekocht. :p

      • + 2
      • 30 nov 2018 - 12:15
    • Geeft alleen maar aan dat zelfs bij F1 het “scouten” van jong talent lonend kan zijn... In de voetballerij is het een miljoenenbusiness...

      • + 0
      • 30 nov 2018 - 12:35
  • Numnum

    Posts: 1.749

    Hij wordt rijkelijk beloond om hard te werken.
    Dat het behoorlijk pittig is om zoveel te reizen etc. geloof ik ook wel.

    • + 0
    • 30 nov 2018 - 12:24
    • Lullige 40 miljoen Britse ponden , kom je toch verd.mme je bed niet voor uit? ;)

      • + 3
      • 30 nov 2018 - 12:37
    • sambal

      Posts: 857

      Ja..medelijden zou je met hem hebben! Hij moet verdorie 21 weekenden werken voor een schamele 40 miljoen Britse ponden, dat kan echt niet hoor..😱

      • + 1
      • 30 nov 2018 - 13:05
    • AlexVB

      Posts: 131

      @SAmbal, Vergeet de sponsorverplichtingen niet te vermelden en de demonstraties die ze moeten doen. Max geeft bij Exact 2x per jaar een lezing, heeft de Jumbo racedagen enz. Het zijn niet zomaar eventjes 21 weekenden die ze maar moeten afwerken.

      • + 0
      • 30 nov 2018 - 14:06
    • ´ Max geeft bij Exact 2x per jaar een lezing, heeft de Jumbo racedagen enz.´

      arme jongen. Kinderarbeid is het! :p

      • + 0
      • 30 nov 2018 - 16:51
  • Mike33

    Posts: 10

    Vanaf half december tot midden februari vrij, en in de zomer ook nog een stop. Ik zou willen dat ik dat kon zeggen...

    • + 0
    • 30 nov 2018 - 12:33
    • mario

      Posts: 4.873

      Dat zal je misschien nog wel tegenvallen knul...... De rest van het jaar van je familie en vrienden vervreemd zijn omdat je de complete wereld over reist.... Lijkt in eerste instantie heel leuk, maar naar een aantal jaren kom je er wel achter dat andere zaken ook heel belangrijk zijn....

      • + 7
      • 30 nov 2018 - 12:48
    • M@X

      Posts: 520

      +1 Mario

      • + 2
      • 30 nov 2018 - 13:07
    • Mike33

      Posts: 10

      Ik kijk er wat simpeler naar. Je weet dat je geleefd wordt en drukke tijden hebt als je in die wagen stapt of in dat wereldje als dit je bezwaren zijn. Bovendien krijg je er een riant salaris voor dat je uitgebreid met je familie en vrienden kunt gaan opmaken na je F1 tijd.

      • + 0
      • 30 nov 2018 - 14:16
    • mario

      Posts: 4.873

      Natuurlijk is het een mooie job.... beter dan je normaal zou kunnen vinden.... Je reist ook nog eens de hele wereld over....
      Maar als jij op een moment altijd je thuisfront moet missen, dan gaat dat natuurlijk wel aan je knagen....
      En daarbij zijn die werknemers tussen november en februari ook niet de gehele tijd vrij...... Er wordt keihard gewerkt aan de nieuwe auto....

      • + 0
      • 30 nov 2018 - 14:23
  • meister

    Posts: 1.789

    Partymodus.

    • + 1
    • 30 nov 2018 - 12:43
  • mario

    Posts: 4.873

    Hij heb gelijk en ik wens hem en al die andere coureurs fijne feestdagen toe..... Zijn ze wel aan toe en hebben ze ook zeker verdiend!!!!

    • + 0
    • 30 nov 2018 - 12:46
  • Is het al 17 maart?

    • + 2
    • 30 nov 2018 - 17:31

Gerelateerd nieuws



IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's


Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Maakt de FIA de Formule 1 kapot door voor alles regels en straffen te bedenken?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.816
  • Podiums 76
  • Grand Prix 95
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (34)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel


Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar