user icon

Debuut voor McLaren een droom die uitkomt voor Sainz

  • Gepubliceerd op 29 nov 2018 11:13
  • comments 26
  • Door: Niels Langenberg

Carlos Sainz reed op woensdag in Abu Dhabi, tijdens zijn debuut voor McLaren, 150 ronden en de Spanjaard zegt dat hij van iedere ronde heeft genoten. Renault had hem toestemming gegeven om te rijden voor het Renault-aangedreven McLaren-team en zo was hij dus in staat om de banden van 2018 en 2019 met elkaar te vergelijken.

"Om vandaag voor het eerst met McLaren te rijden was eigenlijk wel een droom die uitkwam. Toen ik eindelijk mijn eerste run had gehad, voelde ik me extreem goed en ik moet zeggen dat het allemaal vrij goed ging."

"Vanaf het eerste moment heeft het team me meteen thuis laten voelen. Ik heb vandaag veel ronden gereden en ik ben het team er dan ook dankbaar voor dat ze me zo'n betrouwbare auto hebben gegeven. Zo kon ik meteen goed beginnen."

"Ik heb genoten van alle ronden. Het gevoel was goed en ik ben dus in staat geweest om het seizoen zo goed mogelijk af te sluiten. Direct toen ik ging rijden voelde ik me comfortabel. Natuurlijk zijn er altijd kleine dingen die kunnen verbeteren en nieuwe dingen die moeten worden aangepast, maar vanaf de eerste ronde heb ik de auto meteen goed kunnen leren kennen."

"Het was geweldig en ik kijk er naar uit om in de winter meer tijd te gaan besteden in de fabriek, zodat ik het team beter kan leren kennen en zodat we ons zo goed mogelijk kunnen voorbereiden op 2019."

Reacties (26)

Login om te reageren
  • Mojito

    Posts: 4.843

    Ja, het is voor iedere coureur natuurlijk een droom om voor het roemruchte McLaren uit te komen.

    • + 1
    • 29 nov 2018 - 11:15
    • Volgens insiders kreeg Sainz een briefje in de handen gedrukt van Zak met wat teksten. Waarom weten we niet maar de lichaamstaal van Carlos maakte duidelijk een verslagen indruk na z'n testdag.

      • + 0
      • 29 nov 2018 - 11:23
    • Wat voor de ene Spanjaard een droom is die uit is gekomen, heeft een andere doen besluiten om een eind te maken aan zijn jarenlang durende nachtmerries.

      • + 0
      • 29 nov 2018 - 12:13
    • Niiek

      Posts: 675

      Euhhh ja, Mojito?

      • + 0
      • 29 nov 2018 - 12:28
    • Hij is blij dat hij de baan mag aanvegen met Stoffel z'n brik.

      • + 0
      • 29 nov 2018 - 12:36
  • geert61

    Posts: 1.099

    dromen zijn bedrog

    • + 0
    • 29 nov 2018 - 11:27
  • Begint het al weer...........

    • + 0
    • 29 nov 2018 - 11:33
  • Rikkie

    Posts: 107

    Ik word zijn gezeik stilletjesaan beu.Hij blijft die show maar volhouden. Natuurlijk is hij blij, anders stond hij op straat maar als team is Redbull een veel betere droom maar die zag hij niet uikomen natuurlijk omdat hij niet goed genoeg is.

    • + 0
    • 29 nov 2018 - 11:33
    • Mojito

      Posts: 4.843

      Hoezo nou gezeik?

      Nadat de RB droom als een zeepbelletje uiteen spatte heeft Carlos zijn dromen gewoon wat bijgesteld.

      • + 1
      • 29 nov 2018 - 11:37
    • Roy

      Posts: 2.172

      Vooral alles geloven wat de nederlandse media je voorspiegelt.

      Ziet dit bericht er in Spanje ook zo uit?

      • + 0
      • 29 nov 2018 - 11:39
    • Leclerc is blij met Ferrari, Russel met een tamme Williams, Raikkonen Bwoaaah, Gasly zal wel weer wat betetterd hebben maar Sainz ja die zeikt

      • + 2
      • 29 nov 2018 - 11:56
    • z0mer

      Posts: 2.086

      Niet goed genoeg? Dus jij schat Gasly hoger in dan Sainz? Denk eerder dat ze Red Bull weinig zin hadden om die twee haantjes naast elkaar te zetten.

      • + 2
      • 29 nov 2018 - 14:17
  • Van STR NIET naar RBR maar naar Renault. Hierna vertrokken naar Mclaren. Nou niet de weg die hij voor ogen had denk ik.
    Dat hij blij is kan ik me wel voorstellen, hij hoort nog bij de 20 uitverkorenen.

    • + 0
    • 29 nov 2018 - 11:37
  • LOL, even lekker poepen geeft ook een goed gevoel, zal hij dat bedoelen ? Als hij zich rot is geschrokken van die McLaren zal hij dat echt niet even gaan roepen in de pers... Allemaal blij de winter in ... ha ha, denk dat er pas een hoop duidelijk wordt de eerste 5 races in 2019

    • + 0
    • 29 nov 2018 - 12:35
  • Heel geloofwaardig ook.

    • + 0
    • 29 nov 2018 - 12:45
  • reesfan

    Posts: 143

    Vorig jaar was het een droom die uitkwam omdat hij eindelijk een plek had bij een echt fabrieksteam.
    Dit jaar heeft hij die droom over Mc Laren.
    Over twee jaar omdat hij een contract heeft kunnen tekenen in een andere klasse omdat ze klaar met hem zijn in de F1?

    • + 0
    • 29 nov 2018 - 13:19
    • Ach, de haters hier schreven Sainz al af toen hij langs Kvyat kwam te rijden bij Toro Rosso, vervolgens heeft Sainz gewoon weer een stoeltje.

      • + 0
      • 29 nov 2018 - 14:48
  • RdB

    Posts: 168

    Ben wel nieuwsgierig wat hij van de motor vond.

    • + 0
    • 29 nov 2018 - 16:08
  • Dromen zijn bedrog, zeik je in je droom in bed! voel je het de volgende ochtend vast nog.

    • + 0
    • 29 nov 2018 - 17:12
    • Je kan beter nog wel ff oefenen voor je je Sinterklaasgedichie gaat sgrijven ;)

      • + 0
      • 29 nov 2018 - 18:59
  • Ja, zou ik ook zeggen...

    • + 0