user icon
user icon

Zwakke plek in reglementen 2019 al ontdekt door Hamilton en Mercedes

  • Gepubliceerd op 25 nov 2018 13:21
  • comments 33
  • Door: Bjorn Smit

Lewis Hamilton en Mercedes staan de afgelopen vijf jaar al fier aan de top en hun plek daar willen ze ook in 2019 niet afstaan. Team en coureur hebben zelfs al een zwakke plek in de reglementen van 2019 gevonden waar ze misschien wel een voordeel uit willen halen.

Could Max Verstappen win the final race of the season? 7x your bet!

In 2019 worden er veranderingen doorgevoerd aan de bargeboards en voorvleugels, waarmee inhalen makkelijker gemaakt moet worden. Hamilton had in Abu Dhabi al een meeting met het teampersoneel over 2019. Volgens de vijfvoudig wereldkampioen hebben hij en het team al belangrijke punten aangewezen om op te focussen, zodat ze vooraan mee kunnen blijven doen.

"Op vrijdag heb ik gesproken met een aantal mensen die hier normaal gesproken niet zijn, maar die wel op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen voor de auto van volgend jaar. We hadden een diepgaand gesprek en dat was inspirerend. Ze zijn zo slim, intelligent en ze denken op een hele andere golflengte dan de normale persoon. Uiteindelijk wil ik met deze briefing zeker weten dat ze dingen niet verkeerd interpreteren."

"Ik weet bijvoorbeeld wat ik nodig heb in deze auto om hem sneller te maken en ik moet ervoor zorgen dat ik goed communiceer richting hen, zodat zij kunnen gaan bouwen", vervolgt Hamilton. "Voor de auto van volgend jaar heb ik een idee waar het zwakke punt zal zitten bij deze regelveranderingen en dat hadden zij ook al. Het draait om nauw samenwerken, communiceren en dat doen we ook. Als je kijkt naar de prestaties van het team tijdens raceweekends, dan hebben de monteurs, engineers en strategen zichzelf op een hoger niveau gebracht hebben."

Reacties (33)

Login om te reageren
  • Ach jee. Ik heb ongelooflijk veel respect voor Hamilton als coureur, maar ik hoop om meerdere redenen dat we volgend jaar niet weer Mercedes met twee titels er vandoor zien gaan.

    • + 3
    • 25 nov 2018 - 13:45
    • teake67

      Posts: 72

      Zou niet weten wie anders zou moeten worden.

      • + 1
      • 25 nov 2018 - 16:56
    • Arie54

      Posts: 3.473

      Ik vrees met grote vrezen...

      • + 0
      • 25 nov 2018 - 18:29
  • Typisch. Verlies aan downforce wordt al snel goedgemaakt. Blijker zijn de de knappe knipoen bij de teams altijd net wat slimmer dan regelementmakers van de FIA

    • + 0
    • 25 nov 2018 - 13:45
    • dizzy

      Posts: 1.435

      Lijkt me op zich ook logisch. Het omzeilen van regels is veel makkelijker dan regels maken die alle gaten afdekken.

      • + 3
      • 25 nov 2018 - 17:15
  • Politik

    Posts: 6.404

    Op het vlak van ontwikkelen en input naar het team is al vaker gebleken dat Hamilton heel belangrijk is.
    Tuurlijk, zeker de eerste jaren hadden ze een sterke en dominante PU.
    Maar die auto is ook gewoon goed. Ook dankzij Hamilton.

    De teloorgang van McLaren is ingezet op het moment dat Hamilton daar vertrok. Dat lijkt me geen toeval.

    • + 2
    • 25 nov 2018 - 13:48
    • sailor

      Posts: 10.268

      Zeker dankzij Hamilton , als Mercedes jarenlang 2 bottasjes als coureurs hadden , dan wisten wij niet beter dan dat Mercedes het 2e of wellicht wel het 3e team was op de grid en dat ook meteen het maximale was

      • + 2
      • 25 nov 2018 - 13:50
    • alsof andere coureurs in die Mercedes geen kampioen zouden zijn geworden

      • + 3
      • 25 nov 2018 - 14:39
    • delongi

      Posts: 169

      Blijkbaar heeft Hamilton toch wat extra's Progames. Rosberg is het maar een keer gelukt en was er kompleet kapot door en Botas zie ik het nog niet worden.

      • + 2
      • 25 nov 2018 - 14:44
    • Ja bottas rijdt als een natte krant, zet een Alonso, Ricciardo,max, Hulk ipv Hamilton en die werden ook kampioen in die Mercedes

      • + 3
      • 25 nov 2018 - 14:54
    • Maar respect voor Lewis, goeie psychologische oorlogsvoering alweer begonnen

      • + 0
      • 25 nov 2018 - 16:10
    • sailor

      Posts: 10.268

      Laten we niet vergeten dat bijna geen enkele coureur van Hammie heeft gewonnen , en die enkele coureur die een keer gewonnen heeft , is het vaak ook maar nipt , ook omdat Hammie dan net een keer meer pech had , andersom kwam wel vaak voor , dat Hamilton royaal won van zijn teamgenoten

      • + 1
      • 25 nov 2018 - 20:58
    • Algemeen verzoek, zie mensen om de haverklap 'Hammie' schrijven, ik neem aan dat ze dan Hamilton bedoelen? Mag het gewoon "Hamilton", "44" of "Lewis" zijn? Ik krijg een beetje wee gevoel in m'n buik als ik weer 'Hammie' zie staan. Alsof het je grootste 'Mattie' is.

      We hebben het ook niet over Maxxie, Vettie, Bottie, Oconnie etc. Alleen "Kimi" is geoorloofd.Alvast mijn hartelijke dank!!!!!

      On topic; je zou bijna denken dat Hamilton en Mercedes denken dat ze de enigen zijn die over de 2019 auto's nadenken en naar mazen in de reglementen zoeken... Ik ben er vrij zeker van dat zowel Ferarri als RBR ook al wel wat slims ontdekt hebben, het is alleen nog veel slimmer je kaken op elkaar te houden en niet te zeggen dat je 'iets' hebt gevonden.

      • + 2
      • 26 nov 2018 - 10:27
    • @sailor. Over meerder jaren toch wel verslagen door Button en ook een jaartje door Rosberg. En nu Bottas, die verslaat denk ik iedereen wel momenteel.

      • + 0
      • 26 nov 2018 - 14:24
  • De nieuwe regels zorgen er meestal voor dat het gat tussen de top en de rest van de teams weer een stuk groter gaat zijn volgend seizoen. Al zit er ook weleens een kleiner team bij die ook wat "slims" hebben gevonden, en daardoor voor een verassing kan zorgen bij de seizoensstart.

    • + 0
    • 25 nov 2018 - 14:12
    • Laten we vooral hopen dat er geen verassingen komen, want die tijd hebben we wel gehad ;) Verrassingen daarentegen ben ik voor!

      • + 2
      • 25 nov 2018 - 16:31
    • Voor alle teams is het spannend hoe de nieuwe regels, chassis, aero-pakket en PU werken, maar de topteams kunnen tevoren veel beter voorspellen hoe het zal werken en dan nog is en blijft het de vraag waar ze staan ten opzichte van de concurrenten.

      • + 0
      • 25 nov 2018 - 16:37
    • Arie54

      Posts: 3.473

      @ANDRETTI77: Hangt er van af hoe oud/jong ze is...

      • + 1
      • 25 nov 2018 - 18:31
    • Numnum

      Posts: 2.265

      Moet ze al op de brommer mogen?

      • + 0
      • 26 nov 2018 - 00:26
  • Daar ga je met je HALO, levensgevaarlijk dus, als de auto verder in de fik vliegt is Hulk de sjaak.

    • + 1
    • 25 nov 2018 - 14:17
    • Je gaat er nu vanuit dat ze hem er niet uit kregen. Misschien lieten ze hem wel express zitten om m eerst te flippen. Daarnaast ga je voorbij aan t feit dat t misschien ook wel geholpen heeft dat ie er zat. Tot slot is t off topic

      • + 0
      • 25 nov 2018 - 16:36
    • Na het commentaar van Hulkenberg blijkt dat ik op beide punten gelijk heb. Tja off topic, dat klopt, als je de tijd checked is het 1 minuut na de botsing. Er was geen topic over deze buiteling.

      • + 0
      • 25 nov 2018 - 17:03
    • Ok Dat heb ik dan weer gemist. Wat zei die dan?
      En off topic maakt iid niets uit. Ik reageer onnodig bot..

      • + 1
      • 25 nov 2018 - 17:08
  • zorba

    Posts: 1.452

    Ja ,de slimme leven van de domste

    • + 0
    • 25 nov 2018 - 16:18
  • teake67

    Posts: 72

    Hopelijk wordt het WK volgend jaar in de laatste race beslist. In het voordeel van Lewis Hamilton uiteraard.

    • + 0
    • 25 nov 2018 - 16:55
  • Hamilton is inderdaad de beste momenteel in het Mercedes F1 wereldkampioenschap.
    Hoe lang zal Bottas nog hebben voor dat deze toch ietswat angstige coureur, aan de kant wordt gezet voor een duidelijk betere Ocon.
    Als persoon vind ik hem vervelend, maar hij is wel beter als Bottas.

    • + 0
    • 25 nov 2018 - 17:21
    • Arie54

      Posts: 3.473

      Lijkt me duidelijk, dat is in 2020. Wolfje zegt zelf dat hij 'm klaar stoomt voor 2020.

      • + 0
      • 25 nov 2018 - 18:46
  • louc_

    Posts: 2.276

    Daar gaan we weer. Het begint alweer, mss slaan ze effe de plank ne keer mis. Forza Ferrari.

    • + 1
    • 25 nov 2018 - 17:45
    • Arie54

      Posts: 3.473

      @LOUC: Ik help het je hopen, ik baal sowieso al jaren van die taxi's. Maar als Ferrari-fan sinds 1974 wordt het weer eens tijd!

      • + 0
      • 25 nov 2018 - 18:47
  • Kan me niet voorstellen dat hij dat zelf ontdekt heeft. Daar heeft hij zijn goed betaalde mannekes voor die dat voor hem doen. Poen genoeg om hun te betalen. Ze moeten het komende seizoen maar eens eerst een goede en betrouwbare wagen bouwen, en daar is redbull hun echt wel de baas in

    • + 0
    • 25 nov 2018 - 18:30
    • Ik zou niet weten waarom hij dat niet ontdekt heeft. Hamilton is een man die zich overal mee bezighoudt als hij denkt dat het de auto sneller kan maken. En Red Bull hun de baas in het bouwen van een goede betrouwbare wagen? Eh....

      • + 0
      • 25 nov 2018 - 23:12
  • mediF1

    Posts: 2.776

    FIA vleugellam .

    • + 0
    • 25 nov 2018 - 20:24
  • Agostini

    Posts: 61

    Hahaha, ik vind Hamilton steengoed op alle vlakken. Het seizoen is net beëindigd en hij begint al weer met psychologische oorlogsvoering voor het volgend seizoen. En nu betrekt hij de ontwikkelaars er ook nog bij.

    • + 0
    • 26 nov 2018 - 09:57

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar