user icon

Ricciardo: "Zo snel mogelijk voorbij Ferrari's richting podium"

  • Gepubliceerd op 25 nov 2018 09:49
  • comments 23
  • Door: Bjorn Smit

Daniel Ricciardo heeft zijn laatste kwalificatie als Red Bull-coureur afgesloten op de vijfde positie. Daarmee troefde hij teamgenoot Max Verstappen weer eens een keer af. In de race hoopt Ricciardo zo snel mogelijk richting het podium te gaan.

Het was pas de vijfde keer in 2018 dat Ricciardo Verstappen versloeg in een kwalificatie. Twee van de vijf keer ging dat wel om een pole position in het voordeel van de Australiër, die na vijf seizoenen afscheid gaat nemen van Red Bull Racing. Ricciardo vond het na de kwalificatie jammer dat hij Kimi Raikkonen niet verslagen had, maar hij was wel blij dat hij Q2 overleefde op de ultrasofts.

Could Max Verstappen win the final race of the season? 7x your bet!

"Vandaag ging het snel en was het leuk. Het was een plezierige kwalificatiesessie. Ik dacht dat ik de vierde plek van Kimi had, maar hij pakte mij met een halve tiende. Ik was blijer geweest met de vierde dan de met de vijfde positie, maar ons doel was om op ultrasofts door Q2 te komen en dat lukte. Het was erg spannend. Er zit een groot verschil tussen de hypersofts en de ultrasofts, dus we moesten ongeveer een perfecte ronde neerzetten om op ultras door te kunnen. Het was erg spannend. Ik lag tiende toen het team mij vroeg de ronde af te breken en het lukte op het nippertje."

"Mijn eerste run in Q3 was goed en we leken er dichtbij te zitten, maar Ferrari en Mercedes verhoogden het tempo", vervolgt Ricciardo. "P5 en P6 ziet er op papier niet bijzonder uit, maar het gat is klein en we zijn competitief."

Ricciardo verwacht tijdens het race mee te doen om het podium. "Onze racesnelheid is solide en hopelijk is onze bandenslijtage beter dan bij Ferrari en Mercedes, zodat we druk kunnen zetten. Op de grid zie ik de twee Ferrari's voor me en ze staan in mijn pad richting het podium, dus ik ga proberen zo snel mogelijk voor ze terecht te komen. Het hele weekend is onze auto al sterk, vooral in de laatste sector. Het gevecht om het podium is dus open."

Reacties (23)

Login om te reageren
  • JV fan

    Posts: 2.071

    Hoop dat ie het podium haalt :) , even de periode bij red bull goed afsluiten :)

    • + 2
    • 25 nov 2018 - 09:51
    • Dat gun ik hem ook... maar ja, hoop wel dat de techniek hem niet nog een keer in de steek laat.

      • + 0
      • 25 nov 2018 - 09:54
    • Podium zou inderdaad leuk zijn voor hem maar ik zie hem eigenlijk weer uitvallen. Nog wat extra voer voor de komplot denkers ;)

      • + 0
      • 25 nov 2018 - 10:00
  • c4ndiru

    Posts: 349

    Ho ho en Max dan?

    • + 1
    • 25 nov 2018 - 09:55
    • M@X

      Posts: 664

      Max 1 Ric 2?

      • + 0
      • 25 nov 2018 - 10:05
    • ringo

      Posts: 3.365

      Max zit op Hypersofts dus word afwachten :)

      • + 0
      • 25 nov 2018 - 10:07
    • JV fan

      Posts: 2.071

      Max gaat niet zo lekker hier... balans was er niet...

      • + 0
      • 25 nov 2018 - 10:42
    • Met de grip van de hypers wint Max bij de start sowieso al meer dan een wagenlengte, dus als de Ferrari's niet in de weg rijden, dan is hij bij bocht 1 RIC al voorbij.

      • + 1
      • 25 nov 2018 - 11:49
    • Pipo

      Posts: 4.742

      Ik weet niet of je de VT’s hebt gezien?
      Maar Max ging best lekker, en zeker de longruns gingen erg goed.
      Dat hij in kwalificatie te veel warmte in de banden had zegt niet zo veel voor de race.
      Dus een beetje raar om te zeggen “Max gaat niet zo lekker hier”.

      • + 1
      • 25 nov 2018 - 11:56
  • TNG

    Posts: 186

    Na de 1e ronde wss al weer gepasseerd door Verstappen zoals gewoonlijk. Zou me verbazen als het niet gebeurt

    • + 4
    • 25 nov 2018 - 10:04
    • Na 1 ronde pas, ik denk dat het voor bocht 1 al gebeurd is vanwege de Hypers, Max kan die hypers redelijk goed houden, dus dat kon nog weleens een geluk bij een ongelukje worden, daarna op de supers de race uitrijden.

      • + 1
      • 25 nov 2018 - 11:08
  • mt1980

    Posts: 30

    Nog 1x vlammen met die rode stier en hoop voor hem dat hij Max voor blijft...

    • + 1
    • 25 nov 2018 - 10:08
  • Ricciardo heeft niks te verliezen/winnen..dus Max er voorbij zal niet zonder slag of stoor gaan

    • + 1
    • 25 nov 2018 - 10:35
    • Wie heeft wel wat te verliezen deze GP?

      • + 1
      • 25 nov 2018 - 11:51
    • Bottas heeft het meest te verliezen, want in deze auto geen enkele GP winnen is natuurlijk niet best voor zijn gemoedstoestand.

      • + 1
      • 25 nov 2018 - 11:59
  • mz1

    Posts: 34

    laatste kans ooit voor ric

    • + 0
    • 25 nov 2018 - 10:38
  • PitBox

    Posts: 380

    Ik hoop dat Max weer goed in zijn vel zit en voor Ric zal eindigen op het podium. Verder wens ik Ric een goede tijd bij Renault. Ik denk dat hij voor de Hulk zal eindigen in 2019.

    • + 1
    • 25 nov 2018 - 10:52
    • Max was enorm teleurgesteld na zijn mislukte kwalificatie, die heeft weer geen oog dicht gedaan vannacht (as usual als hij pissed is) en gaat weer als de Brandweer straks, no worries ;)

      • + 2
      • 25 nov 2018 - 12:01
  • sailor

    Posts: 10.288

    Als hij niet uitvalt , dan zie ik hem een grote kans maken op een podium, talent genoeg in elk geval

    • + 0
    • 25 nov 2018 - 11:57
    • Resultaten uit het verleden bieden geen zekerheid maar wel inzicht in de kansen. De meeste races waar de beide Bulls naast elkaar startten en samen ook finishten, eindigde Max voor Daniel. De race is een heel ander verhaal dan 1 snel rondje en het zou me daarom verbazen als Daniel voor Max finisht. Niet dat ik het zdaniel niet gun maar als fan heb je nu eenmaal een voorkeur.

      • + 0
      • 25 nov 2018 - 12:22
    • sailor

      Posts: 10.288

      Als Max op het podium komt , wil niet zeggen dat Daniel er niet op kan komen , een podium bestaat uit 3 plaatsen

      • + 0
      • 25 nov 2018 - 12:27
  • Zou leuk zijn voor hem! Als er maar iemand Mercedes uit kan dagen en het niet zo'n optocht word als vorig jaar.

    • + 0
    • 25 nov 2018 - 12:29
  • Mercedes rijdt hier gewoon met overmacht het hele zooitje zoek,, no limits op de PU, en ook de illegale ? velgen worden gebruikt... Als er niks stuk gaat Merc 1 en 2. Vraag is of Bottas een cadeautje krijgt... Het is toch niet te hopen,, voor Bottas zelf ook, dat hij heel opzichtig voorbij mag bij Lewis.. lijkt me erger dan verliezen.... Ricciardo interesseert mij persoonlijk geen bal verder, onzin over het gunnen? waarom dan wel?? omdat hij veel pech heeft?? of zo,n mooie tandpasta smile???

    • + 0
    • 25 nov 2018 - 13:12

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.242
  • Podiums 46
  • Grand Prix 123
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar