Frustrerende laatste testdag in Jerez voor McLaren
- Gepubliceerd op 13 feb 2011 19:22
-
26
- Door: Robin Smeets
"Dit was een frustrerende testdag", stond in een verklaring van McLaren. "Door de harde wind hebben we niet altijd een goede set-up weten te vinden en dat beëinvloedde ons programma. Jenson was niet in staat om een goede balans voor de MP4-26 te vinden en daarna moesten we eerder stoppen door een probleem met een intern onderdeel."
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team McLaren
- Punten 37
- Podiums 0
- Grand Prix 41
- Land GB
- Geb. datum 19 jan 1980 (46)
- Geb. plaats Frome, Somerset, GB
- Gewicht 72 kg
- Lengte 1,82 m
67.104 reacties op McLaren
23 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Jenson Button
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.581 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (26)
Login om te reagerenPosts: 312
Zucht, daar gaan we weer! Eerst heel erg hoog van de toren blazen dat de concurrentie moest oppassen voor de nieuwe bolide, vervolgens neemt men niet genoeg onderdelen mee naar een testsessie en nu weer dat geklaag. Het is niet dat ik over een glazen bol beschik, maar zowel McLaren als Mercedes gaan wederom een teleurstellend seizoen tegemoet. Misschien, wordt het tijd dat Ron Dennis het roer weer overneemt. Sinds het aantreden van Whitmarsch zijn ze beter geworden in het bluffen, voorbarige conclusies en over enthousiasme! Bahh!!
Posts: 7.033
Ach, het is een compleet nieuwe auto die nog helemaal goed moet worden afgesteld. Vandaag ging dat niet al te best door de harde wind, het wilt dus zeker niet zeggen dat deze auto gelijk een flop is!
Posts: 5.397
\"Wees gewaarschuwd, dit is niet de definitieve auto.\" Dat vat jij op als \"hoog van de toren blazen\"? Dan heb jij wel hele lange tenen zeg. Nergens is gezegd dat dit de auto was die het hele veld op een ronde zou zetten of dat dit de auto is die vooraan mee gaat doen voor het kampioenschap. Men kan moeilijk zeggen dat de auto geen meter vooruit zal komen toch?! Dus wat jij interpreteteert als \"hoog van de toren blazen\" noem ik gewoon fans en sponsors tevreden houden. En dan nog, misschien is het wel een hele snelle auto. Mocht jij weten hoe snel iedereen is, zou je mij dan ook gelijk kunnen vertellen wie er kampioen word? Dan hoef ik niet meer te kijken dit seizoen..
Posts: 9.887
Nou \"Mika\" nu zeggen ze het zelf al, of blijf je nu nog volhouden dat dit onderdeel uitmaakt van een Masterplan van McLaren?
Posts: 486
:D
Posts: 28
Mika\'s gedachten over het feit dat Mclaren minder kilometers hoeft te maken vanwege hun simulator(Mclarens simulator is misschien wel de beste in F1) was zo\'n gekke gedachten nog niet..beetje flauw dus om dan nu dit soort opmerkingen specifiek richting Mika te maken wanneer dit bericht naar buiten komt.
Posts: 9.887
Helaas weten we niet wie de beste simulator heeft, want daar racen ze niet mee.
Volgens mij hebben ze zich te veel noviteiten op de hals gehaald, waardoor ze de juiste afstelling niet kunnen vinden. Wellicht hebben RB en Ferrari wel de beste keuze gemaakt door te gaan voor een eenvoudig af te stellen wagen, want iedere race zal het weer een verassing worden hoe de banden zich gaan gedragen.
Posts: 28
misschien is de MP4-26 een tikkeltje \'te revolutionair\'. De tijd zal het moeten leren. Echter kan ik het me gewoon niet voorstellen dat het niet werkt want je gooit toch niet het ontwerp zo radicaal om als je niet zeker weet of het gaat werken?..Als ik trouwens de longrun tijden aflees dan vind ik Ferrari er van de 3 toppers er het nog wel het minst uit zien helaas:(.. Tijden bij Alonso\'s stint lopen harder op dan die van Button en Vettel wat er misschien op duidt dat de banden onder Ferrari toch aardig snel slijten.. maar ach het blijft allemaal speculeren tot de 1ste race.
Posts: 235
Maximo, ga nou niet zo dom lopen praten man, ventosa. Het enige wat er aan de hand was, was de harde wind waardoor Jenson Button geen goede afstemming kon vinden, probleem 2 is/was dat er nog een paar onderdelen ontbreken en dat is alles en ga nou niet de wildste dingen denken want daarom zijn het \'\'TEST DAGEN\'\' om te testen
Mclaren Pare Siempre !!
Posts: 18.535
Alle andere teams rijden toch in diezelfde omstandigheden? Alleen McLaren klaagt.
Posts: 893
Mika\'s reacties t.a.v. Mclaren de laatste dagen leken veel op moed in praten. Mika, volgend jaar weer een nieuw jaar. Dit is het jaar van Mercedes
Posts: 198
jaja..... Mclaren goed bezig! Maar je weet het nooit hé, wie weet pakken ze gewoon een 1-2 in Bahrein.
Posts: 442
Ach testdagen zeggen niet zoveel.
Posts: 45
maar dat geblaas van mclaren en wat blijkt nu dat het toch niet zo gaat als het moet dus ze moeten maar eens ophouden met dat geblaas arjan
Posts: 1.650
Je mag nooit een team als Mc Laren of Ferrari onderschatten. Die kerels hebben de gave om veel sneller terug te komen dan om het even welk team. Zolang het maar geen dominantie wordt van Redbull ben ik tevreden. Laat Mc Laren, Ferrari, Redbull en Mercedes maar tegen elkaar kunnen strijden. Misschien wordt Williams wel eens de verrassin. Ik zou het ze zeker gunnen want net als Mc Laren en Ferrari is dat een team om respect voor te hebben.
Posts: 917
Ik vond ze in 2009 anders niet al te snel terug komen! ;)
Posts: 18.535
Ze kwamen van nipt in Q2 geraken tot overwinningen en poles aan het einde van het seizoen, dat is best een zeer goede comeback.
Posts: 1.650
2009 was een a-typisch jaar niet ? Met Kers, DD enz...
Komaan als er twee teams zijn die je nooit mag uitvlakken zijn het die twee wel. Vorig jaar was iedereen ook zo bezig tijdens de tests... Je kunt hier gewoon niets uit afleiden.
Het enige dat ik lees op andere sites is dat de Redbull en de Ferrari\'s het beste met de banden omgaan en dat zal hèt heikel punt zijn. Wat dat revolutionaire betreft : het is uit de geschiedenis al vaak gebleken (Lotus, Brabham, Ferrari (bvb. 92) dat de revolutionairste wagen helemaal niet werkt. Maar nogmaals, wij weten niets hier. Kan gerust zijn dat Mc Laren iedereen naar huis rijdt maar kan ook een dog zijn. Who knows ? Dat is juist het mooie aan de F1. Jammer dat er niet meer mag worden getest.
Posts: 8
Het blijft testen.. en die McLaren is echt niet zo langzaam!!
Posts: 1.315
Dat probleem met de balans heb ik voorspeld!
Waarom? Simpel, je hebt dit jaar nieuwe banden, dat is de grootste verandering aan elke auto van elk team. De banden hebben het meeste invloed. McLaren en enkele andere teams komen nu met Pull-rod ipv Push-rod. Die twee zijn heel verschillend in afstelling. Ferrari, Sauber en Redbull hebben dezelfde ophanging als vorig jaar, dus die hebben direct vergelijkingsmateriaal wat ophanging/afstelling betreft met de banden van vorig jaar.
Nieuw soort ophanging plus nieuwe banden is gewoon een stuk lastiger, Williams en Mercedes klagen er ook over. Er zijn teveel noviteiten op deze auto\'s met weinig referentiepunten naar vorig jaar.
Er werd hier gevraagd hoe het mogelijk was dat Ferrari en Redbull zo konden instappen en meteen snelle tijden rijden. Nou dat komt mede door de relatief kleine veranderingen met vorig jaar en dus beter vergelijkingsmateriaal.
Wil overigens niet zeggen dat ze dat meer brengt dieper het seizoen in maar het verklaard wel waarom teams struggelen met de afstelling. Pull-rod is a bitch wat dat betreft vraag dat maar aan RedBull, die hebben toch ook heeeel lang nodig gehad om dat goed voor elkaar te krijgen.
Posts: 5.792
Als het voor redbull zo ,oeilijk is geweest wat is er dan voor mclaren te halen dit seizoen want die zullen toch niet veel sneller zijn dan rb met het uitvinden van die afstelling.Laten we dan maar hopen dat het niet te veel zal waaien tijdens de grandprix.
Posts: 11.414
Hamilton reed anders meteen goede en constante tijden met die auto. Zo slecht zal de balans dus echt niet geweest zijn. Het is Button weer die Pietje precies alleen kan rijden met een perfect afgestelde auto en geen zuchtje wind.
McLaren had er misschien beter aan gedaan om Barrichello over te nemen.
Posts: 602
@Patrickl...... en zo is het maar net!
Persoonlijk denk ik dat deze McLaren Hamilton veel beter zal liggen dan Button wegens het feit dat (net zoals jij aangeeft) laatstgenoemde pas kan presteren bij een heel precieze auto. Hamilton daarentegen kan om tekortkomingen heen rijden en is veel meer adaptief. Schumacher was daar ook sterk in altijd en zo ook Alonso.
Posts: 8
:D
Posts: 1.481
Wat een reactie. Hoeveel tijd heb je eraan besteed?
Posts: 3.145
Mijn god, en dan die naam nog ... Kan deze heer niet gewoon een bad krijgen met z\'n gezever elke keer? ... Op IP niveau?