user icon

Alonso onder de indruk van betrouwbaarheid nieuwe Ferrari

  • Gepubliceerd op 13 feb 2011 14:18
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra
Het testseizoen is ondertussen bijna zeven dagen oud en in al die testuren vielen al heel wat auto's stil. Opvallend is dat de Ferrari F150th Italia daar niet vaak tussen staat, de Italiaanse renstal eindigt meestal bovenaan het lijstje qua aantal ronden. Alleen op de laatste dag in Valencia plofte een motor bij Ferrari.

Deze week in Jerez legde de Scuderia al meer dan vierhonderd rondjes af. Tot tevredenheid van coureur Fernando Alonso. “Het is in de voorbereiding belangrijk zoveel mogelijk kilometers te maken zonder problemen tegen te komen. Daardoor kunnen we veel data verzamelen en dat is van belang om de banden, de grote onbekende bij deze tests, te begrijpen. Ik herhaal wat ik in Valencia zei, het doet er niet toe wat de anderen doen. Het is beter om te focussen op ons eigen programma en dan zien we over een maand in Bahrein wel waar we staan.”

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Ysbrand

    Posts: 207

    nou, 400 kilometer is iets meer dan 1 race afstand. Ik denk dat je over het hele weekend wel aan 400 kilometer komt, dan zou ik toch minder blij zijn...

    • + 0
    • 13 feb 2011 - 15:00
    • 400 rondjes, niet 400 km ;-) ... rondje Jerez is, wat? 4.5 km?

      • + 0
      • 13 feb 2011 - 15:25
  • Mika4ever wat heeft U hier op te zeggen?

    Doet Ferrari het verkeerd of doet McLaren het goed?

    • + 0
    • 13 feb 2011 - 15:26
    • Pardon?

      Ferrari doet het niet verkeerd en McLaren net zo goed niet, er is geen \'of\' of \'en\' om teams te vergelijken tijdens testen omdat we immers niet weten met wat voor setup ze rijden, met wat voor banden, met wat voor fuelload, of ze met DRS (beweegbare achtervleugel, DRS is volgens mij Drag Reduction System) rijden, of ze met KERS rijden ...

      Hoezo?

      • + 0
      • 13 feb 2011 - 15:34
    • felix50

      Posts: 5.792

      Natuurlijk mclaren die hebben geen data nodig van de banden want die veranderen steeds.Ook de wagens veranderen dus waarom testenn.mclaren is de beste ,hebben een afwijkende wagen en zijn super snel.Dus wie test er dan nog .Ze waarschuwen niet voor niks dat er nog van alles aan komt.Mclaren heeft genoeg aan de simulator en daar zijn ze de snelste dus dan hoef je niet te testen ja een een rondje van pak weg 30 moet genoeg zijn.Nee er zit een heel plan achter daarom ze niet snel op de baan zijn.Dat heet zand in de ogen strooien.

      • + 0
      • 13 feb 2011 - 15:39
    • Mika open je ogen nu eens. Wees is niet zo eigenwijs.

      • + 0
      • 13 feb 2011 - 15:45
    • Sw. Felix moet niet zo het lullige kereltje uithangen, ik zie hem nooit wat positiefs zeggen over de coureurs of het team hij support. Dit mannetje schijnt er van te genieten om enkel de resultaten te bagatelliseren van bv Ferrari / McLaren, laat hem eerst eens een man worden en weten waar hij voor staat dan enkel en alleen maar offensief op een site mensen te provoceren waardoor, bijvoobeeld ik, in de verdediging schiet.

      • + 0
      • 13 feb 2011 - 15:51
  • Zoals het er nu uitziet zit Mclaren nu niet in de positie waar ze willen zijn. Met enkel 30rondjes en vandaag nog wat haal je niet genoeg data binnen. Met andere banden dit jaar is het juist noodzakelijk data over de banden binnen te harken. En betrouwbaarheid testen met 30 rondjes is ook niet echt van je HET!

    • + 0
    • 13 feb 2011 - 17:08
  • miauw

    Posts: 1.136

    McLaren zal niet onverdeeld gelukkig zijn nee. Maar we hebben nog wel even te gaan.:)

    • + 0
    • 13 feb 2011 - 17:52
  • felix50

    Posts: 5.792

    Mika er staat toch wat mijn voorkeur heeft \\.Ik reageer alleen op die lullige post van jou en dat jij zo in de verdedging gaat zegt meer over jou dan over mij.Als je nu eens niet alles zo baggataliseert zal de kritiek op jou ook veel minder zijn.je moet niet alles recht praten wat met een mogelijk is recht te praten.Ook altijd die dat vernederen wat je doet tegenover anders denkende ,denk daar eens aan.Niet iedereen deelt jou mening en hoe feller jij bent hoe harder het terug komt.

    • + 0
    • 14 feb 2011 - 06:34

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 137
  • Podiums 0
  • Grand Prix 82
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar