user icon


Gasly geniet van nieuwe generaties in de Formule 1

  • Gepubliceerd op 20 nov 2018 07:31
  • comments 17
  • Door: Niels Langenberg

Pierre Gasly zegt dat er een nieuwe generatie aan het arriveren is in de Formule 1. De Fransman vindt het goed voor de sport dat er nieuw talent is. 

"Ik denk echt dat we met Leclerc, Ocon en mijzelf een goede generatie hebben. In 2005 reden we al tegen elkaar en het feit dat we gedurende de jaren tegen elkaar zijn blijven rijden is erg bruikbaar voor ons geweest en we zijn er beter door geworden. Dat is echt een goed iets", is de toekomstig Red Bull Racing-coureur overtuigd tegenover RaceFans. 

"We zien met Norris en Russell ook weer een nieuwe generatie in de Formule 1 komen. Ik denk dat het een goed iets is wanneer er constant een frisse wind door de Formule 1 gaat. We hebben allemaal ambities en dat is geweldig. Samen zijn we gegroeid in de opstapklassen en nu zijn we gearriveerd aan de top van de autosport. Hopelijk blijven we ook hier de komende jaren groeien."


Reacties (17)

Login om te reageren
  • beerkuh

    Posts: 1.629

    het kan aan mij liggen maar ik begin die Gasly behoorlijk irritant te vinden, hij heeft over zo'n beetje alles een Mening en is nogal vol van zichzelf, het kan ook heel goed wezen dat zijn woorden verdraaid worden of uitgemolken maar ik zie nogal wat overeenkomsten et sainz die zoals Gasly ook veel en over van alles een mening heeft!

    grappig is dat ie wel zo'n beetje zijn hele generatie noemt maar Max niet ziet als zijn generatie, Ocon die in dezelfde klasses reed wordt dan weer wel genoemd, vreemde snuiter, maar nogmaals het zal aan mij liggen

    • + 2
    • 20 nov 2018 - 07:41
    • Sinds hij aangekondigd is als nieuwe teammaat van Max, wordt hij hier gewoon vaker geciteerd.

      • + 2
      • 20 nov 2018 - 07:48
    • Max hoort er qua leeftijd wel bij maar in de F1 is hij alweer een ervaren coureur, ik denk dat Gasly dat bedoeld gezien zijn mening over Russell en Norris.
      En vol van zichzelf..tja, ik denk dat elke ambitieuze jonge coureur dat moet zijn. Benieuwd wat daar van over blijft ba 2 seizoenen tegen Max gereden te hebben ;-).

      • + 3
      • 20 nov 2018 - 07:55
    • Hoeft niet zo zeer Gasly zelf te zijn hoor. Ga er maar van uit dat als hij een interview geeft dat er 15 artikelen uit gehaald worden verdeeld over 2 weken.

      • + 3
      • 20 nov 2018 - 08:35
    • mediF1

      Posts: 2.521

      Het is omdat Riciardo naar Renault is gegaan anders was hij bij RB nog lang niet in beeld gekomen . Ook de stap naar TR ging niet 123 maar ik denk wel dat de pers een beetje misbruik van hem maakt . Ineens wordt hij door iedereen ondervraagt en zijn het meesters in het verdraaien van zijn antwoorden . In een ding heeft hij in ieder geval gelijk de komende jaren gaat er gewoon een nieuwe wind door de F1 waaien die voor al deze jongere anders zal zijn .

      • + 0
      • 20 nov 2018 - 10:09
    • MisterT

      Posts: 1.582

      Hij is jong, mag bij Red Bull rijden. Hij voelt zich helemaal het mannetje, hij mag zich gaan meten met de grote. Dat doet wat met hem. Vandaar dat hij een beetje "stoer" doet.

      • + 0
      • 20 nov 2018 - 11:55
  • John6

    Posts: 2.982

    Hij is gewoon blij, prima toch ze moeten het allemaal laten zien op het circuit, wie niet goed genoeg is zal vanzelf eerder dan hij zal willen de uitgang vinden.

    • + 0
    • 20 nov 2018 - 08:00
  • pixel

    Posts: 544

    Is dit het startschot van het psychologische spelletje om Hamilton en Vettel in het hoekje van de 'oude lullen' te plaatsen? 'Oude lullen' tussen aanhalingstekens omdat het anders een beetje te confronterend wordt voor ondergetekende.

    • + 0
    • 20 nov 2018 - 08:30
    • Ach ik op mijn beurt vindt ook kimi vettel en ham nog broekies.
      Maardat boeit me totaal niet.

      • + 0
      • 20 nov 2018 - 14:33
  • speed112

    Posts: 139

    Goed dan, maar Gasly zal zich komend jaar goed en snel moeten bewijzen. anders vrees ik voor zijn stoeltje bij RBR....
    Feit is dat Honda een japanse rijder wil hebben, en natuurlijk het liefste in een RB. daarbij is desbetreffende rijder al flink bezig om aan boord te komen daar deze japanner afgelopen tijd zijn superlicentie gehaald heeft.
    Zal Honda niet boeien hoe snel die is, al willen ze het gewoon een jaartje uitproberen en natuurlijk bij RBR.
    dus ik voorzie na 2019 weer een rijderswissel , en misschien als de kaarten verkeerd liggen dat Gasly gedwongen word naar T-Rosso terug te keren om zo plaats te maken... en bij slechte prestaties zelfs al in 2019.
    zeg nooit,nooit bij RBR.... we weten wel allemaal hoe het eerder verlopen is met andere rijders.

    • + 0
    • 20 nov 2018 - 09:40
    • Ze willen hem alleen volgend jaar enkele vrijdagtrainingen (VT1) geven maar een zitje gaat het met hem zeker niet worden, zo las ik gisteren.

      • + 0
      • 20 nov 2018 - 10:35
    • NFS1

      Posts: 195

      Ik denk dat nog wel even duurt. Hint jij op; Nirei Fukuzumi en Ryo Hirakawa? Voorzover ik weet is Herr Doktor nog niet echt overtuigd. Ik denk dat een STR of RBR zitje echt niet zomaar ter beschikking komt van Honda. Die zal een rijder af moeten dwingen. Volgens mij zijn er RBR plannen om e.e.a. op Super Formula gebied te verbreden (met europese rijders) en dat zou je kunnen uitleggen als een handreiking naar Honda om op die manier japans talent te scouten.

      • + 0
      • 20 nov 2018 - 10:46
    • Voorlopig kan Gasly zich heel rustig bij Red Bull Honda ontwikkelen, want er zijn voor hem geen concurrenten om zijn stoeltje in te nemen of die Kyvat zou ineens verrassend sterk voor de dag moeten komen. Als Red Bull slim is proberen ze om Schumacher in een TR stoeltje te zetten volgend jaar. Dan kan hij mogelijk het jaar erop doorschuiven naar Red Bull. Van die Japanners verwacht ik voorlopig weinig en de talentenpool is leeg.

      • + 0
      • 20 nov 2018 - 11:21
    • MisterT

      Posts: 1.582

      Vraag me af of Schumacher beter is dan Dan Tickem..

      • + 2
      • 20 nov 2018 - 11:57
  • @Speed, de Japanners willen geen gezichtsverlies. Dus die Japanse coureur gaat eerst ninimaal een jaartje ervaring opdoen bij STR.

    • + 0
    • 20 nov 2018 - 10:19
    • Je was me net voor Snelrondje. Bovendien heeft die Japanse coureur waar Honda het nu over heeft helemaal geen behoefte om in de F1 te rijden. Het zal dus allemaal zo'n vaart niet lopen. Verder hebben ze nog geen andere Japanse coureurs op dat niveau.

      • + 0
      • 20 nov 2018 - 10:32
  • We??? Hij is er net en dan al spreken over we...

    • + 0
    • 20 nov 2018 - 15:01

Gerelateerd nieuws



SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's


Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Maakt de FIA de Formule 1 kapot door voor alles regels en straffen te bedenken?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Toro Rosso
  • Punten 94
  • Podiums 0
  • Grand Prix 40
  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 7 feb 1996 (23)
  • Geb. plaats Rouen, Frankrijk
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,77 m
Bekijk volledig profiel


Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar