user icon
user icon

Ticktum verkast in 2019 naar Japanse Super Formula

  • Gepubliceerd op 18 nov 2018 09:11
  • comments 16
  • By: Bjorn Smit

Dan Ticktum zal in 2019 hoogstwaarschijnlijk niet plaatsnemen in de Scuderia Toro Rosso. De Brit heeft momenteel nog te weinig punten voor zijn superlicentie en het Japanse Super Formula heeft nu aangekondigd dat hij in 2019 in die klasse rijdt.

Ticktum geldt als een van de grotere talenten in de opstapklassen richting de Formule 1. Het afgelopen seizoen ging hij lange tijd redelijk comfortabel aan de leiding van het kampioenschap van het Europees Formule 3, maar door een sterke eindsprint ging Mick Schumacher uiteindelijk met de titel naar huis. Wel pakte de Brit zaterdag pole position voor de Formule 3-race in Macau, een wedstrijd die hij in 2017 won.

Ticktum werd dit seizoen ook al gelinkt aan de stap naar Toro Rosso in 2019. Daarvoor heeft hij echter te weinig punten voor zijn superlicentie. Ticktum heeft er 32, maar 40 punten is het vereiste. Daarom gaat de Red Bull Junior in 2019 een campagne afwerken in de Super Formula. Daarmee volgt hij het voorbeeld dat Stoffel Vandoorne en Pierre Gasly in 2016 en 2017 laten zien hebben op weg naar de Formule 1.

 

Dan Ticktum has won pole for tomorrow's Macau Grand Prix! We're sure this young talent will thrill Super Formula fans next season when he drives full time in the series!!

Geplaatst door SUPER FORMULA op Vrijdag 16 november 2018

 

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Het blijft een groot raadsel wie er in 2019 naast kvyat rijdt... Eerst werdt albon heel lang genoemd, en toen weer niet maar toch misschien wel...

    • + 0
    • 18 nov 2018 - 09:25
    • Wie weet war voor een (grote) verrassing er uit de hoge Red Bull hoer komt. Toch Schumacher?

      • + 1
      • 18 nov 2018 - 10:53
    • StevenQ

      Posts: 6.171

      de Red Bull WAT?

      • + 2
      • 18 nov 2018 - 10:57
    • waylon

      Posts: 2.213

      Rogier komt daar net vandaan.:-)

      • + 2
      • 18 nov 2018 - 11:33
    • Voorlopig heeft Hartley gewoon een contract voor 2019.

      • + 1
      • 18 nov 2018 - 11:52
  • Box1986

    Posts: 1.662

    Even off-topic. De crash van Sophie florsch al gezien in macau? Wat een mega crash. Lijkt wel of ze niet geremd heeft voor de eerst scherpe bocht of een tik heeft gekregen en daardoor gekatapulteerd wordt en door het hekwerk vliegt waar een hoop stewards staan. Schrikwekkend, hoop dat ze in orde is.

    • + 0
    • 18 nov 2018 - 09:35
    • Was zeker een klapper zo heb ik Ocon ook een zien gaan over twee of drie andere cars.
      youtu.be/jxqmSprHPrk

      • + 1
      • 18 nov 2018 - 09:42
    • "een keer'

      • + 0
      • 18 nov 2018 - 09:47
    • Arie54

      Posts: 2.882

      Volgens mij slipt ze op de kerbs en vandaar over het achterwiel van de voorganger?

      • + 0
      • 18 nov 2018 - 10:26
  • Arie54

    Posts: 2.882

    OK, wie dan wel naast Kvyat?

    • + 0
    • 18 nov 2018 - 10:25
    • Hartley, die heeft al een contract dus zonder andere officiële berichten rijdt hij gewoon.

      • + 0
      • 18 nov 2018 - 11:53
  • StevenQ

    Posts: 6.171

    Ticktum heeft er weer 5 punten bij door de winst in Macau

    • + 0
    • 18 nov 2018 - 10:53
  • Waarom verkast rbr al hun talent naar Japan ipv de formule 2?

    • + 0
    • 18 nov 2018 - 15:25
    • Meer ervaren coureurs in de klasse + in Japan moet je dicipline hebben om met je team te kunnen werken en veel respect. Arrogantie kan in F2 nog wel een beetje door de westerse cultuur, dus ik denk voornamelijk volwassen worden als hoofdreden.

      Ook is F2 onvoorspelbaar qua hoe goed t deelnemersveld elk jaar is. 2018 was super sterk maar 2017 viel wel mee. 2019 lijkt ook niet spectaculair qua rijders tot nu.

      • + 0
      • 18 nov 2018 - 16:13
    • @tulerhunter goeie onderbouwing daar kan ik wel wat mee.., ook om te kijken of ze zig in hun eentje in een vreemd land redden. Jammer dat de race hier niet te zien zijn... zijn vaak mooie races

      • + 0
      • 18 nov 2018 - 16:32
    • Zou het misschien ook wat kunnen te maken hebben met Honda? Die hebben teams genoeg in de Super Formula.

      • + 0
      • 18 nov 2018 - 23:09

AT Grand Prix van Steiermark

Lokale tijd 

AT Grand Prix van Steiermark

Lokale tijd 

Related news

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

World Championship standings 2020

Show full world champion standings

Coureursprofiel

  • Team -
  • Points -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land België
  • Date of b. 26 maa 1992 (28)
  • Place of b. Kortrijk, België
  • Gewicht 65 kg
  • Lengte 1,77 m
Show full profile

Team profiel

Show full profile

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender
show sidebar