user icon

Volg LIVE de derde testdag op het Circuito de Jerez op F1Today.nl

  • Gepubliceerd op 12 feb 2011 08:46
  • comments 27
  • Door: Danny Sosef
De tweede testweek is eergisteren begonnen op het Circuito de Jerez. Vandaag zullen de kampioenen het tegen elkaar opnemen tijdens de testdag. Michael Schumacher, Fernando Alonso, Lewis Hamilton en kersverse kampioen Sebastian Vettel treden aan in hun nieuwe wagens.

Zoals jullie gewend zijn van F1Today.nl zijn wij op locatie om LIVE verslag te doen van de test.

Klik hier om de gebeurtenissen van de testdag van vandaag te volgen.

Reacties (27)

Login om te reageren
  • Maximo

    Posts: 6.682

    Voor wie wil weten wie er de afgelopen dagen de snelste stints over meerdere rondjes heeft gereden:
    Massa Webber Schumacher Alguersuari
    01\'21\"2 01\'24\"3 01\'23\"4 01\'21\"2
    01\'21\"3 01\'23\"8 01\'23\"5 01\'21\"6
    01\'22\"1 01\'23\"6 01\'23\"9 01\'22\"3
    01\'22\"4 01\'23\"6 01\'24\"4 01\'21\'\'9
    01\'22\"0 01\'23\"4 01\'24\"2 01\'22\"3
    01\'22\"0 01\'23\"5 01\'24\"5 01\'23\"5
    01\'22\"2 01\'24\"1 01\'24\"6 01\'22\"5
    01\'21\"9 01\'28\"2 01\'25\"1 01\'22\"4


    Massa was veruit de snelste, dus met de Ferrari zit het we goed.

    • + 0
    • 12 feb 2011 - 10:05
    • En wat heb je er aan? Helemaal niks, je weet niet wie wat doet.

      • + 0
      • 12 feb 2011 - 10:22
    • Leuk initiatief, alleen dit zegt natuurlijk helemaal niks. Ik hoop toch wel dat je dat zelf ook beseft?

      • + 0
      • 12 feb 2011 - 11:03
    • -Baron-

      Posts: 3.091

      Oh jee, Ferrari krijgt concurrentie van Torro Rosso.

      • + 0
      • 12 feb 2011 - 11:15
    • O.o Torro Rosso sneller dan McLaren / Mercedes / Renault en RBR!!!

      Dit seizoen is voorbij heren en dames, lets focus on 2012.

      • + 0
      • 12 feb 2011 - 12:23
  • vogelboz

    Posts: 57

    waarom staat alonso in het rood??

    • + 0
    • 12 feb 2011 - 10:29
    • Dat betekent dat zijn motor is opgeblazen.








      Graje, dat is de favoriete coureur die je geselecteerd hebt.

      • + 0
      • 12 feb 2011 - 11:05
    • vogelboz

      Posts: 57

      oke dan.dat zou jij wel willen he;-)maar bedankt

      • + 0
      • 12 feb 2011 - 11:13
    • Is dat misschien omdat je die als favoriete coureur hebt opgegeven?

      • + 0
      • 12 feb 2011 - 13:04
    • mario

      Posts: 7.378

      Bij mij staat Hamilton in het rood.... Toch niet ook he... ;)

      • + 0
      • 12 feb 2011 - 14:00
    • Héééé das niet eerlijk! Alleen ik mag Hamilton in het rood hebben! :P

      • + 0
      • 12 feb 2011 - 16:25
  • wat doet onze belg het goed he, het lijkt wel een nederlander

    • + 0
    • 12 feb 2011 - 12:53
    • ives

      Posts: 1.226

      Nee want dan had em al lang z\'n halve pitcrew omver gereden of aan het wenen geweest dat z\'n stoute teamgenoot een ruziemaker is...

      Met die wintertests kan je moeilijk inschatten hoe snel ze zijn en helemaal al niet met die Pirelli banden die na een paar ronden al een seconde of 3 - 4 verliezen. Als D\'Ambrosio racesimulaties van 20 ronden aan het doen is, is het logisch dat ie niet bovenaan staat. Moest dat wel zo zijn, liep ik nu naar het gokkantoor en tipte ik hem als WK

      • + 0
      • 12 feb 2011 - 14:12
  • Ik wordt een beetje simpel van het aantal rondjes van McLaren, nog geen 20 laps tot heden. Dan kan McLaren de beste simulator hebben om banden etc te testen en hebben ze de data niet nodig om langere stints te rijden, maar vergeten worden de fans wel een beetje. Althans ik vind het niet echt leuk om geen McLaren op de baan te zien.

    • + 0
    • 12 feb 2011 - 14:33
    • Boss91

      Posts: 28

      Onzin dat Mclaren als enige team de data niet nodig heeft. Het zou best kunnen dat zij een goede simulator hebben
      (en misschien ook wel de beste) maar ik geloof absoluut niet dat er op dit moment 1 team is die 100% blind ervan uit durft te gaan van de informatie die zij op de simulator verzamelen. Het lijkt er eerder op dat Mclaren meer tijd nodig heeft om de wagen optimaal in te kunnen zetten om goede data te kunnen verzamelen. Dit kan te maken hebben vanwege het feit dat de MP4-26 en revolutie is op haar voorganger in tegendeel op de F150th Italia en de RB7. Daarnaast moet het voor een coureur ook gewoon prettig zijn om kilometers te maken al is het alleen maar om een zo goed mogelijk gevoel in de wagen te krijgen.

      • + 0
      • 12 feb 2011 - 14:45
    • Teams als Ferrari en RBR zijn op dit moment bezig met het verzamelen van data over de banden, McLaren net zo goed. Alleen is het duidelijk dat McLaren verschillende onderdelen aan het testen is, de afgelopen dagen verschillende layouts voor de uitlaten, verschillende floors, verschillende vleugels, veel data aan het verzamelen omtrent de stroom van lucht aan de voorkant van de auto en aan de achterkant van de auto. Als McLaren ziet dat de prognoses die ze maken met het rijden van verschillende compounds met verschillende gewichten dan kunnen ze dus de focus leggen op het testen van onderdelen, en dat is juist wat McLaren aan het doen is, testen testen en nog eens testen van verschillende setups. Had McLaren een probleem gehad met de calibratie van de banden, prognoses, dan hadden ze waarschijnlijk wel vaker buiten geweest.

      Maar ik vind dat jammer dat we ze zo weinig buiten zijn.

      • + 0
      • 12 feb 2011 - 15:49
    • Boss91

      Posts: 28

      Dat \'testen, testen, testen\' valt wel mee vandaag met nog maar 30 rondjes. Nee ik denk echt dat je het nu iets te rooskleurig in ziet voor Mclaren. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de nieuwe Pirelli banden dan zijn er al veel teams die aangegeven hebben dat de banden zeer snel slijten en dat ze zelfs gevaarlijk kunnen zijn. Om straks in de grand prix weekends zo efficient mogelijk met de banden om te kunnen gaan zullen de teams gewoon vooral veel moeten rijden. Elke compound zal onder zo veel mogelijk verschillende omstandigheden getest moeten worden. Echter is de informatie waarschijnlijk pas nuttig wanneer je de wagen goed in orde heb zodat je ook relevante informatie binnenhaalt. Mijn gevoel zegt echter dat Mclaren gewoon meer tijd vnodig heeft om de auto op orde te krijgen. Maar begrijp me goed ik zeg niet dat Mclaren verkeerd of minder goed bezig is in vergelijking met bijv Red Bull en Ferrari ik geef enkel een verklaring voor het feit dat ze momenteel relatief weinig kilometers maken.

      • + 0
      • 12 feb 2011 - 16:12
    • F1McLaren

      Posts: 631

      Ik vond het dus ook al raar, Hamilton heeft in zijn 2 dagen 90 rondjes gereden. Hoeveel heeft Alonso/Massa er al gereden? 300. Ik vraag me echt af waar ze mee bezig zijn bij McLaren... Ze hebben toch echt die informatie nodig, hoe goed hun simulator ook is..

      • + 0
      • 12 feb 2011 - 16:47
    • Vind het niet zo raar, zoals Mika zegt is Mclaren puur bezig allerlij onderdelen uit te testen en daarom ook veel tijd doorbrengt in de paddock. Niet rijden betekent niet niks doen! De kilomters zal Mclaren in Catalunya gaan maken met de juiste afstellingen en de gekozen onderdelen die het beste bevielen in Jerez! Dat is heel de bedoeling.

      • + 0
      • 12 feb 2011 - 16:54
  • vvans

    Posts: 486

    Het viel me net op dat die revoutionaire luchtinlaten van McLaren misschien toch niet zo revolutionair zijn. De ferrari van 2010 had een heel klein beetje hetzelfde, in veel mindere mate weliswaar.

    www.marca.com/2011(...)cos/1296222999.html

    Wat me vooral opvalt is dat de ferrari van dit jaar dat niet meet heeft, of in ieder geval veeeeel minder nog dan die van 2010, dus het is volgens mij niet zo dat McLaren de enige zijn die daarover na hebben gedacht.

    Ik hoop eigenlijk dat McLaren de plank compleet mis hebben geslagen na al dat arrogante gedoe van hen.

    • + 0
    • 12 feb 2011 - 14:37
    • scarbsf1.files.wor(...)epods.jpg?w=700&;amp;h=540

      De F1 had dat ietsjes ja maar niet met deze te verglijken! Weldegelijk krijg je een extra stroming naar de vleugel door deze sidespods dus nadelig kan het in iedergeval niet wezen..

      • + 0
      • 12 feb 2011 - 14:54
    • *F10*

      • + 0
      • 12 feb 2011 - 14:54
    • Ferrari is goed in copy en paste, ze lopen achter de feiten aan van RBR, zullen ze van RBR winnen als ze zelf geen initiatief nemen om revolutionair te zijn?

      En de Ferrari van 2010 had ook zulke inlaten? ... LOL! Die bochel van \'n cm aan de zijkant?

      Ferrari heeft in de afgelopen 10 jaar niet meer voor een revolutie gezorgd, laat staan dat er iets van ze overgenomen wordt.

      Ik zie liever McLaren al strijdend ten ondergaan aan de concurrentie als \'het team dat zijn eigen richting bepaald\' dan dat ze ten onder gaan aan de concurrentie door als een mak schaap slecht te kopieren en de innovatieve teams te volgen.

      • + 0
      • 12 feb 2011 - 15:58
    • vvans

      Posts: 486

      Ik weet dat het vergeleken met de Mclaren niks voorsteld, maar als ze ze dit jaar nog \"kleiner\" of platter hebben gemaakt, in plaats van groter of dieper, hebben ze dat gedaan om een reden.

      En het is idd zo dat er meer lucht naar achteren gaat over die lucht inlaten heen, maar dat betekent ook dat er minder langs gaat, (er vanuit gaande dat de luchtinaten even groot zijn). Ik denk dat het visuele verschil veel groter is dan het vreschil in prestaties. En ik denk dat dat ontwerp meer met marketing en met positionering van het merk te maken heeft dan met performance

      • + 0
      • 12 feb 2011 - 16:12
    • Werner

      Posts: 1.650

      Wie predikt hier de revolutie ? Ik vind het prachtig dat teams zo revolutionair mogelijk zijn maar waar het om gaat zijn de resultaten en dat is nu net iets waarin Ferrari de laatste 10 jaar wel deglijk in uitblonk. Evolutie of revolutie... Uiteindelijk maakt het niet uit. Het komt er op neer om de snelste te zijn. Kijk naar de Redbull van dit jaar. Waarom zouden ze die \"revolutionair\" aanpassen ? Ze waren veruit de snelste vorig jaar en volgens mij dit jaar terug. Tenzij dat Mc Laren iets achter houdt. Ik denk eerlijk gezegd dat niemand dat weet. Ze kennen de auto kennelijk nog niet en hebben veel tijd nodig. Aan de andere kant is het goed dat ze verschillende zaken uitproberen zoals de uitlaten enz... enz...
      Het zal blijken dat de banden de doorslaggevende rol zullen spelen en daar zijn de meeste teams mee bezig. Volgens waarnemers zijn het juist Ferrari en Redbull die de bandenslijtage het best kunnen managen...

      • + 0
      • 12 feb 2011 - 16:25
  • kjordo

    Posts: 5

    Mss doen ze t gewoon rustig aan. of is Sir Hamilton toch niet zo fit als hij beweerde.
    Anyway.De ferrari rijd als de brandweer,samen met DER schummie.
    Rbr doet een beetje verstoppertje heb ik t idee..

    • + 0
    • 12 feb 2011 - 14:46
  • Mclaren & RBR doen het rustig aan.. Dit jaar gaat het tussen Mclaren & RBR !! L. Hamilton Para Siempre !!

    • + 0
    • 12 feb 2011 - 17:18

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Krijgen we dit jaar een titanenstrijd tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen te zien?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 79
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar