Schumacher: "We hebben ons gefocust op de lange runs"
- Gepubliceerd op 11 feb 2011 18:22
-
14
- Door: Robin Smeets
"We hebben ons gisteren geconcentreerd op de lange runs, net zoals we vandaag gedaan hebben", vertelde Schumacher. "Vandaag reden we echter op de extra zachte banden. Natuurlijk zijn we daardoor wat sneller dan teams die niet deze band hebben gebruikt, maar we hebben ze niet als enige gebruikt. Volgens mij kwam mijn snelste tijd tot stand aan het begin van een tien ronden tellende stint, dus trek daar zelf je conclusies maar uit."
"We hadden een goede dag vandaag. Met onze betrouwbaarheid zit het wel goed, dus het is belangrijk om zoveel mogelijk kilometers te maken."
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land BR
- Geb. datum 21 apr 1981 (45)
- Geb. plaats Sao Paulo, BR
- Gewicht 59 kg
- Lengte 1,66 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Massa
Team profiel
- Team naam Mercedes
- Basis Brackley, Duitsland
- Michael Schumacher 3
- Nico Rosberg 4
- Nico Rosberg 6
- Michael Schumacher 7
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 9
- Lewis Hamilton 10
- Andrea Kimi Antonelli 12
- Lewis Hamilton 44
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
636.186 reacties op Mercedes
59 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Mercedes

Reacties (14)
Login om te reagerenPosts: 18.535
Extra zachte band dus. Dat verklaart voor een deel de snelle tijd en de snel inzakkende tijden. Ik vraag me af of die bij de concurrentie ook zo snel afzwakt.
Posts: 193
trek daar je conclusies maar uit?? Zou graag willen zien of hij dat zij met een big smile op zijn gezicht. Want dan geloof ik het wel
Posts: 3.077
Het is inderdaad een goede tijd. De auto was niet qualificatie licht. Maar natuurlijk ook niet al te zwaar. Dit is veel beter dan wat ze tot nu toe lieten zien.
Posts: 74
ik volg de f1 al jaren er was zelfs een tijd in de testen dat de arrows de snelste auto was.
later bleek die niet bij de top te horen, momenteel doet iedereen zijn ding en de top zal het achterste niet laten zien van hun kunnen, mocht ik mercedes nu verkeerd in schatten (lijkt een arrows)kan het alleen maar leuk worden dit seizoen.
Posts: 9.925
hebben ze een Schumi auto gebouwd:-)
\"I think Nico didn\'t have a good day, the car wasn\'t running properly,\" he added. \"I\'m sure if he runs the car on the last day he will be more happy.
\"I\'m not too worried. I\'m on the inside, I understand exactly what is going on. I wasn\'t worried in Valencia, and I\'m not worried so far here.
Posts: 7.177
concentreren op lange runs kan betekent niet dat ze niet een qual ronde hebben gedaan.
Posts: 11.414
Het waren stints van 10 ronden. Niet bepaald een lange run, maar ook geen kwalificatie ronde.
Echt bizar hoe die band verloopt. Meteen na de eerste (snelle) ronde al een seconde erbij en dan in de volgende 8 ronden er nog eens 3 seconden bovenop. 4 seconden langzamer na 10 rondjes. Bizar.
Posts: 2.263
Wat een ook mogelijk kan zijn dat mensen juist niet vol in de aanval gaan anders rijdt je die banden al helemaal aan gort als je nu al na 10 ronden 4sec langzamer bent, hoeveel zal dat wel niet zijn als je gaat aanvallen 6/7 sec ofzo?
Posts: 11.414
Ik vermoed dat Massa zijn snelste tijd op dezelfde banden reed. Die had ook zijn snelste tijd in de eerste snelle ronde van de stint en daarna ging er meteen bijna een seconde op.
Massa kon dan wel een hele stint constante tijden neer zetten (in de 1:22). Het kan dus wel.
Alonso gaf na zijn testdag ook al aan dat ze iets in de setup gingen doen zodat de banden minder zouden slijten. Daar zal Mercedes dan wellicht nog aan moeten werken.
Posts: 302
Hé jongens, dit wordt toch spannend? Moeten ze tussen de oortjes ook gaan werken.
Posts: 1.650
De mensen die denken dat Redbull er niet bij zit dit jaar hebben het mis. Op de site van James Allen las ik hetvolgende : \"Witnesses trackside said that Webber was following Shumacher on a long run in the afternoon and had to frequently drop back to create space before closing up again. The Redbull was visibly superior under braking and in the faster corners\"...
Het ziet er zo naar uit dat Redbull volgend weer gaat domineren. Tenminste als de Mc Laren geen weerstand kan bieden en dat weten we dus nog niet. Misschien wordt het wel als vorig jaar met Ferrari en Mc Laren die weerstand kunnen bieden maar niet meer dan dat. Ik hoop het althans niet !
Posts: 11.414
Schumacher inderdaad reed hele langzame rondes in de middag. In de 1:25 zelfs. Dat Red Bull dan minder langzaam is zegt toch niets?
Posts: 5.792
Ik vind het verloop van de banden wel veel te groot alsje de tijden ziet..Eigenlijk ben je verplicht om altijd met de harde band te rijden want wie wil er nu zoveel verliezen in een paar ronden.Schumi heeft waarschijnlijk zijn wagen gekregen die bij zijn stijl past . daar zal zijn teammaat ook geen problemen moeten geven omdat de rijstijl bijna het zelfde is als je geloofd wat de mercedes leiding zegt.
Posts: 5.792
Misschien krijgt alonso toch nog gelijk dat hij schumi als en belangrijke concurrent ziet.