user icon

Wolff ontkent dat Mercedes worstelt vanwege velg-controverse

  • Gepubliceerd op 12 nov 2018 16:37
  • comments 22
  • Door: Niels Langenberg

Toto Wolff heeft ontkend dat Mercedes aan het worstelen is met de banden is vanwege de velg-controverse. Het Duitse team haalde in Brazilië de constructeurstitel binnen, maar voor de derde race achter elkaar waren ze ook weer aan het worstelen met de banden. Wolff ontkent nu dus dat dat komt door de constante dreiging van Ferrari om een protest in te dienen tegen de legaliteit van de Mercedes-velgen.

"Dit was inderdaad de derde keer op rij", zegt Wolff. "Maar ik kan je verzekeren dat de velgen daar geen rol in hebben gespeeld. De redenen voor de bandenproblemen waren daar te verschillend voor. We wilden gewoon een wekenlange juridische strijd vermijden, in het geval dat iemand protesteert", aldus de Oostenrijker tegenover Auto Motor und Sport.

Hij is blij dat Mercedes gelijk is komen te staan met het enorm succesvolle Ferrari van Michael Schumacher. "Ik had me dit zelfs in mijn wildste dromen niet kunnen voorstellen. "Als ik had gezegd dat we tien wereldkampioenschappen zouden winnen, dan zou er zeker een soort van geestelijke ziekte bij me zijn vastgesteld", grapt Wolff tegenover Kronen Zeitung.

Reacties (22)

Login om te reageren
  • Alles lijkt er anders op dat mercedes wel degelijk worstelt met de banden en de niet gebruikte velgen daar wel een rol in spelen.

    • + 0
    • 12 nov 2018 - 16:49
    • Ik snap ook totaal niet waarom ze bij Mercedes die "illegale" velgen wel volop tijdens de vrije traingen gebruiken. Dan krijg je toch een compleet vertekend beeld van de bandenslijtage tov de "normale"velgen die ze op Zondag tijdens de race gebruiken?

      • + 1
      • 12 nov 2018 - 16:57
    • Begin van het seizoen: banden vretende Mercedes moet eerder stoppen dan Ferrari... Ineens uit het niets komen er nieuwe velgen... en moeten de Ferrari's eerder naar binnen. Mercedes wisseld hun velg weer terug... schijnd dat Mercedes weer een banden vrentende auto is... uhhh wel een beetje toevallig allemaal Toto.

      • + 0
      • 12 nov 2018 - 17:08
    • xcite

      Posts: 180

      Hoop dat het mag, maar moet een beetje aan hem denken:

      www.welovetheiraqi(...)ges/07-minister.jpg

      • + 0
      • 12 nov 2018 - 17:42
    • xcite

      Posts: 180

      moet een beetje denken aan de 'Iraqi Information Minister' ;)

      • + 0
      • 12 nov 2018 - 17:43
    • mediF1

      Posts: 2.807

      Schwantz34. Als ze dat niet zouden doen hebben ze eenvoudigweg geen nieuwe banden voor de race maar alleen maar gebruikte bijna versleten banden .

      • + 2
      • 12 nov 2018 - 17:54
    • Pipo

      Posts: 4.742

      Jaaa...en de extra sensor bij Ferrari heeft ook niet gezorgd voor het mindere vermogen.
      Denken de teams dat wij een IQ van 40 hebben of zo?

      • + 1
      • 12 nov 2018 - 17:56
    • Yves02

      Posts: 142

      Tijdens de vrije trainingen hadden ze ook al last van het banden vretenen toen reden ze wel met de velgen die ferarri illegaal acht dus denk dat het verschil hem niet zo zeer in de velgen zit danwel in de instelling van de gehele auto

      • + 0
      • 12 nov 2018 - 17:57
  • Wat is dat toch bij die Toto.
    Hij is blij maar het komt op mij een beetje geforceerd over als een toneelspel.
    Net als dat gedoe van Lewis na de wedstrijd om z'n auto te zoenen en te knuffelen.
    Wat een enge mensen.
    Het wordt tijd dat ze in 2019 eens om hun oren gereden worden.

    • + 6
    • 12 nov 2018 - 16:54
    • In Italië noemen ze hem ook "Toto two face" ;)

      • + 0
      • 12 nov 2018 - 17:01
    • Doet zn naam eer aan. Wolf in schaapskleren.... Doet zich leuker overkomen dan hij is helaas.

      • + 0
      • 12 nov 2018 - 17:09
    • mediF1

      Posts: 2.807

      Vond die actie van Hamilton ook echt zwaar overdreven.

      • + 2
      • 12 nov 2018 - 17:59
    • MisterT

      Posts: 1.915

      Ik snap dat ook echt niet. Toto vind ik dan nog wel gaan, maar Hamilton is gewoon een acteur. Het ziet er allemaal zo gemaakt uit.

      • + 0
      • 12 nov 2018 - 20:57
  • luziono

    Posts: 332

    Hier dit is toch mooi weer ontkennen net als Oj Simson en Bill Clinton..

    • + 0
    • 12 nov 2018 - 16:59
  • Liegebeest

    • + 0
    • 12 nov 2018 - 17:29
  • daarom

    Posts: 786

    Lekker belangrijk met beide titels op zak.

    • + 0
    • 12 nov 2018 - 17:35
    • Het lijkt erop dat zonder het truukje met die velgen Mercedes weleens de slag met Ferrari verloren zou kunnen hebben.

      • + 0
      • 12 nov 2018 - 17:49
    • SNELRONDJE ; Dat zou een mogelijkheid geweest kunnen zijn, ik weet eigenlijk niet hoeveel races ze gereden hebben met die velgen, en dan nog vind ik het vreemd dat de FIA de velgen niet illegaal benoemt maar Mercedes ze toch maar niet tijdens de race gebruiken om eventuele protesten te voorkomen, wat op mij dan weer de indruk geeft dat die velgen wel degelijk illegaal zijn. Vreemd verhaaltje met die velgen.
      Want als die velgen toch illegaal blijken te zijn, is Mercedes dan niet de punten die behaald zijn met die velgen kwijt ? Wat dan weer zou kunnen betekenen dat de beide kampioenschappen illegaal behaald zijn. Echt een onbegrijpelijk verhaal die velgen.

      • + 1
      • 12 nov 2018 - 19:25
    • @Hennie013, dat zoujuist weleens de reden kunnen zijn dat Mercedes die velgen niet meer gebruikt. Als ze illegaal zijn, zullen ze de niet reglementair behaalde punten moeten inleveren.

      • + 0
      • 12 nov 2018 - 22:38
  • Beetle

    Posts: 1.250

    Waarom, beste Toto, gebruiken jullie die velgen dan niet meer?
    Sinds de laatste echte grote overwinning, waarin de velg werd gebruikt, en nu zit een wereld van verschil.
    Ferrari zou de velgen alsnog moeten laten toetsen bij het hoogste tribunaal.
    Feit is dat het Engelse en Amerikaanse kliekje bij de fia jullie een hand boven het hoofd hebben gehouden.

    • + 2
    • 12 nov 2018 - 18:53
    • Dotje

      Posts: 99

      Het alsnog laten testen vind ik eigenlijk wel een goed idee.

      • + 0
      • 13 nov 2018 - 07:43
  • Marcooooo

    Posts: 483

    "Maar ik kan je verzekeren dat de velgen daar geen rol in hebben gespeeld."
    Waarom heb je ze dan aangepast? Als het niet werkt dan gebruikt men het niet, dus lijkt me dat er een 'voordeel' aan het aangepaste design van de velgen zat. Als het niet werkt werd het niet op de auto gemonteerd, dus het heeft een positief effect (gehad).

    • + 0
    • 13 nov 2018 - 10:32

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 6 dec 1982 (38)
  • Geb. plaats Oban, Groot Brittannië
  • Gewicht 53 kg
  • Lengte 1,68 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar