user icon
user icon

Vettel niet bang voor zijn nieuwe teamgenoot Leclerc

  • Gepubliceerd op 12 nov 2018 09:59
  • comments 19
  • Door: Niels Langenberg

Sebastian Vettel zegt dat hij zich geen zorgen maakt over de ambities van zijn nieuwe teamgenoot van volgend jaar. De Duitser verloor dit seizoen opnieuw de strijd om de wereldtitel, werd vooral door de Italiaanse pers heftig bekritiseerd en moet daarnaast afscheid nemen van zijn teamgenoot Kimi Raikkonen ten faveure van Charles Leclerc

De Fin vertrekt na dit seizoen naar Sauber, terwijl de Monegask de omgekeerde weg bewandelt naar Ferrari. Het talent uit Monaco wordt door velen meteen gezien als een titelkandidaat voor 2019. Voor Vettel zal er niet veel veranderen. 

"Natuurlijk gaat het wat anders worden", wordt Vettel gequote door Kolner Express. "Charles is geen Kimi en Kimi is geen Charles. Ik ben er zeker van dat hij me wil verslaan en ik wil hem ook verslaan. Maar de regels van het spel zijn voor iedereen duidelijk. Dat was met Kimi niet anders. De sleutel is dat we op het circuit gaan samenwerken."

 

Reacties (19)

Login om te reageren
  • De sleutel is dat we gaan samen werken! Dus als LeCleck sneller is zal hij de setup info moeten delen. Andersom natuurlijk ook :)

    • + 0
    • 12 nov 2018 - 10:03
  • Of bedoelde Vettel hier, dat hij voortaan door LeCleck van de weegschaal geduwd moet worden :)

    • + 0
    • 12 nov 2018 - 10:04
  • sailor

    Posts: 9.507

    Hij ook niet voor jou ;-)

    • + 0
    • 12 nov 2018 - 10:18
  • Ik kijk er al naar uit, gisteren al half zijn visitekaartje afgegeven aan Seb ...
    Tijdens de Qualify liet hij al zien wat hij in zijn mars heeft...

    • + 0
    • 12 nov 2018 - 10:32
    • Ja achter ericsson he? Wat een talentje die ericsson

      • + 1
      • 12 nov 2018 - 10:54
    • Eerder door Vettel niet direct voor te laten, en nog 1-2 laps te verdedigen ....

      • + 0
      • 12 nov 2018 - 16:26
  • Le clerc mag echt niet voluit gaan, Ari heeft al vaak genoeg geroepen dat Leclerc eerst een jaar gaat”leren”.. Ferrari gaat volgend jaar dus gewooon alles op Vettel zetten vanaf race 1.. Niet weer de fout om het te laat in het seizoen te doen, en dan pas te begrijpen hoe Merc dat doet... Alle ballen op Lewis... Volgend jaar de poging om alles op Seb te zetten, zn allerlaatste Ferrari kans..

    • + 0
    • 12 nov 2018 - 10:53
    • Hoe moeilijk kan het nou zijn het is Leclerc LECLERC

      • + 1
      • 12 nov 2018 - 11:56
    • ERG HE.?

      • + 1
      • 12 nov 2018 - 12:03
    • Pipo

      Posts: 4.742

      Volgens mij is het toch echt LeCleck.
      En ik ben niet de enige die er zo over denkt.

      • + 0
      • 12 nov 2018 - 13:07
  • Dat zou ik wel zijn. Dat wordt nog een leuke strijd denk ik.

    • + 0
    • 12 nov 2018 - 11:24
    • RdB

      Posts: 168

      Ik denk dat Lecleck het Vettel best wel moeilijk gaat maken, wordt leuk.

      • + 0
      • 12 nov 2018 - 12:19
    • De Clercq kon best aardig volgen me dunkt :]

      • + 0
      • 13 nov 2018 - 04:09
  • scheppie

    Posts: 97

    samenwerken op het circuit heb ik ze bij Ferrari dit jaar juist niet zien doen.

    • + 0
    • 12 nov 2018 - 13:21

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 1.377
  • Podiums 54
  • Grand Prix 106
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar