user icon
user icon

Toro Rosso kan in laatste twee races oogsten

  • Gepubliceerd op 06 nov 2018 11:51
  • comments 23
  • Door: Niels Langenberg

Het team van Toro Rosso heeft een bewogen seizoen meegemaakt. Dit seizoen werd er voor het eerst gereden met de motoren van Honda en dat leverde veel gridstraffen op. Dat gebeurde echter vooral omdat er veel getest wordt voor volgend jaar, wanneer ook Red Bull Racing met de Honda-motor gaat rijden. In de laatste twee races hoeft Toro Rosso normaal gesproken echter geen gridstraf meer te ondergaan.

"Ik kijk er naar uit om weer voor de punten te gaan vechten. De afgelopen races hebben we technische gridstraffen geïncasseerd, zodat we in de laatste twee races onze kansen konden maximaliseren", aldus Gasly.

De Fransman zou het niet erg vinden wanneer het regent in Brazilië. "Het regent vaak in Sao Paulo en ik houd ervan om in de regen te rijden, omdat het ervoor zorgt dat het allemaal wat moeilijker wordt voor de rijders. Dat is leuk en de coureur heeft zo meer invloed op de prestaties. In de karts reed ik ook al veel in de regen."

Reacties (23)

Login om te reageren
  • Haha weer één die regen wil in Brazil.
    Als iedereen uitblinkt in de regen, dan maakt het geen bal meer uit natuurlijik.

    • + 2
    • 6 nov 2018 - 11:58
    • Beri

      Posts: 2.637

      Maakt sowieso geen bal uit. Sinds Japan 2014 zijn alle regenraces (of races beïnvloedt door de regen) gewonnen door de kersverse 5 voudig wereldkampioen. Gewoon.. even iets om over na te denken of regenraces daadwerkelijk wel zo onvoorspelbaar zijn als iedereen zegt.

      • + 7
      • 6 nov 2018 - 12:12
    • beerkuh

      Posts: 1.735

      juistem Beri!

      • + 0
      • 6 nov 2018 - 12:17
    • @Beri Ik gebruik natuurlijk het woord 'uitblinken' niet voor niets. Zeker is Hamilton een goede regenrijder, en er zijn er nog een paar. Maar coureurs roepen tegenwoordig te pas en te onpas dat regen het deelnemersveld (lees: de wagens) zo mooi levelt, en dat iedereen weer meer gelijke kansen heeft.
      Maar zo werkt het dus ook niet altijd.

      • + 0
      • 6 nov 2018 - 12:30
    • snailer

      Posts: 2.950

      Dat heb ik nu al tig keer gelezen. En het is onomstotelijk waar dat Hamilton net zo goed is in de regen als op het droge.
      Echter is dit voor Gasly niet relevant en daarom in dit geval een dooddoener. Gasly wil net als Sainz voor best of the rest gaan. Punten. En misschien iets beter dan best of the rest. Perez zat DE race in Brazilie ook gewoon voor Vettel en Ricciardo. Het kan dus. Perez en wie weet Ocon ook zullen het zelfde zeggen of denken.
      Regen is een kans voor dat soort gasten. 7 van de tien keer (dit is een gok op gevoel) crashen ook nog eens 1 of meerdere rijders van de topteams.

      Het enige relevante voor Hamilton is dat hij het kampioenschap voor de constructeurs op slot zal gooien. Toch kies ik voor regen als ik die keuze zou kunnen maken. Het WCC is toch al wel beslist.

      • + 0
      • 6 nov 2018 - 12:34
    • Hamilton is de onbetwiste rainmaster en ook Vettel, Verstappen en Alonso kunnen er wat van, maar Gasly, Perez, Ocon en de beide Haas coureurs zijn volgens mij een tikkie minder. Maar hoeveel races hebben we dit seizoen in de regen gehad ?

      • + 0
      • 6 nov 2018 - 13:11
    • snailer

      Posts: 2.950

      Alleen de downpour van vettel in Duitsland was noemenswaardig en ook nog eens relevant.

      Dat is inderdaad de issue. Er zijn amper regen races. Dus je hebt een punt als je bedoelt dat het niet zo veel uitmaakt.

      • + 0
      • 6 nov 2018 - 13:44
    • arone

      Posts: 88

      Wat ik ook raar vind, want in de regen heb je ook niks aan dat beetje extra vermogen van de Honda.

      • + 0
      • 6 nov 2018 - 15:40
  • Eam50

    Posts: 160

    De tr is beter in de regen als de rb dit jaar

    • + 1
    • 6 nov 2018 - 11:59
    • SpeeDirk

      Posts: 216

      Dat regenprobleem voor de RBR 14 is inmiddels verholpen.

      • + 1
      • 6 nov 2018 - 12:06
    • Maximo

      Posts: 5.941

      Waar heb je dat gelezen SPEEDIRK?

      • + 0
      • 6 nov 2018 - 12:14
    • Welnee. alleen de Mercedes is beter in de regen.

      • + 0
      • 6 nov 2018 - 12:35
    • Voor de zoveelste keer @Speeddirk, Max heeft twee weken geleden weer aangegeven dat de problemen hopelijk in 2019 opgelost zijn, maar dat dat dit seizoen niet meer mogelijk is. Is overal op het net te lezen.

      • + 2
      • 6 nov 2018 - 12:52
  • PKracing

    Posts: 649

    Nou als het regent de TR is beter in de regen dan de RB zoals hierboven gesteld. PR stunt en Max in de TR? Wat valt er te verliezen?

    • + 0
    • 6 nov 2018 - 12:07
  • Politik

    Posts: 5.301

    Mooi. Dan geen we de komende twee races de ware potentie van de Honda spec3 motor aanschouwen.
    Zijn de resultaten mooi, dan biedt dat veel perspectief voor RB in 2019.
    Vallen ze tegen, ja dan ben ik benieuwd welke redenen daar nu weer voor aangevoerd gaan worden.

    • + 0
    • 6 nov 2018 - 12:44
    • Zullen we dan de Mercedes motor voor volgend jaar ook maar af laten hangen van de Williams de komende 2 races?

      • + 10
      • 6 nov 2018 - 12:51
    • @politik Ik hoop dat het tegenvalt omdat ik weet hoe belangrijk dat voor jou is.

      • + 2
      • 6 nov 2018 - 13:02
    • Politik

      Posts: 5.301

      @Honda, Ik hoop op een goede Honda motor en een sterk RB in 2019.
      Net zoals ik hoop dat er in 2019 eens op een wat realistischer niveau over Max Verstappen en RB gediscussieerd wordt.
      Het is niet Honda, RB of Max Verstappen die aversie oproepen. Het is een selectief gezelschap fans die dat doet.
      Daar reken ik jou overigens niet toe .

      • + 0
      • 6 nov 2018 - 13:12
    • Politik

      Posts: 5.301

      @Royalere, scherp voorbeeld. Zo had ik het nog niet bekeken. Maar als ik er over na denk, gaat dat voorbeeld natuurlijk niet op.
      Want de verwachting is dat Honda het gat met de topteams gaat verkleinen. Dan zou TR met Honda in de praktijk toch flinke stappen moeten laten zien, dit in tegenstelling tot Williams met zijn Mercedesmotor .

      • + 0
      • 6 nov 2018 - 13:20
    • @Politik: Oke helder, dan begrijp ik je reactie. Ben het tot op zekere hoogte met je eens dat de positiviteit wellicht wat doorslaat. Komt ook deels door de berichtgeving op deze site. Elk enigszins positief bericht over RB/Honda wordt in drievoud geplaatst.

      Ondanks misschien soms overdreven positieve berichten ben ik wel hoopvol gestemd over de Honda motor van volgend jaar. Al is de wens ook ongetwijfeld voor een deel vader van de gedachte.

      • + 0
      • 6 nov 2018 - 13:20
    • MisterT

      Posts: 1.737

      De Honda motor is al sneller dan die van Merceded, STR heeft Williams al in gehaald. Je logica slaat nergens op. Kijk volgend haar nou maar gewoon.

      • + 4
      • 6 nov 2018 - 13:47
    • Politik

      Posts: 5.301

      @HondaMP4/4, het ziet er voor Honda positiever uit dan dat het de laatste jaren ooit gedaan heeft, absoluut.
      Maar ok, ik blijf sceptisch, maar dat betekent niet dat ik hun het succes niet gun.
      Ik ben sowieso sceptisch over de gehele motorformule, ook over Renault en het vermogen van andere teams om Ferrari en Mercedes qua PU te achterhalen.
      En ik ben McLaren fan, dat verklaart misschien dat ik extra sceptisch ben ;-).

      @Mistert, sorry maar met gasten zoals jij kan ik niets. Discusier op een realistische manier, dan kunnen we praten.

      • + 3
      • 6 nov 2018 - 14:25
    • MisterT

      Posts: 1.737

      Ik gebruik alleen jou logica meer niet.

      • + 4
      • 6 nov 2018 - 16:21

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Gerelateerd nieuws

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Race

    06:10 - 08:10

  • Vrije training 2

    06:00 - 07:30

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

    Snelste ronde

     

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 2

    06:00 - 07:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    06:10 - 08:10

    Snelste ronde

    06:10 - 08:10

Geef je mening

Heeft Max Verstappen verstandig gekozen door tot en met 2023 bij Red Bull Racing te blijven?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Toro Rosso
  • Punten 124
  • Podiums 1
  • Grand Prix 47
  • Land FR
  • Geb. datum 7 feb 1996 (24)
  • Geb. plaats Rouen, FR
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,77 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar