user icon


Calderon heeft hoop op volgende test voor Sauber

  • Gepubliceerd op 05 nov 2018 10:46
  • comments 11
  • Door: Niels Langenberg

Tatiana Calderon zegt dat het mogelijk is dat ze voor het einde van het jaar terugkeert achter het stuur van de Sauber. Na de Grand Prix van Mexico testte zij tijdens een filmdag de 2018-auto van het Zwitserse team en ze heeft dus goede hoop dat het niet haar laatste test van het jaar is geweest.

"Wanneer je het me zou vragen voor de eerste test, dan had ik gezegd dat daar geen enkele kans op was. De test was echter erg belangrijk, aangezien je wel kunt zeggen dat je er klaar voor bent, maar je moet het ook bewijzen. Het team was verrast, omdat ik het erg goed had gedaan, ook al kon ik vanwege de reglementen niet zoveel ronden rijden."

Zoals de Colombiaanse al vaker heeft duidelijk gemaakt, gaat ze nu vol voor de Formule 2. "Ik ga niet in de W Series rijden, want ik heb altijd tegen de sterkste rijders willen strijden. Daarom wil ik naar de Formule 2 en ga ik geen W Series rijden", aldus Calderon tegenover Radio Marca.


Reacties (11)

Login om te reageren
  • d@nny

    Posts: 1.632

    Ze zou niets te zoeken hebben in de F2 gezien haar prestaties in het verleden.

    • + 1
    • 5 nov 2018 - 10:52
    • Marcooooo

      Posts: 463

      Mee eens. Mooi dat er aandacht gegenereerd wordt voor vrouwlijke coureurs, maar een 16e plek in het GP3 kampioenschap zou voor iedere mannelijke coureur geen mooie springplank zijn naar de F2...

      • + 0
      • 5 nov 2018 - 11:04
    • Rick F1

      Posts: 1.883

      Dat verhaal wordt altijd gehouden over 25% van welk deelnemersveld dan ook. Ook over de F1 wordt dat gezegd. Dus liever die 25% gevuld met kleurrijke deelnemers dan wat onopvallende rijders die marginaal beter zijn.

      • + 0
      • 5 nov 2018 - 11:09
    • d@nny

      Posts: 1.632

      @RICK F1, ze is letterlijk om de oren gereden door Dennis en Aitkin in haar eerste jaar GP3. En in jaar twee en drie is er geen vooruitgang getoond.

      Als deze dame de F1 zou halen (ALS, want ze heeft volgend jaar slechts 3 van de benodigde 40 superlicensie punten) en onderdeel is van die 25% waar je het over hebt is dat voor mij een weggegooide kans voor een echt talent.

      • + 0
      • 5 nov 2018 - 11:38
    • Rick F1

      Posts: 1.883

      @D@nny Weggegooid geld dat niet geïnvesteerd kan worden in de Ericssons en Strolls van deze wereld?

      • + 0
      • 5 nov 2018 - 12:57
    • d@nny

      Posts: 1.632

      Ook dat vindt ik zonde Rick F1.

      Echter, de twee door jou aangehaalde voorbeelden hebben vele malen meer bereikt in de junior klassen dan mevrouw Calderon.

      Begrijp me niet verkeerd, ik gun iedereen hun kans maar voor Calderon zou het echt alleen om het media circus erom heen zijn en niet vanwege haar rijders kwaliteiten.

      • + 0
      • 5 nov 2018 - 15:23
    • Rick F1

      Posts: 1.883

      @D@nny Ik wil ook niet pleiten voor Calderon. Het valt te prijzen dat ze het wil opnemen tegen iedereen, maar eens dat ze nog niet heeft aangetoond dat ze voor die strijd in de Formule 2 moet zijn.

      • + 0
      • 5 nov 2018 - 16:38
  • Filmdag is nou niet bepaald een test.. Beetje opgeklopt , maar laat maar een fp 1 rijden , leuke gratis publiciteit kan nooit kwaad voor F1 en het team.

    • + 0
    • 5 nov 2018 - 11:50
  • Mickey77

    Posts: 17

    Ik begrijp wel dat ze niet met de andere dames in een aparte klasse wil, maar ik denk dat de F2 en zeker de F1 niet gaat lukken. Dan denk ik dat je beter je CV kunt vullen door de beste vrouw te zijn. Wie weet gaat dan ooit de W series gesplitst worden en heb je een F2 en F3 voor dames. Dat lijkt mij een meer realistische route. vraag maar aan mevrouw Wolf.

    • + 0
    • 5 nov 2018 - 12:15
  • mats8850

    Posts: 144

    Ze heeft wel iets .....

    • + 0
    • 5 nov 2018 - 15:47
    • Twee keer zelfs........

      • + 0
      • 5 nov 2018 - 18:22

Gerelateerd nieuws



IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's


Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Maakt de FIA de Formule 1 kapot door voor alles regels en straffen te bedenken?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Colombia
  • Geb. datum 10 maa 1993 (26)
  • Geb. plaats Bogota, Colombia
  • Gewicht 57 kg
  • Lengte 1,63 m
Bekijk volledig profiel


Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar