user icon
user icon

Calderon verwacht ook in 2020 bij Alfa Romeo te blijven

  • Gepubliceerd op 27 jan 2020 08:39
  • comments 9
  • By: Bjorn Smit

Tatiana Calderon racet in 2020 niet meer in het voorprogramma van de Formule 1. Toch verwacht de Colombiaanse dat haar contract met Alfa Romeo verlengd wordt.

De afgelopen twee seizoenen trad Calderon al op als testcoureur van Alfa Romeo, dat in 2018 nog door het leven ging als Sauber. Voor dat team was ze geregeld aanwezig bij races, maar ook nam ze een aantal keer plaats achter het stuur van een (aantal jaar oude) F1-bolide van het team. Calderons overeenkomst  met Alfa Romeo liep aan het eind van 2019 af, maar zelf heeft ze goede hoop op een nieuwe overeenkomst.

"Dit jaar race ik in Japan in het Super Formula-kampioenschap, maar tegelijkertijd zal ik samen blijven werken met Alfa Romeo in de Formule 1", vertelde Calderon aan La Gazzetta dello Sport. Wel benadrukte ze dat de deal nog niet officieel tot stand is gekomen. "Ik ben trots op die samenwerking en ik verwacht dat het contract binnen een aantal weken verlengd wordt."

Na drie jaar in de GP3 Series en één seizoen in de Formule 2 vertrekt Calderon dus uit het voorprogramma van de Formule 1. Ze tekende onlangs een overeenkomst met ThreeBond Racing with Drago Corse voor een seizoen in de Super Formula en wordt daarmee de eerste vrouw in die klasse. Afgelopen jaar kende ze een teleurstellend seizoen in de Formule 2: ze scoorde als enige fulltime coureur geen enkel punt.

Reacties (9)

Login om te reageren
  • ik verwacht ook dat het contract verlengd wordt, ze hebben immers een vrouw nodig.
    Op gebied van racen is ze niet bepaald indrukwekkend, dus ze zal wel weer andere kwaliteiten hebben...

    • + 1
    • 27 jan 2020 - 09:04
    • 'Dus ze zal andere kwaliteiten hebben'
      Zulke dames zaten vroeger in de camper van James Hunt.

      • + 1
      • 27 jan 2020 - 09:35
    • Ja eens. Puur omwille van haar geslacht mag ze rondlopen in de F1.
      Rare wereld die 21e eeuw. We worden steeds softer. Let maar op, straks komen er wetten en regels waarbij etniciteit of geslacht bepalen of je de baan mag hebben of niet, kwaliteit komt dan op het tweede plan.

      Er zijn al landen waar bijvoorbeeld het parlement minimaal 50% vrouw moet zijn.
      Nu mag van mij persoonlijk 100% van het parlement vrouw zijn maar dan wel op basis van kwaliteiten ipv wat er tussen je benen hangt of niet hangt.

      • + 1
      • 27 jan 2020 - 11:52
    • AUDI_F1

      Posts: 1.596

      Er zijn duidelijke regels (25 super licentie punten) omtrent het mogen rijden van een vrije training op vrijdag morgen. Dat geldt voor elke coureur (m/v). Dus kwaliteit is al deels gewaarborgd.

      • + 0
      • 27 jan 2020 - 19:39
  • Arie54

    Posts: 3.013

    Want? Ze kon niks, kan niks en gaat nooit wat kunnen in de F1.

    • + 1
    • 27 jan 2020 - 09:33
  • Wat een seksistische uitlatingen weer. Erg jammer anno 2020!

    P.s, lost van haar talent vind ik haar absoluut niet de knapste en wellicht als ze wat knapper was geweest zou ze meer kans maken op een zitje in de F1.

    • + 0
    • 27 jan 2020 - 10:42
    • beerkuh

      Posts: 1.856

      talent? hmpffffz

      • + 0
      • 27 jan 2020 - 12:02
    • @BrRacing.... sorry maar dat is grote onzin. Niemand maar ook niemand heeft ooit een F1 zitje gekregen omdat deze er mooi uit zou zien.

      Leeftijd? Ja, Miljoenen dollars? Ja, keihard de beste? Ja. Knap zijn? Nee.

      • + 1
      • 27 jan 2020 - 12:44
    • Alfa en Romeo zijn wel mooi gevormd.

      • + 0
      • 27 jan 2020 - 14:14

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Related news

Test calendar

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

World Championship standings 2020

Show full world champion standings

Coureursprofiel

  • Land Colombia
  • Date of b. 10 maa 1993 (27)
  • Place of b. Bogota, Colombia
  • Gewicht 57 kg
  • Lengte 1,63 m
Show full profile

Team profiel

Show full profile

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
Bekijk volledige kalender
show sidebar