user icon

Brawn waarschuwt Ferrari niet te panikeren

  • Gepubliceerd op 31 okt 2018 13:26
  • comments 23
  • Door: Niels Langenberg

Sportief directeur van de Formule 1, Ross Brawn, heeft Ferrari gewaarschuwd om niet al te paniekerig te reageren op het verliezen van de rijderstitel aan Mercedes. Brawn denkt namelijk dat het Italiaanse team positieve dingen mee kan nemen uit het seizoen.

"Ferrari en Vettel moeten vanaf hier opnieuw beginnen en gaan begrijpen waar het verkeerd is gegaan en dat verbeteren. Dat moeten ze doen zonder paniekerig te werk te gaan. In twee seizoenen is Ferrari een titelkandidaat geworden. Dat was aan het begin van het hybride-tijdperk moeilijk voor te stellen, vanwege het grote verschil in vermogen met Mercedes. Nu moet Ferrari vooruit blijven kijken, zonder overhaaste beslissingen te nemen."

Brawn zag een verloren Vettel. "In de persconferentie na de race leek Vettel terneergeslagen en dat kan ik me voorstellen. Wanneer het doel waarop je het hele seizoen hebt gejaagd definitief niet meer haalbaar is, dan is er veel spijt over eerdere races. Je gaat nadenken over wat je beter had kunnen doen. Dat komt me bekend voor. Ik heb daar ook mee te maken gehad bij Ferrari."

Reacties (23)

Login om te reageren
  • Polleken

    Posts: 933

    Italianen zijn toch nooit paniekerig .

    • + 2
    • 31 okt 2018 - 13:32
  • daarom

    Posts: 787

    Ferrari begon 2018 al in paniek, en zal volgend jaar niet veel anders zijn.

    • + 0
    • 31 okt 2018 - 13:36
    • Ferrari begon met 2 overwinningen. Weinig paniek gezien in het begin. Tenzij ik niet heb opgelet.........

      • + 1
      • 31 okt 2018 - 13:43
    • Snork

      Posts: 10.771

      Inderdaad BillGates, er was zeker geen paniek. Wel een team met een zeer sterke auto en een winnende Vettel. Voor de zomer zag het er naar uit dat het zou kunnen gaan lukken.
      Ze kunnen dit herhalen, waarbij het team moet reflecteren op hoe ze Vettel beter kunnen ondersteunen, zodat hij tot betere prestaties komt en geen domme dingen meer doet waardoor hij regelmatig achterstevoren op het circuit stond.

      • + 0
      • 31 okt 2018 - 14:19
    • https://youtu.be/MwvNCctV8MM

      ???

      • + 2
      • 31 okt 2018 - 16:13
  • In de jaren 90 toen Schumacher naar ferrari kwam was het team vanwege div reorganisaties ook weer 'in opbouw' en duurde het een jaar of 4 voordat ze weer echt voor het kampioenschap konden gaan, sinds het laatste 'dieptepunt' 2014 toen Ferrari (toen nog met Alonso) niet verder kwamen dan P4 bij de constructeurs is het weer heel langzaam maar gestaag bergopwaarts aan het gaan, iwe weet valt volgend jaar alles op z'n plaats en heeft Vettel er (net als Schumi destijds) ook 4 jaar voor nodig gehad om kampioen te worden met ferrari

    • + 0
    • 31 okt 2018 - 13:37
  • Brawn bemoeit zich wat mij betreft te veel met teams en rijders. Als de FIFA die Feyenoord gaat tippen over hoe ze uit het dal moeten komen.
    Ik vind dat hij hier ver van moet blijven, al helemaal als het over Ferrari gaat. Het is niet zijn rol.

    • + 2
    • 31 okt 2018 - 13:58
    • Hij bemoeit zich helemaal nergens mee. Beantwoord gewoon een vraag van een journalist en geeft zijn visie over de zaak... Waarom zou dit niet meer mogen?

      • + 4
      • 31 okt 2018 - 14:05
    • @Speedpuppet In zijn hoedanigheid als official moet hij boven de partijen/teams staan.
      Net wat Tieske zegt: als hij Ferrari tipt en adviseert of bekritiseert, dan moet hij dat bij elk team doen. Brawn moet ophouden meerdere jasjes tegelijk te dragen.
      Enige juist antwoord op die journalist is: 'geen commentaar'.

      • + 1
      • 31 okt 2018 - 14:23
    • Hij geeft toch ook zijn mening over andere teams??? Na aanleiding van zijn verleden zullen ze hem vaker naar Ferrari vragen natuurlijk. Helemaal niets mis mee hoor.

      • + 2
      • 31 okt 2018 - 14:25
    • Hij is sportief directeur... Zijn reacties zijn altijd super sportief.

      • + 0
      • 31 okt 2018 - 15:31
    • Waar moet ie dan over praten?

      Ik geloof dat ze m hier zelfs voor hebben aangetrokken , je haalt nu een paar dingen door elkaar .

      Brawn zit bij Liberty media (eigenaar) van t hele circus en uitzendrechten

      Jean todt zit bij de FIAA (Autosportbond) Regeltjes etc vergelijkbaar met jouw FIFA alleen liggen bij t voetbal wel de uitzendrechten van bepaalde toernooien bij de FIFA

      • + 1
      • 31 okt 2018 - 15:33
    • JM_K

      Posts: 925

      Brawn mag toch zeker wel zijn mening geven.

      En wie zegt dat hij niet vanalles, ook over andere teams, heeft gezegd en enkel dit eruit is gepikt ?

      • + 0
      • 31 okt 2018 - 21:46
  • Marcooooo

    Posts: 483

    Reactie van Ferrari: wij zijn niet in paniek, we zijn niet in paniek, we zijn niet in paniek.... aaaaaaargh!!

    • + 0
    • 31 okt 2018 - 14:56
  • Samsonait

    Posts: 574

    Is het niet de taak van brawn om neutraal te zijn / zich hier niet over uit te laten? Ik snap dat hij een verleden heeft met het team. Maar ik lees steeds berichtgeving van hem waarbij ik het gevoel heb of het wel zo handig van hem is om zich zo uit te laten.

    • + 0
    • 31 okt 2018 - 15:34
    • Gezien de rol van Ross Brawn zie ik het probleem niet zo. Ecclestone liet zich continu over dit soort zaken uit.

      • + 0
      • 31 okt 2018 - 15:39
    • precies en ecclestone was ook eigenaar vroeger van een team

      • + 0
      • 31 okt 2018 - 16:08
    • WC MAX

      Posts: 2.646

      Ja, en Bernie gaat door het leven als de meest betrouwbare persoon natuurlijk.
      Hangt ook totaal geen zweem van corruptie om die man heen ;)

      • + 0
      • 31 okt 2018 - 19:14
  • LimboF1

    Posts: 4.772

    Ferrari had Brawn moeten aantrekken als teambaas, dan was het waarschijnlijk heel anders gelopen.

    • + 2
    • 31 okt 2018 - 17:30
    • Ik ben het helemaal met jou eens, maar wellicht dat ze Ron Dennis kunnen overhalen?

      • + 0
      • 1 nov 2018 - 07:30
  • Italianen? Paniekvolkje :)

    • + 0
    • 31 okt 2018 - 17:57
  • h3x6g0n

    Posts: 376

    Beetje te laat, vrees ik...

    • + 0
    • 31 okt 2018 - 18:21
    • WC MAX

      Posts: 2.646

      Er komt nog een 2019...........een 2020........enz...

      • + 0
      • 31 okt 2018 - 19:12

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit