user icon

'Toro Rosso maakt deal met Albon na Abu Dhabi bekend'

  • Gepubliceerd op 27 okt 2018 11:23
  • comments 21
  • Door: Bjorn Smit

De komst van Alexander Albon naar Scuderia Toro Rosso lijkt zo goed als rond te zijn. Helmut Marko heeft aangekondigd dat er in Abu Dhabi mededelingen gedaan worden over wie het tweede zitje van het team in 2019 gaat bezetten.

In een eerder stadium kondigde Toro Rosso al aan dat Daniil Kvyat in 2019 terugkeert bij het team. De Rus vervangt Pierre Gasly, die komend seizoen promoveert naar Red Bull. Voor het tweede stoeltje van het team zijn meerdere gegadigden. Brendon Hartley zou kunnen blijven bij het team, maar die moest daarvoor van teambaas Franz Tost wel beter gaan presteren. "Hij heeft 4 punten, Pierre (Gasly, red.) 28. Dat betekent dat zijn prestaties beter moeten als hij bij het team wil blijven."

De belangrijkste andere gegadigde voor het zitje is Albon. Volgens Auto Motor und Sport is het contract van de Britse Thai al ondertekend en heeft Red Bull ook bedongen dat Albons contract bij Nissan verscheurd wordt. Toch wil Red Bull pas na de laatste race iets vertellen over de tweede coureur in 2019. "Je zal van ons horen in Abu Dhabi," vertelde Marko.

Hartley blijft daardoor nog even in de wachtkamer zitten en dat wordt een lastige periode. "Ik heb een contract voor 2019, maar ze moeten alleen laten weten of ze mij willen of niet. In Austin reed ik mijn beste race in de Formule 1. De resultaten laten niet goed zien wat ik voor het team heb gedaan. Ik had veel meer punten kunnen hebben."

Reacties (21)

Login om te reageren
  • MisterT

    Posts: 1.972

    Zet em op Hartley rij deze wedstrijd alles of niets!

    • + 4
    • 27 okt 2018 - 11:25
    • Ik ben ook voorstander om Hartley te behouden. Ontwikkelt zich de laatste races best aardig en is een sympathieke kerel.
      Zou wat zijn als hij in de race Gasly voor kan zijn.

      • + 2
      • 27 okt 2018 - 11:35
  • Tja, vriend Harte wordt ontzettend gewaardeerd om zijn bijdrage technische ontwikkeling wat betreft de Honda motor. Zoveel is wel duidelijk.....Alle verhalen ten spijt.

    • + 1
    • 27 okt 2018 - 11:26
  • Albon wordt 2e rijder naast Kvyat en Hartley blijft aan als test-, ontwikkelings- en reserve coureur voor de Red Bull teams

    • + 2
    • 27 okt 2018 - 11:28
    • Esdamion

      Posts: 887

      Dat zou mij niets verbazen!

      • + 0
      • 27 okt 2018 - 11:28
    • Wat valt er te testen en ontwikkelen dan voor Hartley?
      Wanneer de wintertests gaan beginnen zijn het gewoon de 2 coureurs die dat doen.

      • + 0
      • 27 okt 2018 - 11:34
    • @Dutch Er bestaat ook nog zoiets als simulatorwerk op de fabriek, waar alle teams hun testcoureurs heel veel gebruik van laten maken ;)

      • + 0
      • 27 okt 2018 - 11:39
    • John6

      Posts: 5.686

      ROGIER HIER

      Mee eens die paar GP's gaan daar echt geen verandering meer in brengen.

      • + 0
      • 27 okt 2018 - 11:43
    • guer

      Posts: 207

      @SCHWANTZ34 Kan allemaal wel zijn, maar daar hebben ze Buemi al voor

      • + 0
      • 27 okt 2018 - 12:21
  • En ik dacht dat ze pas in dec gingen kijken wie het zou worden?

    • + 0
    • 27 okt 2018 - 11:28
    • Esdamion

      Posts: 887

      In de kop staat 'na' abu dhabi. Dan is het al bijna december. Misschien is Marko verkeerd gequote in de tekst. Hoe dan ook is abu dhabi ook al bijna december.

      • + 0
      • 27 okt 2018 - 11:31
    • Dan zouden ze Hartley evalueren.

      • + 0
      • 27 okt 2018 - 11:37
    • Verrek, gisteren al 4 regels geschreven, volgens 'n paar forumleden moest je 'n ban krijgen en nu 'n moeilijk woord......

      Desondanks blijf ik fan van Alonso Fan ;)

      • + 0
      • 27 okt 2018 - 13:37
  • GHM65

    Posts: 556

    Tja, is ook niet eenvoudig. Uit de patsboemknal show blijven tijdens de zoveelste start in midden- en achterveld. Dan nog de zoveelste motorwissel; het helpt allemaal niet maar overall Hartley niet goed genoeg, vind ik.

    • + 0
    • 27 okt 2018 - 11:28
  • Seva

    Posts: 44

    Ik vermoed dat zijn Thaise achtergrond er ook iets mee te maken heeft. RB is immers van origine een product uit Thailand en nog voor een groot deel in handen van een Thaise familie.

    • + 2
    • 27 okt 2018 - 11:30
    • Geen rare gedachte nee.

      • + 0
      • 27 okt 2018 - 11:38
    • Het schijnt ook een beslissing van Mateschitz zelf geweest te zijn om Albon zijn FE contract met Nissan af te kopen, en hem in de TR te zetten.

      • + 0
      • 27 okt 2018 - 11:41
    • Lobster69

      Posts: 514

      Geloof ik niet in. Albon zijn moeder is Thaise van gewone komaf. Niks bijzonders. Dat stelt in Thailand niets voor. Zijn vader is Engels, hij is in Engeland geboren en opgegroeid. Alleen vakanties in Thailand gedaan. Weet niet of hij de taal wel spreekt.

      • + 0
      • 27 okt 2018 - 12:35
    • Lobster69

      Posts: 514

      Nog even ter aanvulling en verduidelijking. Ik woon in Thailand. F1 is hier niet erg popular laat staan de opstapklasses zoals F2. Wanneer ik met Thais over racen praat komen ze, over het algemeen, niet verder dan truck racing (pickups dus). Alexander Albon nog nooit van gehoord. Wie is dat?
      Zoals al gezegd: Thaise moeder geeft recht op Thais paspoort. Dan kun je ook een Thaise racelicentie krijgen. En dat staat toch veel mooier op de grid dan gewoon een Britse.

      • + 1
      • 27 okt 2018 - 13:27
  • jd2000

    Posts: 5.090

    Iedereen vind Hartley een aardige gast, maar als coureur is hij matig tot slecht. Tost gaat echt niet zeggen als Hartley toevallig nog 3 aardige wedstrijdjes gaat rijden dat hij mag blijven.

    • + 0
    • 27 okt 2018 - 14:21
  • De reden voor de late bevestiging is logisch. Na Abu Dhabi, wanneer ook het laatste F2 weekend gepland is, weten ze pas of Albon een superlicentie heeft voor 2019. Die voorwaarde is vast genoemd in het getekende contract. Dus theoretisch heeft Hartley nog een kans.

    • + 0
    • 27 okt 2018 - 15:43

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 194
  • Podiums 3
  • Grand Prix 165
  • Land RU
  • Geb. datum 28 apr 1994 (27)
  • Geb. plaats Ufa, RU
  • Gewicht 58 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar