'Lotus Renault GP benaderde management van Raikkonen'
- Gepubliceerd op 08 feb 2011 14:10
-
28
- Door: Robin Smeets
Hamilton vertelde vandaag: "Goed geïnformeerde vrienden van Raikkonen die ook in de rally racen vertelden me dat Renault gesproken heeft met het management van Kimi Raikkonen. Ze zouden eens met Anthony Davidson moeten gaan praten", aldus de BBC-verslaggever van de radio.
Davidson is een goed gerespecteerde testrijder van Honda geweest en reed twee seizoenen voor Super Aguri in de Formule 1. Momenteel racet de Brit in de Le Mans Series met Peugeot. Volgens Davidson moet de vervanger van Kubica een coureur zijn die voor de titel kan gaan. Zijn manager Byron Yoong vertelde op Twitter: "Davidson sluit zichzelf uit als vervanger van Robert omdat hij een contract voor Le Mans heeft getekend bij Peugeot."
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (28)
Login om te reagerenPosts: 1.748
gaan we weer.
Posts: 10
Las op twitter dat het al bijna rond zou zijn! Ik denk dat we weer een ex-wereldkampioen kunnen verwelkomen!!Gaaf!!
Posts: 216
Ik geloof er niets van! Die komt niet terug, hoe graag ik het ook zou zien.
Posts: 2.852
Eerst zien, dan geloven...
Ik zie trouwens liever Heidfeld rijden
Posts: 10.089
als renault met heidfeld praat, en kimi krijgt het zitje
zal het niet de 1e keer zijn dat kimi voor de ogen van Nick een stoeltje krijgt
(2002 Mclaren)
Posts: 12.432
Ik zie Kimi liever niet rijden, geen toegevoegde waarde.
Posts: 10.089
begrijp me niet verkeerd, maar ik zit hier niet op te wachten
hij is er in de hele voorbereiding niet bij geweest (hele winter niet)
ik wil niet naar een Kimi kijken die door een jaar afwezigheid en slechte voorbereiding faalt, dan zal ik met pijn kijken.. en mensen zullen hem afkraken netzoals Schumacher
er is ook een andere kant, Kimi zal als 1e coureur worden behandelt.. en met dat vertrouwen is kimi geweldig goed
Renault maakt me nu zenuwachtig.. grrrrr
Posts: 3.007
Jij als Kimi fan zou het natuurlijk moeten weten dat Kimi het niet nodig heeft om als eerste coureur behandelt te worden. Maar hij moet ook niet als 2e coureur behandelt worden.
En de Winter begint maar net. De McLaren rijden vandaag pas echt met de nieuwe wagen. Dus kom maar op met Kimi...
Posts: 11.414
Ik kan me niet voorstellen dat Raikkonen meer dan een paar races nodig heeft om weer te wennen.
Bovendien is er pas 1 testweek afgerond en zijn er nog 3 te gaan.
Posts: 198
waar rook is, is vuur. Daarbij komt wel kijken dat bij \'\'rook/vuur\'\' over Kimi regelmatig water komt. dus we wachten af.....
Posts: 1.136
Geruchten, geruchten en nog eens geruchten, we zien wel wie instapt donderdag a.s.
Posts: 622
Petrof
Posts: 622
Waar zit die edit knop....
Petrov dus
Posts: 343
10x liever Kimi dan Villeneuve/Heidfeld.
Posts: 10
Petrov stapt donderdag in! Geruchten (op twitter) worden sterker en sterker. Kimmi zou morgen al op Jerez landen!Spannend!
Posts: 3.471
Wat een stel grappenmakers zeg... Kimi komt niet terug, echt niet!
Posts: 210
Moet Raikkonen geen rally rijden dan?
Volgend mij heeft hij een contract bij Citroën en rijd hij bijna alle rally\'s dit jaar....
Posts: 2.567
Precies..
Posts: 699
Hij rijdt maar 10 rally\'s onder zijn eigen team Ice 1 Racing, dus niet bij het fabrieksteam, hij kan zelf beslissen hoe of wat.
Hoewel het erg lijkt is het misschien beter als Heidfeld dat plekje krijgt. Die heeft ervaring met deze regels (vorig jaar).
Posts: 4.175
Ik denk dat ze er goed aan doen een ervaren coureur met talent in te zetten. Senna is reserve coureur, jaar ervaring, en heeft talent, als we terug kijken naar de GP2 (niemand kon echt goed met die HRT overweg). Ook leuk, de livery waarmee zijn oom destijds reed, ook in een Lotus met renault motor. Maar ik denk dat ze niet gaan voor sentiment, maar het Maleisische geld van Proton, dus het zal wel Chandok gaan worden.
Raikonnen gaat gewoon nee zeggen, die wilt niet onvoorbereid een comeback maken, en Heidfeld is opgebrand, rijd al te lang mee, en heeft nooit echt kunnen schitteren. Exit Heidfeld gaarne.
Misschien nog een praatje met Doornbos? Die heeft namelijk nog goede banden met RenaultF1. Zal we wishfull thinking zijn, maar waarom niet? Dus bij deze een boodschap aan zijn management: Niet geschoten is altijd mis!
Posts: 5.792
Waarom Kimi vragen dat staat behalve voor een blanco cheque niet voor succes verzekerd.Hij is ook al en paar jaar weg en we weten hoe dat is als we schumacher hebben gezien wat ook niet de eerste de beste is.Zo makkelijk schijnt het niet te zijn en ook nog een ander merk banden.Nu zal hij Raikonnen die niet vies van nog een kleine 40 milj.per jaar (zal willen bijschrijven) maar niet echt gemotiveerd was om een zitje te willen krijgen dit jaar.Wanneer hij dit wel doet ,hij echt niet voor de glorie gaat maar voor het geld anders was hij al eerder in gestapt.Een persoon die niet wilde moet je ook niet proberen te kopen ,heb je niks aan dat zie je bij voetballers.
Posts: 227
Kimi heeft GEEN contract met Citroën, Kimi heeft zelf een wagen gekocht van Citroën en is zijn eigen team gestart (foto: http://grandprixgirlsf1-en.blogspot.com/2011/02/first-look-of-kimi-s-ice-1-racing-car.html)
Dus opzich zou hij wel onder rally uit kunnen komen, of gewoon een andere rally rijder in zijn auto zetten. MAAR, eerst zien dan geloven, ik denk dat Kimi liever in WRC blijft.
Posts: 1.887
Kimi zal het alleen doen als hij rally\'s mag blijven rijden... En we weten wat daar kan gebeuren!
Posts: 1.887
O ja, en iedereen die zegt onvoorbereid, Kimi heeft \'slechts\'1 testsessie gemist, heeft ervaring met KERS. We zullen zien, we zullen zien....
Posts: 816
Doet ie toch niet, hij vind wrc veel leuker, en heeft niks meer te bewijzen in F1 !
Een tweet van Byron F1
Here\'s a tweet from bryon : @byronf1: Phone to Kimi Raikkonen\'s managers is permanently engaged today. No surprise there then.
Ik snap niet eens waarom er over gespeculeerd wordt ;)
Posts: 1.278
Ik geloof er niets van. Raikkonen heeft bewust van de WRC gekozen en gaat niet voor een (half) seizoen die loopbaan stopzetten.
Posts: 249
Heidfeld opgebrand?? Maar een second hand coureur als Doornbos zien ze dan wel weer zitten?? Die voegt helemaal niks toe aan het team.
Posts: 5
Zet maar een compleet onbekende in die Renault. Geen uitgekauwde, weggebonjourde ex-coureur. Tenzij hij echt iets gepresteerd heeft.(Raikkonen) Geef een coureur uit developmentprogram een kans. Bvb van der Garde. Presteren of keihard op je bek gaan. Maar voor renault zeker een seizoen om nieuwe piloten een kans te geven.