user icon

Arrivabene: "Titel voor 2018 is een onmogelijke opgave"

  • Gepubliceerd op 15 okt 2018 10:00
  • comments 18
  • Door: Tom van Hooft

Maurizio Arrivabene heeft op het Festival dello Sport di Trento gesproken over de huidige situatie van zijn team. Ook stak de Italiaan Sebastian Vettel een hart onder de riem.

"Op dit moment is het voor ons "Il mondiale al momento è una mission impossible", wat er op neerkomt dat men bij Ferrari niet meer aan de titel denkt van 2018. Toch wil Arrivabene nog niet helemaal van opgeven weten. "We zijn nog niet verslagen voordat het kampioenschap daadwerkelijk over is. Zolang wij theoretisch nog kans hebben op de titel zullen wij er voor gaan."

Verder sprak de Italiaan over Sebastian Vettel en zijn toekomst: "Sebastian heeft een op maat gemaakte auto nodig. Als ik hem soms hoor over de boardradio lijkt het net of dat ik Michael Schumacher hoor praten. Hij is ook een Duitser, maar er zit wel degelijk iets Italiaans in hem, net zoals bij Michael. Zijn vader nam hem vroeger altijd mee naar Italië. Daar reden ze langs onze fabriek in Maranello. Ik ben er zeker van dat hij al van kinds af de Ferrari-lucht heeft opgesnoven. Daarom past hij ook zo goed bij ons. Ik ben er zeker van dat hij zal winnen met de cavallino, als wij hem daar de kans toe geven. Vroeg of laat zal hij wereldkampioen worden met Ferrari, dat weet ik honderd procent zeker."

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Dus ze hebben Vettel al die jaren geen opaat gemaakte auto gegeven? Hij moest het maar doen met een standaard af-fabriek formule 1 wagen? Geen wonder dat Vettel zo veel fouten maakt... die Arrivabene klinkt overigens als de clubleiding van een voetbal club die verteld nog volledig achter hun trainer te staan ondanks de slechte resultaten. En we weten hoe het meestal met die trainers afloopt...

    • + 2
    • 15 okt 2018 - 10:07
  • geert61

    Posts: 1.099

    wist niet dat fettel nog 20 jaar bij fer bleef rijden

    • + 0
    • 15 okt 2018 - 10:08
  • Ik moet het maar zien. Ik dacht namelijk ook dat Vettel dit jaar wereldkampioen zou worden.

    • + 0
    • 15 okt 2018 - 10:09
    • Sterker nog...wanneer er een sterke mogelijkheid geweest was om WK te worden was het dit jaar wel. Zoveel tricks zijn er niet meer te bedenken voor het komend jaar. Had hij die tricks weten te verzilveren voor dat die sensor geplaatst was had hij een comfortabele voorsprong gehad en kampioen geworden. Maar ja....te gretig he.

      • + 5
      • 15 okt 2018 - 10:17
    • Hockenheim... 32 punten verknald. Paul Ricard... een puntje of 15.... Monza...(ik lachte me kapot) een puntje of 6 (?); Baku een puntje of 14 ( hij lag voor Lewis voor hij zijn fout maakte, Bottas viel uit ( al kun je weer twisten of Bottas over dat brokstuk was gereden)) ; Suzuka 9 punten ( hij had gewoon rustig derde kunnen worden i.p.v. 6e). Bij elkaar maakt dit: 76. Vettel had nu gewoon het WK moeten leiden. Conclusie: Vettel is gewoon te licht.

      • + 4
      • 15 okt 2018 - 10:53
    • Wat dat betreft is Lewis een echte killer.

      • + 4
      • 15 okt 2018 - 11:07
    • Singapore pole position was de chemische castratie van Vettel.

      • + 1
      • 15 okt 2018 - 12:51
    • Vettel wint helemaal geen titel meer en heeft zijn beste of meest gelukkige jaren achter de rug. Hamilton maakt geen (domme) fouten en Vettel grossiert in grote en kleine foutjes. In 2019 moet hij eerst maar eens zien of hij LeClerc kan verslaan en dat zal al een moeilijke opgave zijn. De steun van Kimi is hij kwijt en door LeClerc binnen te halen zetten ze Seb nog meer onder druk. Daarnaast maakt het Ferrari team zelf ook genoeg foutjes, terwijl Mercedes amper steken laat vallen.

      • + 1
      • 15 okt 2018 - 13:11
    • Met "op maat gemaakt" bedoeld Arrivabene superieur......net als al het materiaal waarmee Vettel bijna zijn hele carriere reed.

      • + 0
      • 15 okt 2018 - 17:29
  • OT:


    ABB Formula E
    ‏Geverifieerd account @FIAFormulaE


    #BREAKING: @hwaag_official announce @svandoorne will race for HWA RACELAB and partner @GaryPaffett for the 2018/19 ABB FIA Formula E Championship!

    Welcome to Formula E, Stoffel ?? #ABBFormulaE

    • + 2
    • 15 okt 2018 - 10:26
  • mediF1

    Posts: 2.812

    Voor mij hadden ze dit jaar echt wel alletwee de titels mogen winnen . Mercedes heeft het helaas gewoon beter voor elkaar en dat heb je in deze sport wel nodig .hopenlijk hebben we volgend jaar wel weer een open strijd en dan als het kan tot het einde aan toe met RB Honda erbij .

    • + 0
    • 15 okt 2018 - 10:50
  • Politik

    Posts: 6.893

    'Ik ben er zeker van dat hij al van kinds af de Ferrari-lucht heeft opgesnoven.'
    Dan ben je wel een baas hoor, als je zo'n heerlijke quote er in knalt.

    • + 0
    • 15 okt 2018 - 11:53
    • Dat moest ik ook denken, met goed gel#l kan je alles recht praten.

      • + 0
      • 15 okt 2018 - 12:53
  • Las het gister al , maar vindt het persoonlijk helemaal geen vergelijking met Schumacher.. 2 totaal verschillende karakters , Schumacher was ook technische veel bekwamer.. ‘Hij is ook een Duitser’ Tjonge...... Dat ze alle twee Duitsers zijn kan je nauwelijks een serieus argument noemen..

    • + 0
    • 15 okt 2018 - 12:31
    • En Vettel is de minst Duitse Duitser te noemen op het gejank na.

      • + 0
      • 15 okt 2018 - 12:53
  • Met "op maat gemaakt" bedoeld Arrivabene superieur net als bijna al het materiaal waarmee Vettel in zijn carriere reed.

    • + 0
    • 15 okt 2018 - 17:32
  • Mag ik aanvullen Maurizio Arrivabene....."Sebastian heeft een op maat gemaakte auto nodig, de auto moet de snelste zijn, het moet op de dag van de kwalificatie en race niet regenen, FIA mag hem niet straffen en hij moet op pole starten"

    • + 1
    • 15 okt 2018 - 18:30
  • zorba

    Posts: 1.516

    Zonder woorden moet vettel er niet meer op rekenen om nu nog wk te worden dat is wat hij wil zeggen

    • + 0
    • 15 okt 2018 - 22:58

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 1.430
  • Podiums 56
  • Grand Prix 129
  • Land DE
  • Geb. datum 3 jul 1987 (34)
  • Geb. plaats Heppenheim, DE
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar