user icon

Hamilton vindt het jammer dat Ferrari is afgehaakt in titelstrijd

  • Gepubliceerd op 08 okt 2018 13:01
  • comments 27
  • Door: Niels Langenberg

Lang leek het een gedenkwaardig seizoen te gaan worden. Ferrari en Mercedes deden het hele seizoen niet voor elkaar onder en op Spa en Monza leek Ferrari zelfs licht de overhand te hebben. Ferrari hield de strijd echter niet vol en dat vindt Lewis Hamilton jammer. 

"De race op Monza, daar kijk ik echt met genot op terug. Het zou heerlijk zijn geweest om dat iedere race daarna weer te hebben en ik dacht ook echt dat dat zou gaan gebeuren, want Ferrari was op Spa en Monza ongelooflijk sterk. Maar ze hebben veel snelheid verloren en dat is natuurlijk heel erg jammer voor ze. Natuurlijk zou ik dat gevecht graag tot het einde van het seizoen hebben meegemaakt."

"Ik wil iedere race gevechten zoals ik die op Monza had. Dat zijn de races waar ik van houd en ik zou er graag meer van hebben, maar helaas is dat niet het geval geweest. Maar dat komt ook omdat wij het zelf gewoon geweldig hebben gedaan", zegt de Engelsman tegenover ESPN. 

Reacties (27)

Login om te reageren
  • Ach Hammie

    Als alles meezit heb je volgend jaar een nieuwe uitdager

    • + 0
    • 8 okt 2018 - 13:06
    • Jij verwacht veel van Leclerc.

      • + 5
      • 8 okt 2018 - 13:10
    • Hahaha........die kan ik waarderen Mr Marly.

      • + 0
      • 8 okt 2018 - 17:34
  • Krijg altijd een beetje kriebels als sporters en managers dit soort uitspraken gaan doen.
    Bovendien, hoe vaak heeft Hamilton niet ontzettend staan mokken op het podium toen Rosberg hem te grazen nam? Was 'ie toen ook zo blij met de concurrentie? Nee.

    • + 4
    • 8 okt 2018 - 13:11
    • Dat doet zowat iedereen toch? RIC in Monaco 2017 en bijvoorbeeld Vettel zijn zurige gezicht? Passie voor de sport en verlies nemen en uitrusten en verder gaan.

      • + 0
      • 8 okt 2018 - 13:18
    • Niet zoveel hoor...want Rosberg was vaak de onderliggende partij, dat was ook de reden voor Nico om met de staart tussen de benen uit de F1 weg te gaan. Mentaal compleet afgebroken door Hamilton.

      • + 0
      • 8 okt 2018 - 15:37
  • patrob

    Posts: 156

    Zou het gebrek aan snelheid bij Ferrari dan echt met die sensor van 40kg te maken hebben die de FIA ingebouwd heeft?

    • + 2
    • 8 okt 2018 - 13:11
    • -Baron-

      Posts: 3.091

      Als de sensor 40kg weegt dan ligt het sowieso aan de sensor ja.

      • + 1
      • 8 okt 2018 - 14:59
  • Jammer dat Ferrari is afgehaakt... Auw,,, dat was onder de gordel....

    • + 1
    • 8 okt 2018 - 13:17
    • -Baron-

      Posts: 3.091

      Misschien moet ie lobbyen bij de FIA om de 2e sensor bij Ferrari te verwijderen. :)

      • + 0
      • 8 okt 2018 - 14:59
  • Hamilton strooit nog ff wat zout in de open wonden van de verslagen rode brigade.

    • + 3
    • 8 okt 2018 - 13:18
    • Inderdaad :) onder dat kopje kan je deze wel zetten haha. Toto was Vettel ook al aan het aanmoedigen :)

      • + 0
      • 8 okt 2018 - 13:22
    • Joeppp

      Posts: 4.103

      Ja en hij doet het steeds op een beetje lullige manier door te zeggen dat Ferrari snelheid heeft verloren ipv dat Mercedes snelheid gevonden heeft. Hij trapt ze steeds op een aardige manier steeds verder de grond in.

      • + 0
      • 8 okt 2018 - 13:40
    • -Baron-

      Posts: 3.091

      Maar dat klopt ook. Ferrari is snelheid verloren. In Spa konden ze Mercedes snelheden halen op het rechte stuk. Sinds Singapore zien we dat niet meer.

      • + 0
      • 8 okt 2018 - 14:58
  • Gisteren hetzelfde bericht van de weekend-redacteur: "Hamilton verrast: 'Dit verval had ik niet verwacht bij Ferrari'.

    • + 0
    • 8 okt 2018 - 13:26
  • Nu de ‘Tricks’ eraf zijn gaan klagen dat het jammer is dat Ferrari afhaakt??...;)

    • + 2
    • 8 okt 2018 - 13:27
  • GHM65

    Posts: 554

    De cursus 'Omgaan met teleurstellingen' gaat vandaag, wegens gebrek aan belangstelling, niet door bij Ferrari. Mercedes daarentegen organiseert voor het 2e opeenvolgende jaar de training 'Leedvermaak voor gevorderden waar geen kaarten meer voor zijn.

    • + 2
    • 8 okt 2018 - 13:27
  • -Baron-

    Posts: 3.091

    Vreemd, op Spa kreeg ik een hele andere indruk.

    • + 0
    • 8 okt 2018 - 15:01
  • Beetle

    Posts: 1.234

    Ach, eerst bij de fia lopen janken dat er een tweede sensor geplaatst moet worden en nu janken dat Ferrari afhaakt.
    Misschien moet er wel een tweede sensor op die taxi geplaatst worden.

    • + 0
    • 8 okt 2018 - 15:07
    • Super uitspraak, gebaseerd op frustratie.

      • + 2
      • 8 okt 2018 - 15:38
    • Beetle

      Posts: 1.234

      Nee hoor, op feiten.
      Hammiboy, they used tricks....

      • + 0
      • 9 okt 2018 - 12:50
  • Ja, maar voor de zekerheid gelden nog steeds de regels dat we eerst het WK willen binnen halen. Je weet maar nooit.
    Balen dat er geen strijd is, terwijl zijn collega rijder wordt opgeofferd om juist die strijd te voorkomen. Ik noem dat hypocriet - punt.

    Het opofferen door Valtteri snap ik wel - dat is dus niet de discussie. Denk dat Lewis merkt dat die zonder strijd de populariteit verliest.

    • + 0
    • 8 okt 2018 - 15:09
  • Buurman

    Posts: 1.436

    Kan hij wel heel leuk zeggen nu, maar misschien moeten we hem er even aan herinneren dat hij bijna op zijn knieën lag toen hij het niet zo makkelijk had. Of de "tricks" van Ferrari. Nu heeft hij makkelijk praten.

    • + 0
    • 8 okt 2018 - 18:01
  • Wat een grapjas...

    • + 0
    • 8 okt 2018 - 18:43
  • Moos

    Posts: 444

    Ik zag hem balen op dat podium, wat een domper dit.

    • + 0
    • 8 okt 2018 - 20:01
  • mediF1

    Posts: 2.803

    Hamilton vind helemaal niets jammer sterker het komt hem heel goed uit . Jammer dat Bottas geen gas mag geven van Toto anders was zijn titel nog lang niet zeker .

    • + 0
    • 8 okt 2018 - 20:43
    • Oh is dat het....Bottas mag geen gas geven hahaha

      • + 0
      • 9 okt 2018 - 07:48

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.317
  • Podiums 96
  • Grand Prix 119
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar