Lewis Hamilton gaat opnieuw voor wereldtitel met MP4-26
- Gepubliceerd op 04 feb 2011 13:57
-
24
- Door: Robin Smeets
De auto ziet er erg innovatief uit met onder andere L-vormige sidepods en een compleet nieuw aerodynamicapakket. Hamilton denkt dat deze aanpak van McLaren hem minimaal overwinningen gaat opleveren. "Ik hoop dat de auto op het circuit net zo snel is als dat hij eruit ziet. Ik ga relaxed het nieuwe seizoen in, maar met een duidelijk doel voor ogen", vertelde Hamilton.
"Ik heb mezelf zeker niet gespaard tijdens de wintertrainingen. Ik voel me weer net zo fris, gefocused en fit als tijdens mijn debuutseizoen in 2007. Ik ben erg tevreden over de auto tot nu toe en zeker ook over de samenwerking met mijn engineers en ontwerpers."
"Dit zal mijn vijfde seizoen worden in de Formule 1, dus mijn doel is om dit jaar alles bij elkaar te brengen. Hopelijk kan ik daardoor tot in de laatste race strijden om de titel. Het is op dit moment erg moeilijk om te zeggen wie er vooraan zal rijden, maar ik kijk uit naar spannende races, mooie gevechten waar uiteindelijk hopelijk een McLaren-coureur aan kop zal eindigen."
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.648
- Podiums 136
- Grand Prix 239
- Land Groot Brittannië
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.709 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.581 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (24)
Login om te reagerenPosts: 5.792
Ja maar dat willen ze allemaal.Daarom zal dit weer een spannend seizoen worden HOPENLIJK.
Posts: 893
Ja en ik wil president van Egypte worden. Men wilt zo veel in zijn geval moet dat ook.
Posts: 81
Juist charlie, hij moet en zal dit jaar weer gaan voor de titel.
Posts: 14
erg mooie wagen vind ik zeer veel nieuwe dingen gezien zou t werken ....nou let the game begin dan maar heh
Posts: 7.033
Ik hoop het echt dat deze Mclaren weer eens serieus mee kan strijden voor de WK titel! Ik heb wat geknutseld:
----> i54.tinypic.com/2vlsk9e.jpg
img818.imageshack.us/img818/5782/ssssix.png
Dit is de bedoeling van deze sidespods hoogstwaarschijnlijk. Op deze manier gaat er niet alleen veel stroming in de sidespods maar ook extra over de auto heen naar de achterkant van de auto aangezien ze het aan de binnenkant smal hebben gemaakt. Wat denken jullie?
Posts: 11.414
Vandaar waarschijnlijk ook die wat lagere neus. Dat geeft ook meer wind over de achtervleugel ipv de diffuser.
De tijd zal uitwijzen wie het bij het rechte eind had. newey of McLaren. Of wellicht dat het beide goed werkt.
Posts: 81
Lijkt er inderdaad op dat ze op deze manier het verlies van de f-duct op willen vangen.
Posts: 138
De U-vormige sidepods moeten het verlies van de double diffuser oplossen. Door meer lucht over de auto te laten lopen, wil men meer druk op de onderste planken van de achtervleugel creëren. Ongeveer hetzelfde idee als wat Renault probeert te doen met de uitlaten aan de voorkant, alleen dan net even iets anders uitgewerkt. Uiteindelijk zal het resultaat ongeveer hetzelfde opleveren, meer downforce op de lagere regionen van de achtervleugel. Mocht McLaren dan ook nog eens met het innovatieve uitlaat-systeem komen, dan zullen ze nog meer downforce weten te creëren.
Posts: 2.567
Deze auto ziet heel gevaarlijk en sneller uit!!Hopelijk géén dominantie seizoen (das mij te saai) ,maar wel \'n winnaar.
Posts: 622
@ Charlie Whiting: Als je president bent, heb je geen tijd meer om te reageren hier op het forum :P
Posts: 1.982
In dat geval: AAN ALLE STEMGERECHTIGDEN IN EGYPTE, STEM OP ONZE CHARLY WHITING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Posts: 863
Dat zou een zegen zijn.Charlie ga ervoor
Posts: 2.714
Ik heb er alle vertrouwen in.
Posts: 210
Hij ziet er uit als een winnaarsbak, heftig ding.
Posts: 7.033
@redactie F1today
Er is perongeluk een foutje gemakt in de titel, het is niet de MP2-26 maar de MP4-26 :P
Posts: 1.481
Lol
Posts: 2.885
Ja, ik zag het ook staan.
Posts: 5.397
Ik hoop dat een McLaren coureur dit jaar de titel pakt. Liever Lewis dan Jenson maar het maakt me verder niet echt uit. Afwachten of het totaalplaatje klopt.. Als de auto maar goed met die banden om kan gaan.. dat word toch iets moeilijks dit seizoen..
Posts: 5.792
Eigenlijk is renault weer eens aan de beurt maar mercedes mag ook.
Posts: 81
Go Hammie!!!!!
Posts: 81
Dan zal hij toch wat minder fouten moeten gaan maken... is bloedsnel maar maakt toch ook nog veel fouten...en is niet stresbestendig. Ook zou ik aanraden aan de fans om niet te hoog van de toren te blazen... we moeten nog allemaal zien of het werkt; en 1 ding is duidelijk, er is maar 1 team dat razendsnel mee is in de laatste ontwikkelingen en dat is Ferrari...het wordt gewoon weer een strijd zoals vorig jaar met nu en dan een mercedes en renault op podium...
Posts: 11.414
Hij heeft 1 fout gemaakt. Alleen als je heel erg dwaas denkt twee. Wie van de titelkandidaten heeft er minder gemaakt dan? Hooguit Rosberg of Button, maar die waren niet snel genoeg.
Posts: 561
PatrickL Hou toch eens op: \"We zullen zien wie er gelijk heeft Newey Of Mclaren haha kom op Ferrari Renault en Mercedes doen er zeker niet toe. Snap dat je opgewonden bent voor het nieuwe seizoen en helmaal naar word zonder data om er wat zinnigs over te kunnen zeggen doe dat dan niet want het is echt irritantttt...
Posts: 11.414
Tsja, de auto\'s van Ferrari en Mercedes volgen toch dezelfde ideeen als die van Newey. Zelfde hoge neus, zelfde geknepen achterkant.