user icon

De aparte eerste ontmoeting tussen Christian Horner en Helmut Marko

  • Gepubliceerd op 21 sep 2018 13:54
  • comments 17
  • Door: Tom van Hooft

We kennen Christian Horner als teambaas van Red Bull Racing maar Horner had ook een loopbaan als coureur. De jonge Engelsman reed onder andere het Britse Formule Renault, Britse Formule 3 en het inmiddels ter ziele Britse Formule 2-kampioenschap.

Horner omschreef zichzelf als ambitieuze coureur met weinig talent. In een interview met Sky Sports blikt Horner samen met Martin Brundle terug op zijn eerste contact met Helmut Marko.

"Ik had voor mijn team Arden International een trailer nodig om de auto te kunnen vervoeren. Ik kwam er achter dat er een te koop stond in Oostenrijk bij een kerel waar ik nog nooit van gehoord had, ene dokter Marko. We maaktem de deal dat ik hem zou kopen en dat hij hem een week later zou leveren. Marko wilde wel dat ik vooraf betaalde", vertelt Horner.

"Toen ik thuis kwam zei ik tegen mijn vader (Garry Horner): Pap ik heb een trailer gekocht. Mijn vader vroeg aan mij waar hij was. Ik vertelde hem dat hij in Oostenrijk stond bij een man met 1 oog. Hij is te vertrouwen! Ik heb hem inmiddels al betaald. Mijn vader vond mij een idioot. Ik heb een week lang zwetend in bed gelegen tot dat de trailer daadwerkelijk ook kwam."

Bekijk hieronder het volledige interview met Christian Horner.

 

Reacties (17)

Login om te reageren
  • Lexx

    Posts: 803

    Weet niet of het komt door het engelse accent, maar vind interviews op sky altijd een bepaalde klasse hebben. Mooi om te zien.

    • + 4
    • 21 sep 2018 - 13:57
    • Maar hey...wij hebben onze Jack..en elk interview gaat bij hem uiteindelijk over Max.
      Zelfs Max probeert hem te ontlopen zo triest is het niveau van onze Jack

      • + 4
      • 21 sep 2018 - 15:25
    • Lexx

      Posts: 803

      Ben geen fan van Jack voor vragen vlak voor of na de race, maar het is niet altijd heel slecht.
      Ik vind vooral het item waar ze coureurs en F1 medewerkers ondervragen waar alleen "ja" of "nee" antwoorden toegestaan zijn vaak wel leuk om te zien.

      • + 0
      • 21 sep 2018 - 16:01
    • Gut, géén ja, géén nee is (volgens mij) een vijftig jaar oud radio spelletje... geloof het of niet ,ik kan het me nog steeds herinneren...

      • + 2
      • 21 sep 2018 - 16:08
    • Lexx

      Posts: 803

      Het concept is inderdaad oud, alleen vind ik de implementatie ook goed bij Ziggo, er zitten altijd wel wat prikkelende vragen tussen en de geïnterviewden zie je meestal ook lachen tijdens het spel, in tegenstelling tot de reacties op de vragen na de race die inderdaad 90% van de tijd over Max gaan.

      • + 0
      • 21 sep 2018 - 16:13
    • @KINGCREOLE

      Jack plooij is op voorspraak van Jos en Max bij ziggo in dienst genomen , dus ik weet niet waar je dit vandaan haalt .

      • + 0
      • 21 sep 2018 - 19:03
  • Mooi verhaal ;)

    • + 0
    • 21 sep 2018 - 14:05
  • John6

    Posts: 5.254

    Ik luister graag naar Christian Horner en ook Martin Brundle dus, zit prima bij Sky.

    • + 2
    • 21 sep 2018 - 14:16
    • Idem dito. Ik zou niet anders willen.

      • + 0
      • 23 sep 2018 - 08:21
  • Dit was geen interview met Sky sport maar komt uit Beyond the grid. Of hij moet toevallig exact hetzelfde verhaal bij Sky hebben verteld.

    • + 1
    • 21 sep 2018 - 15:18
    • Lexx

      Posts: 803

      Het interview met SKY staat onder het artikel.

      • + 0
      • 21 sep 2018 - 15:26
  • ´ Mijn vader vroeg aan mij waar hij was. Ik vertelde hem dat hij in Oostenrijk stond bij een man met 1 oog. Hij is te vertrouwen!´

    Haha lijkt wel een begin van een horror film. Mooi verhaal.

    • + 0
    • 21 sep 2018 - 15:44
    • Rimmer

      Posts: 8.417

      Hij had eerst nog bij een andere Oostenrijker gekeken. Die had maar een oor en begon al gelijk met “klootzak dit” en “klootzak dat” en de trailer was opgepimt met hoefzijzers en Mercedessterren en teveel aan de prijs.

      • + 1
      • 21 sep 2018 - 16:54
    • Prachtig verhaal toch van de eerste kennismaking en nu dikke maatjes bij Red Bull.

      • + 0
      • 21 sep 2018 - 18:39
  • Ha ha, ja , uit het leven gegrepen ..

    • + 0
    • 21 sep 2018 - 16:05
  • Ik vind dat de manier van interviewen door Jack bij sommige coureurs wél werkt, zoals bij Ricciardo, maar bij anderen juist helemaal niet... IDD bij Max werkt het niet.

    • + 0
    • 21 sep 2018 - 17:29
  • Ik vind het een fantastische vent, die Christian Horner. Mooi dat hij de kans heeft gekregen om team-manager te zijn en wát een gouden "move" was dat.

    Die Dr. Marko heeft een neusje voor succes.

    Ook, en hier hoor ik niemand over, komt Lawrence Stroll voorbij, die blijkbaar al decennialang met de F1 flirt en ook in F1-wagens rijdt. Ergens ben ik blij voor hem dat hij zijn zoon naar de F1 heeft kunnen krijgen.

    • + 0
    • 23 sep 2018 - 08:28

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar