user icon

Hamilton roept Mercedes op om nu al 2019 onderdelen te testen

  • Gepubliceerd op 21 sep 2018 09:26
  • comments 15
  • Door: Tom van Hooft

Lewis Hamilton wil graag dat Mercedes hem de mogelijkheid geeft om enkele onderdelen voor 2019 te testen, zo meldt Autosport. Hamilton wil alvast profijt halen uit nieuwe aerodynamische verandering.

"Ik heb in de fabriek druk gezet op de technische jongens", vertelde Hamilton. "Ik heb ze gevraagd of er mogelijkheden zijn om onderdelen voor 2019 alvast op de auto te plaatsen."

Hamilton is tevreden over het werk wat de engineers de afgelopen maanden aan de huidige auto hebben gedaan: "We voelen ons op dit moment veel comfortabeler, we hebben onze auto beter leren kennen. Ik heb de jongens gevraagd om deze vooruitgang mee te nemen in het concept van 2019. We weten nu wat de veranderingen aan deze auto in positieve zin hebben bijgedragen. Ik blijf de jongens pushen om door te ontwikkelen. Sowieso met een oog naar het einde van dit seizoen, maar mogelijk ook met het oog op volgend jaar."

"Ik zou graag willen dat er onderdelen komen waar ik feedback over kan geven. Positieve of negatieve feedback is voor mijn engineers van onschatbare waarde, zeker gezien het feit dat we in de winter al stappen kunnen maken. Dit houd in dat we dat niet tijdens de wintertests hoeven te doen," besloot de viervoudig wereldkampioen.

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Samsonait

    Posts: 580

    Op zich ook niet gek om daar nu al mee te gaan testen, doen meer teams!

    • + 3
    • 21 sep 2018 - 09:40
    • F1jos

      Posts: 901

      Onlangs zei Ham nog “Voor zover ik weet is Red Bull een tijd geleden al gestopt met de ontwikkeling van de wagen van dit jaar”

      • + 0
      • 21 sep 2018 - 10:53
  • Volgens mij mag dat niet eens!

    • + 0
    • 21 sep 2018 - 09:59
    • Samsonait

      Posts: 580

      Waarom niet? Je mag in de vrije trainingen volgens mij gewoon andere onderdelen testen, ook die van volgend jaar. Recent nog de nieuwe voorvleugels getest als ik me niet vergis.

      Hoe dat regeltechnisch in elkaar zit weet ik niet. Misschien iemand die daarop kan aanvullen?:

      • + 0
      • 21 sep 2018 - 10:01
    • pagani

      Posts: 445

      Doen ze al jaren .Kijk maar naar de vrije training van Brazilië ,toen ging MB al met hun nieuwe ophanging testen .

      • + 0
      • 21 sep 2018 - 10:07
    • NicoS

      Posts: 12.760

      Vrije trainingen zijn er om updates uit te proberen, dus waarom zou je al niet onderdelen gaan testen voor volgend seizoen?
      Volgens mij is dat geen enkel probleem.

      • + 0
      • 21 sep 2018 - 10:12
    • Goeie vraag, ze hebben de nieuwe vleugels getest tijdens een test sessie dit jaar. Dat mag want dan hoeft de auto volgens mij niet aan de regels te voldoen. Ik denk dat het in een race weekend anders ligt je kunt alleen testen wat toegestaan is binnen de huidige regels. De voorvleugels worden volgend jaar breder dus denk niet dat je daar mee mag gaan rijden op vrijdag.

      • + 0
      • 21 sep 2018 - 10:14
    • @NICOS dat kun je prima doen als de nieuwe onderdelen maar onder het huidige reglement toegestaan zijn. Dat zijn de nieuwe voorvleugels namelijk niet...

      • + 0
      • 21 sep 2018 - 10:18
    • ThumbsUp

      Posts: 799

      Ik weet niet meer waar het was, maar Williams had toen ook nog een dubbele achtervleugel om de downforce beter te testen.

      En tijdens de trainingen mag de auto gewoon 'Illegaal' zijn, maar je voelt hem al aankomen tijdens de Qualy en Race dus niet.

      • + 0
      • 21 sep 2018 - 10:34
    • Testen nieuwe aero vleugels van 2019 tijdens VT1 of VT2 is bijzonder nuttig, maar dat komt niet ten goede aan de trainings- en afstellingstijd van de wagen waarmee de kwalificatie en de race wordt gedaan. Veel meer dan een beperkt aantal instellingsrondjes met verf zal het toch niet worden, maar de feedback van de rijders kan van grote waarde zijn.

      • + 0
      • 21 sep 2018 - 11:40
  • geert61

    Posts: 1.099

    de vrijdag en zaterdag morgen is vrij om te testen bij de kwalie moet de auto aan de regels voldoen .
    dat kost dan wel tijd natuurlijk en er zijn beperkingen de pu is er zo een maar vleugel mag je testen .

    • + 1
    • 21 sep 2018 - 10:21
    • Tijdens VT3 willen ze een paar snelle rondes met de kwalificatie wagen rijden en long runs met verschillende banden en is er geen tijd om toekomstige onderdelen te testen.

      • + 0
      • 21 sep 2018 - 11:42
  • k.w

    Posts: 712

    Het geeft mij zo een beetje de indruk dat Lewis al vrij zeker is van zijn wereldtittel …in de zin van... die hebben we binnen , laat ons maar wat meer testen met de focus op volgende seizoen... gedurfd natuurlijk ,maar misschien terecht.

    • + 0
    • 21 sep 2018 - 12:57
  • DJJeffHax

    Posts: 646

    Volgens mij begint Lewis de hete adem van Max in zijn nek te voelen.
    Heb hem anders nog nooit eerder gehoord over het testen van onderdelen voor volgend jaar.

    • + 0
    • 21 sep 2018 - 15:04
    • Hahaha ongelooflijk, wat een gedachte.

      • + 1
      • 21 sep 2018 - 22:11

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.467
  • Podiums 102
  • Grand Prix 128
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar