Fernando Alonso: "We gaan samen de uitdaging aan in 2011"

Vanochtend werd de nieuwe Ferrari F150 voor 2011 gepresenteerd. In Maranello mochten coureurs Fernando Alonso en Felipe Massa het doek van de nieuwe auto afhalen, waarna de belangrijkste teamleden nog even aan het woord kwamen.

Fernando Alonso kreeg net na de presentatie van de nieuwe auto het woord en vertelde: "2010 was een geweldig jaar voor mij. Het was mijn eerste seizoen bij Ferrari en ik ontdekte een prachtig team, geweldige omgeving en een echte passie voor auto's en het racen. 2011 zal een nieuwe uitdaging worden met enkele nieuwe reglementen en ook coureurs die hun rijstijl moeten aanpassen."

"Het zal zeker geen gemakkelijk jaar worden, maar ik ken het team nu beter. Ik weet de namen van de mechaniciens en ik ben meer geïntegreerd in het team. De nieuwe auto is het resultaat van maandenlang werken door onze monteurs, engineers en andere mensen bij Ferrari. We gaan samen de uitdaging aan in 2011", klonk Alonso strijdvaardig.

Reacties (13)

Login om te reageren
  • ik wens u veel succes, ik ben benieuwd naar Mclaren en Redbull, hoe die auto\'s veranderd zijn

    • + 0
    • 28 jan 2011 - 10:52
  • Nu afwachten totdat het doek van de andere nieuwe auto\'s wordt getrokken :D

    • + 0
    • 28 jan 2011 - 10:57
    • Ja inderdaad! Ik ben wel benieuwd wat de anderen verzonnen hebben:P

      • + 0
      • 28 jan 2011 - 15:12
  • Supa

    Posts: 2.712

    Wat een enthousiasme zeg, bij Alonso en Massa. Het leek wel een begrafenis!

    • + 0
    • 28 jan 2011 - 11:08
  • miauw

    Posts: 1.136

    Ik hoop dat ze ook \"slimmer\" geworden zijn m.b.t. strategieën! De laatste race vorig jaar was natuurlijk een aanfluiting. Een goede auto is 1, een goede coureur is 2, slimme strategie is 3, een goed team om je heen is 4 en de geluksfactor/betrouwbaarheid is 5.
    In ieder geval, succes komend seizoen! En Felippe, zet hem op joh, en laat je niet voorbij rijden.

    • + 0
    • 28 jan 2011 - 11:10
    • ik denk dat de betrouwbaarheid wel wat belangrijker is dan een strategie

      • + 0
      • 28 jan 2011 - 11:32
  • germain

    Posts: 1.748

    hahah doet ie er een jaar over om de namen te kennen:P Ik hoop dat Ferrari met name Massa volgend gewoon weer mee kan doen.

    • + 0
    • 28 jan 2011 - 11:21
  • Tja...Obvious troll is obvious...

    • + 0
    • 28 jan 2011 - 13:11
  • Wat hoop ik toch dat die auto bloedsnel en betrouwbaar is zeg. :P

    • + 0
    • 28 jan 2011 - 15:11
  • Bla bla bla bla de gebruikelijke one liners, gebakken lucht, verwachtingen, hoop enz. Daar gaan we weer komend voor seizoen. Alle teams komen met dit nietszeggende vermoeiende geneuzel met een nieuwswaarde van ver onder nul. SAAI

    • + 0
    • 28 jan 2011 - 15:59
  • Martijn01

    Posts: 287

    www.youtube.com/watch?v=-hvLXFJhwSg
    Let op einde van het filmpje,Alonso lijkt toch wel heel erg blij.
    Ze zullen waarscheinlijk tijden hebben vergeleken met vorig jaar toen ze ook hier op het circuit reden..
    Mijn vraag is trouwens: mogen ze dit eigenlijk wel? het was toch verboden om te testen?

    • + 0
    • 28 jan 2011 - 23:21
  • mario

    Posts: 15.285

    Ik doe niet samen met Alonso en Ferrari mee ;)
    We zullen het allemaal wel zien tijdens de eerste race, maar ik heb niet zulke hoge verwachtingen van deze auto. Het doet mij niet zoveel. Ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten. Ik ben dan ook wel heel erg benieuwd naar de McLaren (natuurlijk), de Renault, de Mercedes en de Red Bull (al denk ik dat de laatste ook niet zo heel erg revolutionair zal zijn t.o.v. vorig jaar).

    • + 0
    • 29 jan 2011 - 13:56
  • renzo

    Posts: 932

    Goh, dat het woord \'samen\' in zijn vocabulair zit.

    • + 0
    • 29 jan 2011 - 16:05

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 629
  • Podiums 9
  • Grand Prix 199
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (44)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar