user icon

Palmer beschouwt Alonso als 'Eén van de grootsten ooit'

  • Gepubliceerd op 15 aug 2018 12:55
  • comments 35
  • Door: Jeroen Jonkers

Voormalig Formule 1-coureur Jolyon Palmer ziet Fernando Alonso als 'Eén van de grootste coureurs ooit'. Dat stelt de Brit in gesprek met de BBC. Volgens Palmer was Alonso de eerste coureur die het Michael Schumacher tijdens zijn dominante jaren moeilijk kon maken.

"Ik denk dat hij één van de grootsten ooit is", stelt Palmer. "Hij had zeker meer resultaten verdiend met zijn talent. Toen ik begon met racen kwam hij als jonge hond in de Formule 1 en hij was de eerste coureur die de dominante jaren van Michael Schumacher wist te breken."

“In 2005 wist hij voor het eerst wereldkampioen te worden, terwijl Schumacher vijf keer achter elkaar de titel had binnengesleept", vervolgt de voormalig Renault-rijder. "Een jaar later wist hij opnieuw kampioen te worden met Renault. Alonso was ongelooflijk consistent en compleet.”

De kans is groot dat Alonso na dit seizoen zijn geluk gaat beproeven in de Amerikaanse IndyCar. De Spanjaard jaagt op het behalen van de Triple Crown, een prestatie die hem volgens Palmer in een bijzonder rijtje zou plaatsen. “Als hij de Indy 500 weet te winnen zal hij worden gezien als een legende."

Reacties (35)

Login om te reageren
  • Goede karma aan het opbouwen?

    • + 1
    • 15 aug 2018 - 12:57
  • bvdb978

    Posts: 23

    En de komende dagen volgen Jan Lammers, Kees van de Grint en Jacques Villeneuve nog. Vergeet ik er nog een paar?

    • + 0
    • 15 aug 2018 - 12:59
    • Je vergat Robert Doornbos.

      • + 0
      • 15 aug 2018 - 13:06
    • mauz-rr

      Posts: 185

      Tim of Tom hebben vast nog wel een anekdote over hoe ze een keer enorm dronken zijn geworden en de halve boel gesloopt hebben.

      • + 0
      • 15 aug 2018 - 13:34
  • Als dat zo is, had hij meer dan twee schamele titels gehaald.
    Alonso is de coureur die qua aanzien het beste vermarkt is, niets meer dan dat.
    Een echte legende kan meer dan alleen een snelle ronden rijden en achterlangs kruisen bij zijn tegenstander.

    • + 0
    • 15 aug 2018 - 13:03
    • Schumacher ff buitenom gepakt in de 130r vergeten? En zo heeft ie nog wel meer mooie acties laten zien. Ga nou niet nog onintelligentere dingen roepen in een poging zijn talent weg te zetten als middelmatig.

      • + 6
      • 15 aug 2018 - 13:49
    • JV fan

      Posts: 2.130

      2007 z,n eigen fout, dat ie de titel misliep, in 2010 was Ferrari een paar races niet top, en die strategische misser van Ferrari in Abu Dhabi hielp ook niet, (tja had ie maar Petrov in moeten halen, zou je zeggen, maar in Abu Dhabi is het lastig inhalen (2016 bewees dat) en de Renault was zo,n beetje de snelste op de rechte stukken (+ geen DRS), in 2012 z,n Beste jaar met een wagen die nooit echt de beste was (was over het algemeen de 3de/4de auto van het veld mistte hij door de stommiteiten van de Lotus coureurs (Grosjean in spa en Raikkonen in Suzuka) de titel

      • + 0
      • 15 aug 2018 - 13:58
    • FlyingFokker: wat een onzin. Twee "schamele" titels...

      Er zijn coureurs die als enorme talenten worden beschouwd maar zelfs nog nooit een race gewonnen te hebben. Er zwerft een lijstje op het internet rond. Chris Amon was er een van...

      • + 0
      • 15 aug 2018 - 15:42
    • James Raven, mee eens. 2 schamele titels in Formule 1 is een uitspraak van iemand die niet beseft hoe ingewikkeld zo'n titel te behalen is...

      2012 vond ik het meest spectaculaire jaar van hem, zonder twijfel. Ik herinner me alleen nog een heel dom foutje door de pitstraat te missen met een voorvleugel onder zijn auto in Sepang, maar verder was dat jaar foutloos aan zijn kant.

      • + 0
      • 15 aug 2018 - 18:47
    • -Baron-

      Posts: 3.091

      Dat was 2013. In 2012 won Alonso in Maleisië na de ongelooflijke blunder van McLaren.

      • + 0
      • 15 aug 2018 - 20:19
    • @Brabham-BT50, als je iets langer en dieper nagedacht had, alvorens zo geëmotioneerd te reageren op mijn reactie was je tot de conclusie gekomen dat de opmerking intelligenter was dan jij uiteindelijk opgepikt heb.

      • + 0
      • 16 aug 2018 - 16:51
  • Rimmer

    Posts: 8.744

    Weer een jaar later werd de kersverse regerend kampioen vanaf race 1 gedeklasseerd door rookie Hamilton. Alonso lapte McLaren er daarna sportief bij, vertrok zelf met de noorderzon.
    Daarna bleven de grote successen uit en volgde het verval.

    • + 3
    • 15 aug 2018 - 13:04
    • Buurman

      Posts: 1.542

      Of je verzint gewoon even een mooi verhaaltje...

      • + 6
      • 15 aug 2018 - 13:17
    • Wat zal het dan opluchting voor je zijn dat ie vertrekt Rimmer.
      Voor mij en een heel aantal anderen ook trouwens.
      Dan hoef ik dit soort van bashing en geroeptoeter niet meer te lezen :)
      En wordt IndyCar nog een mooiere serie om te volgen.

      • + 5
      • 15 aug 2018 - 13:46
    • Hij staat bekend om het verzinnen/uit zijn duim zuiger van verhalen...Het ergste van al is dat hij en zijn so called vriendjes dat hier ook doen.

      • + 0
      • 15 aug 2018 - 16:04
    • Jij hebt blijkbaar een andere Melbourne gezien dan ik... 11 seconden achter je teamgenoot eindigen maar toch de overhand al hebben als rookie...

      Daarnaast is de term "rookie" inmiddels wel meer waard dan de jaren tot en met 2008 waar testcoureurs bijna meer kilometers maakten dan de reguliere coureurs.

      • + 1
      • 15 aug 2018 - 18:52
  • Wat stelt een 24 uur van Le Mans overwinning tegenwoordig nog voor met zo'n klein (LMP1) deelnemersveld? Een Indy 500 winnen is different cook.

    • + 4
    • 15 aug 2018 - 13:07
    • De anderen die meededen hebben niet gewonnen. En ik hoorde je niet zo praten toen Porsche won omdat de enige nog waren.....Maar dat komt natuurlijk omdat er in jou hoofd sprake was van een samen werkingsverband met RB.

      • + 2
      • 15 aug 2018 - 16:07
    • Niet boos reageren Dutchie, dan ga je je inmiddels beroemde foutjes maken ;)

      • + 2
      • 15 aug 2018 - 22:05
    • Vervelend he....op je eigen woorden terug gepakt worden.
      En vooral niet inhoudelijk op mijn post reageren....

      • + 0
      • 16 aug 2018 - 00:52
  • Hoort niet thuis in het rijtje van allergrootsten....er komt meer bij kijken dan alleen hard rijden..teambuilding bijvoorbeeld..en geen team destroying

    • + 0
    • 15 aug 2018 - 13:34
    • Buurman

      Posts: 1.542

      Sinds wanneer? En wie bepaalt de criteria?

      • + 0
      • 15 aug 2018 - 22:55
  • Alonso is inderdaad een van de grootsten van zijn generatie. Een van de grootsten ooit? Dat ligt eraan hoe groot je die groep wil definieren. Top10 is verdedigbaar. Top3 weer niet.

    • + 0
    • 15 aug 2018 - 13:36
    • Top 10 zelfs absoluut niet. Top 10 van de afgelopen 20 jaar ok, maar je moet wel verder kijken dan dat.
      Meeste rijtjesmakers zijn te jong om mensen als Hunt, Lauda, Peterson, G. Villeneuve etc in hun lijstje in te voegen, om nog maar te zwijgen van de coureurs in de jaren 50 en 60.
      Als Alonso de top 20 haalt mag 'ie blij zijn.

      • + 0
      • 15 aug 2018 - 13:54
    • in de top 10 allertijden zou ik zelfs Vettel nog niet noemen. Alleen Schumachter en Hamilton vand deze generatie, met Hamilton echt op het randje.

      • + 0
      • 15 aug 2018 - 13:57
    • Top10 zal nipt zijn, je kan er zo veel op noemen die fenomenaal waren, 3 steken er voor mij ver bovenuit zijnde; Fangio, Senna en Schumacher.

      • + 0
      • 15 aug 2018 - 14:11
    • Wanneer hij de triplex crown heeft ben je een legende.

      • + 0
      • 15 aug 2018 - 16:08
    • Top 10 wordt ook nipt voor mij. Na Fangio heb ik toch wel Rindt, Senna, Schumacher, Gilles Villeneuve, Lauda, Prost, Hunt, Surtees en dan twijfel ik nog maar over wie die top 10 binnen mag dringen tussen Alonso, Vettel en Hamilton...

      • + 0
      • 15 aug 2018 - 18:59
  • JV fan

    Posts: 2.130

    en volgens velen nog steeds de beste omdat ie nauwelijks een offday heeft(die Vettel en Hamilton nog al eens hebben) , en altijd op het top van z,n kunnen presteerd

    • + 3
    • 15 aug 2018 - 14:00
    • -Baron-

      Posts: 3.091

      Frankrijk was een natte scheet van een race voor Alonso.

      • + 0
      • 15 aug 2018 - 20:22
  • Alonso was/is zeker geen bad driver maar vind dat hij teveel opgehemeld word. Er zijn veel betere (geweest)

    • + 0
    • 15 aug 2018 - 14:04
    • kijk maar uit met zulke uitspraken, voor je het weet wordt je gelyncht hier. ;-)

      • + 0
      • 16 aug 2018 - 16:56
  • buuts

    Posts: 727

    Kan al gouw als jezelf tot 1 van de kleinste behoort.

    • + 0
    • 15 aug 2018 - 14:17
  • jd2000

    Posts: 5.069

    Waarschijnlijk gebruikt Palmer zichzelf als referentiekader. En ja, dan is iemand al snel van wereldklasse.

    • + 0
    • 15 aug 2018 - 17:38

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 182
  • Podiums 0
  • Grand Prix 170
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (40)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar