user icon

Hamilton kijkt uit naar nieuwe gewichtsregels: "In 2019 ben ik een andere atleet"

  • Gepubliceerd op 14 aug 2018 14:37
  • comments 34
  • Door: Jeroen Jonkers

Lewis Hamilton kijkt uit naar de nieuwe regels met betrekking tot het gewicht van coureurs in 2019. Dat vertelt de Brit in gesprek met Autosport. Dankzij de nieuwe reglementen verwacht Hamilton dat hij op de grid zal staan als 'een andere atleet'.

Vanaf 2019 geldt er een minimumgewicht van tachtig kilo voor coureur en stoeltje, waardoor de langere coureurs op de grid wat minder in het nadeel zijn. Als gevolg van dit hogere gewicht, verwacht Hamilton dat hij zijn trainingsschema kan veranderen.

"Ik zou komend jaar een andere atleet moeten zijn, daar kijk ik wel naar uit", vertelt Hamilton. "Mijn comfortabele gewicht ligt iets hoger dan waar ik nu ben. Ieder jaar moeten alle rijders, met name de wat langere coureurs, onder grote druk dunner, slanker en ongezonder worden."

"Ik denk dat het goed is dat de regel verandert. Ik kijk ernaar uit om te eten en mijn inname te verhogen. Ik mag wat zwaarder zijn volgend jaar, dus ik kan een stuk sterker zijn. Ik wil nog altijd snel en scherp zijn, vaak is het zo dat zwaarder en groter niet betekent dat je sneller bent."

Onlangs plaatste Hamilton een foto op zijn Instagram-account met een bijschrift dat hij zich 'een beetje pappig' voelt. Dit heeft volgens de Mercedes-coureur echter niet te maken met zijn dieet, maar met een gevoel van onzekerheid.

"Ik wilde laten zien dat de wereld een probleem heeft, met name op sociale media, waar we allemaal mensen op een bepaalde manier in de spotlight zien. Dankzij de filters krijgen we geen duidelijke representatie van wie die persoon is."

"Ik word soms wakker en heb dan overduidelijk mijn onzekerheden. Ik heb een sixpack, maar hij is niet zo goed als ik zou willen. Er zijn zaken waar ik onzeker over ben, net zoals ieder mens dat zal hebben. Ook de mensen die er op sociale media perfect uitzien."

Reacties (34)

Login om te reageren
  • ik heb geen sixpack en mn buikkie is best wel goed ......

    • + 0
    • 14 aug 2018 - 14:44
    • Ik heb meerdere six-packs in m’n buik, daar ben ik niet onzeker van, integendeel juist..;)

      • + 6
      • 14 aug 2018 - 14:54
    • Ik behelp me meestal met uitsluitend de inhoud van een sixpack. Het lege sixpack hoef ik niet zo nodig in mijn buik. Wordt anders een moeilijke stoelgang denk ik

      • + 0
      • 14 aug 2018 - 14:57
    • Fanboy33

      Posts: 12

      Je kunt volgens mij beter een sexpik als een sixpack hebben

      • + 4
      • 14 aug 2018 - 15:07
    • Ik heb ipv een sixpack gewoon een fustje...

      • + 1
      • 14 aug 2018 - 15:29
    • Ik werk er aan om volgend jaar een fust te hebben!

      • + 0
      • 14 aug 2018 - 17:06
    • Eamm

      Posts: 196

      Wie weet hoeveel een stoeltje weegt?

      • + 0
      • 14 aug 2018 - 20:12
  • Mag toch hopen dat hij dat trieste ,kinderachtige , vaak narcistische, gedoe op social-media wel doorprikt als 33 jarige man... Als je je daar aan moet spiegelen... Pfffff

    • + 3
    • 14 aug 2018 - 14:47
    • ConkersF1

      Posts: 603

      Hoezo 33, Lewis is al 4 jaar 29 geworden hoor.

      • + 0
      • 14 aug 2018 - 14:52
    • Kenju

      Posts: 2.629

      Het is meer gericht op andere mensen en niet hemzelf. Meer een boodschap naar de jeugd, zegmaar.

      • + 1
      • 14 aug 2018 - 16:18
    • Snork

      Posts: 12.679

      Gewoon een enorme ego, geil op de aandacht. Omhooggevallen sterrengedrag.

      • + 2
      • 14 aug 2018 - 17:39
    • Iets met bij jezelf blijven, een voorbeeldfunctie hebben en je prioriteiten kennen enzo.

      • + 0
      • 14 aug 2018 - 19:38
    • F1-06

      Posts: 588

      Hij hoort gewoon graag dat het meevalt en is vals bescheiden. Overigens helpt dit zijn onzekere volgers absoluut niet, als iemand met een "mooier" postuur dan jij zegt dat hij "pappig" is, hoe moddervet ben jijzelf dan?

      • + 0
      • 15 aug 2018 - 10:24
  • ´. Er zijn zaken waar ik onzeker over ben, net zoals ieder mens dat zal hebben. Ook de mensen die er op sociale media perfect uitzien."

    Haha zie je Max of vettel dit al zeggen. het blijft een mannetje hoor.

    • + 2
    • 14 aug 2018 - 14:48
    • Max en Seb hebben een spreekverbod.

      • + 0
      • 14 aug 2018 - 15:07
    • Hehe werd tijd ook.

      • + 0
      • 14 aug 2018 - 15:16
    • Denk dat Max en Seb de mobiel een maand uitgezet hebben tijdens de zomerstop. Seb doet er sowieso niet aan mee en Max houdt de tijd van windstilte nog een poosje aan. Hij heeft toch niet in de hand wat zijn teammaat doet en wie er in 2019 naast hem zal zitten. Achter de schermen zal er ongetwijfeld het nodige contact zijn met de fabriek en het team, want hij vond het heel vervelend dat het woord vakantie werd gebruikt.

      • + 1
      • 14 aug 2018 - 20:16
  • mario

    Posts: 8.867

    Ik heb een goed beschermde sixpack ;)

    • + 0
    • 14 aug 2018 - 14:50
    • Een zwemband zeker @Mario?;)

      • + 0
      • 14 aug 2018 - 14:55
    • mario

      Posts: 8.867

      Zwemband is weer iets overdreven ;) Maar een strakke sixpack is al wel weer een tijdje geleden.....

      • + 0
      • 14 aug 2018 - 17:47
  • ConkersF1

    Posts: 603

    "Ik heb een sixpack, maar hij is niet zo goed als ik zou willen." I feel you Lewis, maar ik bless je ook met een laagje vet.

    • + 0
    • 14 aug 2018 - 14:50
  • "Ik dwenk bat het gwoed is dat de wegel verwandert. Ik bijb erwaar uim tew eden en mijn innwame te verbwogen. Iwk mawb wat zbaawder zijn bolgwnd jaaw, dus ib ban een stuwb sterkew zijw. Iwk bwil nog altijwd swneb en swep zijn, bwaak is het zow daw zwaawbder en growber nie beteweb daw jew snebber ben.", aldus Hamilton met zijn mond vol.

    • + 7
    • 14 aug 2018 - 14:51
  • Met 66 kilo moet je wel flink gaan schranzen dan. Als je jezelf nu al pappig vind zal dat straks nog veel erger zijn, want een kilo of 12 ga je er in spieren niet bij trainen in 7 maanden. Je mag trouwens van de FIA ook extra gewicht aan je stoeltje hangen. Dat lijkt me voor hem een betere optie dan elke dag naar de Mac.

    • + 0
    • 14 aug 2018 - 19:21
    • mario

      Posts: 8.867

      Spieren wegen meer dan vet, dus extra spiermassa erbij kweken is niet zo heel moeilijk.... In ieder geval niet voor sportmannen als Lewis...

      • + 0
      • 14 aug 2018 - 19:48
    • Een paar kilo wel in 7 maanden, dus dat word veel fish and chips of extra gewicht aan het stoeltje voor hem, wat natuurlijk geen probleem is. Beter als te veel aankomen met vet.

      • + 0
      • 15 aug 2018 - 07:19
    • F1-06

      Posts: 588

      @Mario maar 20% van je huidige lichaamsgewicht erbij trainen aan spieren? Mwoah....

      • + 0
      • 15 aug 2018 - 10:26
  • F1-06

    Posts: 588

    Dit maakt wel de weg vrij voor een rentree van Rubens Barichello

    • + 0
    • 15 aug 2018 - 10:27
    • Boekel

      Posts: 109

      Of J.P. Montoya.

      • + 0
      • 15 aug 2018 - 16:31
    • F1-06

      Posts: 588

      Ja, die bedoelde ik. Goedemorgen.

      • + 0
      • 17 aug 2018 - 22:00

TR Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

TR Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.549
  • Podiums 193
  • Grand Prix 245
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar