'Force India bevestigt Di Resta woensdag bij persconferentie'
- Gepubliceerd op 24 jan 2011 18:41
-
21
- Door: Robin Smeets
Di Resta heeft waarschijnlijk al een behoorlijke tijd geleden zijn handtekening onder het contract met Force India gezet, maar zal over twee dagen pas bevestigd worden. Het team wilde namelijk eerst alle problemen oplossen rond het afkopen van het contract van Liuzzi. De Italiaan stond namelijk nog voor komend seizoen onder contract bij Force India.
Force India wilde niet reageren over de inhoud van de persconferentie, maar men gaat ervan uit dat woensdag de line-up van het team bekend wordt gemaakt.
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Force India
- Basis Silverstone, India
- Sergio Perez 11
- Sergio Perez 11
- Nico Hülkenberg 12
- Adrian Sutil 14
- Adrian Sutil 15
- Lance Stroll 18
- Adrian Sutil 20
- Nico Hülkenberg 27
- Nico Hülkenberg 27
- Esteban Ocon 31
- Esteban Ocon 31
96.021 reacties op Force India
8 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Force India

Reacties (21)
Login om te reagerenPosts: 594
nou , duidelijk , je gaat als Force India niet naar Glasgow afreizen als Di Resta geen racecoureur wordt denk ik.
persoonlijk zou ik dit toejuichen, Di Resta blijft een goede coureur
Posts: 3.471
Di Resta goed? Hulkenberg is veel en veel beter!
Posts: 594
dat weten we nog niet , Hulkenberg en Di Resta zijn beide europees F3 kampioen geworden.
maar ik vind gewoon dat Di Resta een kans moet krijgen.
van mij mag Di Resta gewoon zo snel zijn dat Sutil aan de kant wordt gezet voor Hulkenberg , maar of dat ooit gebeurt is een 2e
Posts: 5.397
Ik had liever Hulkenberg in de F1 gehouden..
Posts: 631
Mischien wordt die nog Test rijder, en vrijdag rijder.
Posts: 2.788
Misschien hebben ze straks hulkenberg en di resta als rijders.
Posts: 1.265
Woot, heb hier lang op gewacht. Sinds zijn DTM debuut een grote fan van hem geworden, toen hij in 2007 met een 2 jaar oude wagen prachtige dingen liet zien.
Luizzi heeft 2 goede kansen gehad in F1 (Torro Rosso en Force India) en allebei niet benut. Dus ik zal hem zeker niet missen volgend jaar.
Posts: 17
Eindelijk weer is gewoon een talent in de formule 1. Het is spijtig dat hulkenberg nu geen kans meer maakt op een race zitje want daar had ik nog veel van verwacht. In ieder geval zal di resta het niet veel slechter doen dan de hulk hoop ik maar.
Posts: 2
Zou mooi zijn..zowel voor Di Resta, want hem gun ik het ook wel..al zal ik Luizzi wel missen..die met zijn botte italiaanse hersens een kraan probeert aan te rijden in de regen!
Bijkomend voordeel is dat Di Resta uit de DTM..iedereen schuift een plaatsje op en onderaan kan Doornbos instappen.
Posts: 1.982
Jepsss, Doornbos in de DTM zou mooi zijn. Dan hebben we misschien weer een reden voor een feestje op Zandvoort dit jaar!
Posts: 2.267
Paul heb ik altijd een geweldige coureur gevonden, vanaf zijn F3 euroseries tijd al! En later in het het DTM.
Posts: 3.471
De staat van dienst van deze knaap is lang niet zo goed als die van Hulkenberg... Ik vind Di Resta zeker geen Formule-1 materiaal. Hulkenberg heeft zich al wel bewezen in zijn 1e seizoen in de Formule-1.
Posts: 1.308
Als Di Resta geen F1 materiaal is dan was Vettel dat ten tijde van zijn debuut ook niet .
Posts: 699
Waarom kijken mensen nou niet verder dan alleen naar de titels? Allebei zijn ze kampioen geworden in de F3. Hulkenberg koos voor de Formule klasses en Di Resta voor de Tourwagens. De competitie in de DTM is vele malen hoger dan in de GP2.
Dus Di Resta staat hoger in mijn lijstje. Tis hem gegund.
Posts: 18.535
De DTM is ook gewoon iets compleet anders als de openwielenklasses. Getuige daarvan is het moeilijke presteren van de voormalig F1-rijders.
Posts: 1.265
Di Resta heeft zich voor zijn DTM carriere al bewezen een zeer goede open-wheel coureur te zijn. Helaas had hij het geld niet om zijn carriere toen te vervolgen in een andere eenzitter klasse.
Ik denk dat hij genoeg echt talent heeft om snel aan F1 te wennen. In DTM liet hij ook zien dat hij met een 2 jaar oude jahreswagen direct kon meedoen met de top, in zijn debuutseizoen.
Ik schat hem zeker hoger in dan Sutil, maar die heeft daarentegen wel meer ervaring. Dus ik denk dat het wel een goed seizoen kan worden voor Force India.
Posts: 18.535
Dat is maar hoe je het bekijkt natuurlijk, hij heeft tot de F3 gereden, maar sindsdien, op enkele tests na, 0,0 ervaring in een openwieler. Dat speelt niet in zijn voordeel. Mannen als Coulthard en Ralf Schumacher hebben ook talent genoeg om snel te wennen en de DTM, maar ze hebben het toch moeilijk.
Posts: 962
Di Resta is zeer zeker een geweldige coureur, ben erg benieuwd wat hij gaat laten zien! Ik zou persoonlijk het liefst Hülkenberg en Di Resta naast elkaar zien, maar ik denk niet dat dat een verstandige optie is voor FI. Sutil heeft de ervaring bij dat team. Dus ik duim dat ze de keuze hebben gemaakt om met The Hulk en Di Resta aan de slag te gaan, anders een jaartje testrijden bij Mercedes en Schumacher vervangen wellicht voor Hülkenberg?
Posts: 23
een aanwinst voor de f1 gaan we veel plezier aan beleven en ja publiek geheim de Hulk voor wanneer schummi met pensioen gaat en dat is op zijn vroegst over 2jaar
Posts: 2.788
Zit er niet een sponsor van Force Inida in Glasgow?
misschien worden die wel hoofdsponsor.
Posts: 1.265
Whyte & Mackay. Ja dat is een Schotse whiskey waar Vijay Mallya eigenaar van is.