user icon

Vettel ziet Red Bull Racing als favoriet voor zege op Hungaroring

  • Gepubliceerd op 13 jul 2018 09:34
  • comments 27
  • Door: Jeroen Jonkers

Sebastian Vettel beschouwt Red Bull Racing als de favoriet voor de zege tijdens de Grand Prix van Hongarije. Dat stelt de Ferrari-coureur in gesprek met Auto Hebdo. Ondanks dat Vettel Red Bull de favorietenrol toespeelt, verwacht de Duitser zelf ook mee te kunnen strijden om de zege. 

"Ik denk dat Red Bull de beste kans heeft op de overwinning in de Grand Prix van Hongarije", aldus Vettel tegenover Auto Hebdo. "Overigens zullen wij ons met Ferrari niet zomaar gewonnen geven. We zullen meevechten om de overwinning."

Red Bull Racing moet het hebben van circuits waarop vermogen niet van levensbelang is, maar volgens Vettel heeft Ferrari dit jaar een auto gebouwd die op de meeste circuits wel uit de voeten kan. "Ik won op Silverstone, maar ik werd ook tweede in Monaco, terwijl dat toch twee compleet verschillende banen zijn. De auto werkt gewoon goed op alle soorten circuits."

Reacties (27)

Login om te reageren
  • Ik hoop dat Vettel gelijk heeft... met een pole erbij? Zou gaaf zijn voor RBR!

    • + 0
    • 13 jul 2018 - 09:53
    • Ja een pole zou zeker gaaf zijn een keer. En leuk voor het wk gevecht ook.echter verwacht ik het niet

      • + 1
      • 13 jul 2018 - 09:56
    • Voor Ricciardo? ja geweldig...

      • + 3
      • 13 jul 2018 - 10:45
    • Ja redbull kan of ricciardo of max zijn inderdaad. Goed opgemerkt. Alonso wordt het zeker niet die kwam niemand voorbij

      • + 0
      • 13 jul 2018 - 11:33
    • Ricciardo? Nee die legt t af tegen zn teammaat. Alonso? Die mag weer blij zijn als die q2 haalt.

      • + 0
      • 13 jul 2018 - 18:49
  • Ik verwacht Ferrari op pole.

    • + 5
    • 13 jul 2018 - 09:58
  • Leuk zou zijn dat Max een keer de pole pakt en de winst met een verrassende 2 en 3 (dus geen Bottas, Kimi, Ric Seb of Lewis) een keer. Wishful thinking en gooit lekker kampioenschap door de war :-)

    • + 0
    • 13 jul 2018 - 10:09
    • pagani

      Posts: 444

      Nog beter is alle zes niet en dat stroll hem wint hahahaha nou goed

      • + 1
      • 13 jul 2018 - 10:14
    • Neeee... alstublieft geen Stroll Argh...

      • + 0
      • 13 jul 2018 - 12:35
    • mario

      Posts: 7.507

      @Fasttrickey: Ik hoop ook op Max z'n eerste pole en een winst zou ik ook mooi vinden, maar op het kampioenschap door elkaar te gooien is het beter dat Ricciardo wint en dan Max maar tweede ;)

      • + 0
      • 13 jul 2018 - 13:01
  • De wagen van Ferrari doet het dit jaar idd heel goed op alle circuits
    en de motor is ook sterk verbeterd. Ze hebben echt goed werk afgeleverd
    voor dit seizoen. De rest is nu aan de coureurs.

    • + 1
    • 13 jul 2018 - 10:11
  • Doe niet zo gek Vettel... McLaren heeft een veeeel beter Chassis en nu dezelfde motor... Dat Chassis is voor Hungaroring gebouwt zelfs!! ;)

    • + 0
    • 13 jul 2018 - 10:22
  • ConkersF1

    Posts: 603

    Benieuwd hoe dat weekend gaat verlopen. Denk dat de GP in Duitsland niet heel boeiend wordt, die baan is echt anaal vernederd sinds ze niet meer die bossen in scheuren.

    • + 0
    • 13 jul 2018 - 10:32
  • @conkers
    "anaal vernederd" Moet jij niet eens opgevoed worden?

    • + 3
    • 13 jul 2018 - 10:43
    • ConkersF1

      Posts: 603

      Is maar een klein grapje :) Mijn excuses.

      • + 0
      • 13 jul 2018 - 11:23
    • mario

      Posts: 7.507

      @Maxdegroot: Iets minder serieus mag ook wel hoor.....

      • + 0
      • 13 jul 2018 - 13:02
  • nugunz

    Posts: 210

    Dit is natuurlijk onzin van Vettel. Waarom zou Red Bull hier opeens de leiding pakken? Het is Monaco niet, dus in Hongarije komt er ook gewoon een Ferrari of Merc op pole - met de eerste RB op plaats 3 als ze een goede dag hebben. Mocht er bij de start iets geks gebeuren - Vettel beukt Ham van de baan ofzo - dan heeft RBR een kans.

    Favorietenrol voor RBR is larie en Vettel zal vast aan de valium hebben gezeten voor z'n nek dat ie zo loopt te ijlen.

    • + 2
    • 13 jul 2018 - 12:00
    • Joeppp

      Posts: 4.176

      Omdat er maar 1 recht stukje in zit voor de rest is het rechtsaf, linksaf, rechtsaf, linksaf rechtsaf, linksaf, rechtsaf, linksaf, rechtsaf, linksaf, rechtsaf, rechtdoor.

      • + 0
      • 13 jul 2018 - 12:33
    • Joepp, je vergeet en keer rechts en links.. ( pitstraat) ;-)

      • + 0
      • 13 jul 2018 - 12:37
    • nugunz

      Posts: 210

      Ja, RB zal in de race sneller zijn, maar over 1 ronde gemeten met partymode zijn de rode en de zilveren toch echt sneller. Eenmaal op pole word het voor de RB's lastig inhalen

      • + 1
      • 13 jul 2018 - 13:19
    • Imo is Vettel ook de grote favoriet is. Niet alleen om de party modus en een hele goede auto, maar ook de betrouwbaarheid van de Ferrari's is een stuk beter dan de Boels.

      • + 0
      • 13 jul 2018 - 14:51
  • RedBull is helemaal nergens ook niet op de langzamere banen. Enkel met uitvallers/pruts acties van de top 4 is een podium mogelijk voor RB.

    • + 1
    • 13 jul 2018 - 15:09
    • Pipo

      Posts: 4.742

      Haha, ja want Monaco ging ook zo slecht.

      • + 0
      • 13 jul 2018 - 16:56
    • Pipo

      Posts: 4.742

      Als je dan toch onzin wil schrijven doe dan iets beter je best. Dit is echt een onvoldoende.

      • + 0
      • 13 jul 2018 - 16:57
  • Wat een grapjas die Vettel.

    • + 0
    • 13 jul 2018 - 18:37
  • ray1975

    Posts: 2.400

    Dat heeft Vettel goed gezien... een Max baan.... de eerste Pole, en van start naar Vlag P1 haha. gaat gebeuren..

    • + 0
    • 13 jul 2018 - 18:46
  • Fanboy1

    Posts: 2.350

    Huh , duitsland komt toch eerst of valt daar niks over te melden?

    • + 0
    • 14 jul 2018 - 00:50

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar