user icon

Gemengde gevoelens bij Renault na Britse Grand Prix

  • Gepubliceerd op 10 jul 2018 08:08
  • comments 17
  • Door: Jeroen Jonkers

Renault-rijders Nico Hulkenberg en Carlos Sainz kijken met een ander gevoel terug op de Grand Prix van Groot-Brittannië. Hulkenberg eindigde de race op een knappe zesde positie, maar Sainz moest vroegtijdig uitstappen na een aanvaring met Romain Grosjean.

"Ik ben tevreden, het was een positieve dag", vertelt Hulkenberg. "Ik denk dat we het maximale resultaat behaald hebben. Er was chaos in de eerste bochten en daar heb ik wat posities kunnen winnen. Daarna was het een kwestie van de banden managen."

"Over het algemeen was het een sterke race, zeker gezien het feit dat ik nog een plek kon winnen toen de Red Bull spinde. Ik ben tevreden. We hebben acht punten verzameld voor het team, dus dat was een goede dag." 

Teamgenoot Carlos Sainz zag de finishvlag niet, omdat hij van de baan vloog met Grosjean. De Spanjaard baalt, maar kijkt uit naar de volgende race. "Ik had een goede start en won zeven posities. We zaten er goed bij en reden in de punten, dus jammer dat het zo moest eindigen. Ik kijk uit naar Hockenheim."

Reacties (17)

Login om te reageren
  • MightyMax

    Posts: 831

    Nou inderdaad positief. NOT! Zesde enkel omdat Max uitviel. En als er geen safety car was geweest waren ze gewoon op een rondje gezet door de top 6. En ze rijden met een power unit die niet vooruit te branden is op een dergelijk high power circuit. De Hulk is al aardig besmet door dat Franse virus van “overmoed”...

    • + 0
    • 10 jul 2018 - 08:21
    • Als je kijkt waar Renault vandaan komt het afgelopen seizoen doen ze het gewoon heel goed dit seizoen. ‘Best of the rest’ is een flinke stap vooruit voor ze. Ik verwacht dat ze in 2019 nog dichterbij de top zitten en we wellicht de Hulk (eindelijk!) eens op het podium zullen zien. De zwakste schakel voor mij is vooralsnog Sainz. Hij is sneller dat Palmer, brengt af en toe punten, zit niet te ver achter de Hulk meestal en weet zich soms zelfs voor hem te kwalificeren. Maar hij is te vaak betrokken bij incidenten, kan de Hulk niet echt de ‘baas’ en brengt naar mijn gevoel nog niet genoeg voor het team

      • + 1
      • 10 jul 2018 - 08:45
    • G-speed

      Posts: 174

      Klopt Rogier, de zwakke schakel is inderdaad Sainz niet alleen met de incidenten waar hij bij betrokken is maar in het geheel kan hij het Hulkenberg niet moeilijk maken.

      • + 0
      • 10 jul 2018 - 09:05
    • Als je met Renault op P6 eindigt doe je het bijzonder goed. Ondanks mindere quali konden de beide wagens posities winnen en Hulkenberg voor de Haas van Magnussen is prima. Sainz was tot de aanvaring met Grosjean ook goed bezig als je nagaat waar hij vandaan kwam. Ik neem aan dat Abiteboul ook heeft kunnen zien dat het vermogen van de motor zwaar tekort schoot op deze hogesnelheidsbaan. Daar hebben we er nog een paar van te gaan.

      • + 1
      • 10 jul 2018 - 09:55
    • @MIGHTYMAX beste van het B kampioenschap is gewoon goed zeker als je de klanten teams met veel sterkere Ferrari en Mercedes motoren voor blijft op Silverstone...

      • + 1
      • 10 jul 2018 - 13:45
  • Kraai

    Posts: 682

    Ook goedemorgen.

    • + 0
    • 10 jul 2018 - 08:44
  • mediF1

    Posts: 2.803

    Bietenboel zal wel helemaal geen gevoelens meer hebben na afgelopen zondag .

    • + 0
    • 10 jul 2018 - 08:44
  • Totaal onnodige uitval van Sainz die zichzelf , en Grosjean, uitschakelt... Gemengde gevoelens???? Renault gaat elke weekend alleen maar minder presteren....

    • + 0
    • 10 jul 2018 - 09:20
    • Crahjean gaat hier ook niet helemaal vrijuit. Ik denk dat de schuld 50/50 is. Race incident dus

      • + 1
      • 10 jul 2018 - 09:54
    • Pak je eigen auto en laat de bus links liggen, je komt geheid te laat op het circuit ziet de helft niet en moet gelijk na de race weer weg ;)

      • + 0
      • 10 jul 2018 - 13:46
    • Sorry verkeerde draadje...

      • + 0
      • 10 jul 2018 - 13:47
  • Joeppp

    Posts: 4.103

    Pffff 51 ronden bandenmanagement. Dit heeft niks meer met F1 te maken.

    • + 0
    • 10 jul 2018 - 09:40
  • rochke1970

    Posts: 5

    ga over 3 weken naar Hongarije met busreis van GP tours , iemand nog tips???

    • + 0
    • 10 jul 2018 - 09:49
    • d@nny

      Posts: 2.473

      Neem een lege fles mee voor in de bus....

      • + 0
      • 10 jul 2018 - 09:59
    • Pak je eigen auto en laat de bus links liggen, je komt geheid te laat op het circuit ziet de helft niet en moet gelijk na de race weer weg ;) (slechte herinneringen aan die "georganiseerde" reizen...

      • + 0
      • 10 jul 2018 - 13:47
  • Rare jongens die Galliërs...

    • + 1
    • 10 jul 2018 - 09:49
  • Hulkenberg heeft een goede race neergezet. Renault zou zich als fabrieksteam moeten schamen. Het verschil in power is dramatisch.

    • + 0
    • 10 jul 2018 - 10:54

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 17 apr 1986 (34)
  • Geb. plaats Geneve, Frankrijk
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar