user icon

Abiteboul ziet éénjarig Renault-contract voor Alonso niet zitten

  • Gepubliceerd op 09 jul 2018 08:47
  • comments 16
  • Door: Jeroen Jonkers

Renault-chef Cyril Abiteboul voelt weinig voor een éénjarige verbintenis met Fernando Alonso. Dat vertelt de Fransman in gesprek met Marca. Volgens Abiteboul zou een samenwerking met Alonso mogelijk kunnen zijn, maar ligt dit niet voor de hand.

"Ik wil de geruchten niet voeden", aldus Abiteboul. "Ik denk dat Fernando eerst voor zichzelf moet bepalen wat hij wil, of hij in de Formule 1 wil racen of niet. "We hebben veel respect voor Fernando, maar we zijn eigenlijk meer geïnteresseerd in rijders die langer bij ons willen blijven."

"We zouden best een overeenkomst met Alonso kunnen sluiten, maar om zoiets voor één jaar te doen, heeft weinig zin", vervolgt Abiteboul. Ook is de Fransman maar eigen zeggen tevreden met zijn huidige rijdersduo, maar het is voorlopig nog de vraag of Red Bull Carlos Sainz bij Renault laat rijden. 

"We hebben geen haast en we zullen zien wat de gevolgen zijn van Red Bull's beslissing omtrent de motoren. Over het algemeen zijn we erg tevreden over onze coureurs en willen we ze graag behouden, maar ik blijf in dat opzicht rustig. Als wij een goede auto bouwen en progressie boeken als team, dan zullen er coureurs zijn die voor ons willen rijden."

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Dale U

    Posts: 1.108

    Als Daniel bij RB tekent, zie ik voor Carlos weinig toekomst bij RB.

    • + 1
    • 9 jul 2018 - 09:18
    • Ook als Daniel niet bij RBR tekent zie ik weinig toekomst voor Carlos bij Red Bull. Ik denk dat ze dan Pierre promotie laten maken.

      • + 6
      • 9 jul 2018 - 09:25
    • Ik zie ook geen toekomst voor Darlos bij Renault

      • + 1
      • 9 jul 2018 - 10:29
    • Hey! Hou mij erbuiten @NEGROIDE :)

      • + 6
      • 9 jul 2018 - 10:49
    • DARLOS CAINZ

      Ik deed het voor de plusjes :)

      Maar jij gaat er mee vandoor zie ik, haha.

      Fijne dag

      • + 1
      • 9 jul 2018 - 12:43
  • Ik vraag me af in hoeverre ze bij Renault vinden dat Carlos ze écht wat brengt. De meeste punten komen van De Hulk en onze vriend Carlos is óf betrokken bij incidenten óf hij hobbelt een plek of 4 - 5 achter de Hulk aan als veldvulling. Mijn gevoel zegt dat er betere coureurs zijn voor Renault die de Hulk beter partij kunnen bieden. Perez, Ocon sowieso, maar wellicht zelfs Magnussen

    • + 5
    • 9 jul 2018 - 09:28
    • Laatste paar races was Sainz juist sneller dan Hulk. Sainz was aan een mooi inhaalslag bezig. Denk dat ze beiden goed passen bij de huidige ambities van Renault.

      • + 1
      • 9 jul 2018 - 10:51
    • Welke races heb jij gekeken Darlos? Ik heb Sainz niet voor de Hulk gezien tenzij de Hulk uitgevallen was. Ook in de kwali’s vaak niet sneller dan de Hulk

      • + 2
      • 9 jul 2018 - 11:11
    • d@nny

      Posts: 2.666

      Sainz is een degelijke coureur. Tot aan Silverstone elke GP in de top tien gekwalificeerd. Zeven van de tien races in de punten maar wel meestal net wat achter Hulkenburg.

      Hulkenberg is echter wel de best of the rest bij de coureurs dus welke coureur zouden ze moeten pakken om zich te verbeteren t.o.v. Sainz?

      Nog even wat stats, De Hulk staat "slechts" met 6-4 voor in de kwali battle dus dat vaak niet sneller dan de Hulk in kwali valt ook mee. Sainz is dan ook maar 0.03 sec langzamer als de Hulk in de laatste kwali sessies waarin ze beiden een tijd hebben neergezet. De gemiddelde start positie van Sainz is zelfs beter dan die van de Hulk (9.6 voor Sainz om 9.9 voor de Hulk)

      • + 1
      • 9 jul 2018 - 11:29
    • @Rogier tja iets beter kijken dan. Vóór de GP van Silverstone stond het slechts 5-4 in het voordeel van de HULK in kwalificatieduels en had de Hulk 34 punten tegen 28 voor Sainz. Ik vind dit toch niet slecht en voor de Hulk is dit al zijn 2e seizoen bij Renault. Na een stroef begin van het jaar is Sainz steeds meer op gelijk hoogte gekomen met de Hulk. Renault zal dus tevreden zijn over zijn inbreng en progressie tot nu toe.

      • + 0
      • 9 jul 2018 - 12:01
    • Als Bottas bij Mercedes blijft, zal het me niets verbazen als Renault graag Ocon zal willen hebben. Bij FI is het al lange tijd onrustig, en gaat het alleen maar over schulden en overnameperikelen door Rich Energy.

      • + 1
      • 9 jul 2018 - 13:46
  • John6

    Posts: 5.689

    Schiet voor Alonso toch niet op, ik denk dat die alleen nog een paar jaar in de F1 zal rijden als die in een Ferrari of Mercedes kan zitten.

    • + 0
    • 9 jul 2018 - 09:32
  • 919

    Posts: 1.831

    Abiteboul flirt al bijna 2 jaar met Alonso in de media als je tussen de regels door leest, ze zouden hem maar wat graag terug bij Renault willen hebben.

    Het zou mij niet verbazen als Alonso hapt.

    • + 1
    • 9 jul 2018 - 11:08
    • Rick F1

      Posts: 1.883

      Alonso moet alleen nog even aan de gedachte wennen dat hij er 2 jaar komt te zitten. En ik denk dat zijn gevoelens wat betreft de motor recent wat zijn bekoeld.

      • + 0
      • 9 jul 2018 - 14:40
    • Kenju

      Posts: 2.629

      Denk dat de grote baas ook wel voorstander van hem is. Mede-Spanjaard immers. Echter aangezien Renault een team in groei is, kun je beter iemand anders hebben.

      • + 0
      • 9 jul 2018 - 15:57
  • mediF1

    Posts: 2.818

    Eerst was het nog dat ze zeer tevreden waren met hun coureurs nu is het over het algemeen . Zitten ze toch iets uit te broeden daar .

    • + 1
    • 9 jul 2018 - 11:45

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 190
  • Podiums 0
  • Grand Prix 172
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (40)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar