user icon

Sebastian Vettel: "Ik moest keihard pushen voor de zege"

  • Gepubliceerd op 08 jul 2018 16:46
  • comments 30
  • Door: Rutger Lauvenberg

Na een enerverende race in Silverstone was het Sebastian Vettel die na een knappe inhaalactie op Valtteri Bottas in Brooklands zijn 51ste zege in de Formule 1 pakte. Bovendien vergrootte hij zijn voorsprong in het wereldkampioenschap op Lewis Hamilton naar 8 punten. Vettel profiteerde daarmee optimaal van de problemen die zijn rivaal kende, Hamilton werd in de eerste ronde namelijk aangetikt door Vettel's teamgenoot Kimi Raikkonen. Vettel maalde daar verder niet om, al vierde hij de zege enigszins ingetogen door de problemen met zijn nek.

"De Safety Car maakte het tot een interessante wedstrijd," zei Vettel over de twee Safety Car-periodes aan het einde van de race ten gevolge van crashes van Marcus Ericsson, Romain Grosjean en Carlos Sainz. "Het was een mooi gevecht met Valtteri. Ik moest als een gek pushen voor de overwinning, ook al had ik het voordeel wat de banden betreft. Uiteindelijk lukte dat en ik denk dat dat kwam, doordat ik hem verraste. Ik ben mijn team ontzettend dankbaar voor al het werk. Gisteren was ik een beetje beschadigd, maar vandaag hebben we toch de zege weten te pakken."

Reacties (30)

Login om te reageren
  • Het was nog spannend op het einde! Gelukkig een dikke inhaalactie met het mes tussen de tanden!

    • + 1
    • 8 jul 2018 - 17:00
  • TimofTom

    Posts: 45

    Wat was Vettel goed zeg. Hield zijn hoofd koel. Waar hij op Baku te veel wou om er voor te houden, hield hij nu zijn geduld. Hulde!

    • + 2
    • 8 jul 2018 - 17:04
  • LimboF1

    Posts: 4.725

    Zeer mooie race, dankzij Kimi en Ericson! Hamilton heeft een top race gereden, heeft wat geluk gehad door de safetycar en dat mag gezegd worden. Zonder safetycar had hij het podium niet gehaald denk ik.
    Maar wat zijn de Ferrari's en Mercedessen toch zoveel sneller als de rest zeg. RBR kon redelijk volgen, maar je ziet dat ze toch echt vermogen missen. Jammer van Max, maar soms zit het tegen. Vond de straf van Kimi niet geheel op zijn plaats, gezien dat Vettel vorige race maar 5 sec kreeg. Ook vond ik het gezien de lijnen die er gereden werden niet op zijn plek. Kimi had wat meer schuld aan het geheel, maar 10 sec krijgen is niet goed.

    • + 2
    • 8 jul 2018 - 17:09
  • Rimmer

    Posts: 8.223

    Held!

    • + 2
    • 8 jul 2018 - 17:09
    • louc_

      Posts: 2.277

      Woorden schieten tekort! Forza Ferrari.

      • + 1
      • 8 jul 2018 - 17:13
    • Dit was een lekkere zeg! Forza Ferrari, Forza Vettel!

      • + 1
      • 8 jul 2018 - 18:28
    • Edgar

      Posts: 1.464

      Dit was inderdaad een hele lekkere en voor mij ook best wel onverwacht, als jaren is Silverstone geen vriend van Ferrari en echt Lewis terrein.

      • + 1
      • 8 jul 2018 - 20:15
  • rafael

    Posts: 2.138

    Zet Verstappen in Mercedes, Vettel kon nergens hem inhalen, Jammer Bottas!!!

    • + 0
    • 8 jul 2018 - 17:12
    • Nee klopt, dan lagen ze waarschijnlijk beide door Verstappen in de grindbak.

      • + 3
      • 8 jul 2018 - 18:58
    • Tifoso

      Posts: 2.866

      Vind je het gek, Vettel was hele race voor Max te vinden.

      • + 0
      • 8 jul 2018 - 20:49
  • Geweldig gereden! Op naar de volgende!

    • + 2
    • 8 jul 2018 - 17:12
  • Geweldig gereden van Seb, en Lewis heeft knap de schade weten te beperken vandaag.

    • + 2
    • 8 jul 2018 - 17:13
  • sailor

    Posts: 10.268

    Geweldig gereden , ben blij dat Vettel de leiding heeft weten te behouden in de wkstand , please Vettel , trek dat door tot het eind van het seizoen

    • + 3
    • 8 jul 2018 - 17:28
    • De Vettel van nu gun ik het... de Vettel van 16 en 17 niet. Ik denk persoonlijk dat Seb gewoon aardige peer is. En ik vind Merc slechte verliezers. Hup Ferrari. ;) Jammer dat Ric Bottas niet kon pakken. Ric had best goede race na mindere zaterdag.

      • + 0
      • 8 jul 2018 - 20:12
  • Di Stefano

    Posts: 72

    Dankzij Kimi had hij eigenlijk een makkie. Ik zeg niet dat Kimi dit bewust heeft gedaan, was gewoon een race incident (even voor de duidelijkheid ). Maar vechten tegen Bottas of vechten tegen Hamilton is een groot verschil.

    • + 1
    • 8 jul 2018 - 17:33
    • LimboF1

      Posts: 4.725

      Vettel had deze race waarschijnlijk ook zonder het incident gewonnen, hij had een top start en ook het tempo. Ik denk niet dat Hamilton hem voorbij was gekomen.

      • + 3
      • 8 jul 2018 - 17:56
    • Di Stefano

      Posts: 72

      Ik zeg ook niet dat hij niet gewonnen zou hebben, maar dat hij het nu makkelijk had. Het was een mooiere strijd geweest als het tegen Hamilton was.

      • + 1
      • 8 jul 2018 - 18:45
    • Peter

      Posts: 949

      Bottas lag ook voor Hamilton, en zonder incident denk ik eerder dat Kimi nog een aanval had ingezet op Ham dan dat Ham Vet had kunnen bedreigen.

      • + 0
      • 8 jul 2018 - 22:29
  • Pherocks

    Posts: 610

    Hamilton en Toto beschuldigen Ferrari van het opzettelijk aanrijden van Hamilton....

    Bwhahahahaha was een losers bwhahahahahahah

    • + 2
    • 8 jul 2018 - 18:19
    • Hamilton had gewoon een slechte start met als gevolg dat hij de eerste bochten slecht door kwam, logisch dat Kimi voor het gaatje ging, that's racing niet zo piepen!

      • + 0
      • 8 jul 2018 - 18:28
    • Hamilton heeft het inderdaad aan zijn slechte start te danken. Mercedes had wel de goede pace en ook de banden werkten goed ondanks de warmte. Een hele strakke race van Vettel, Hamilton liet eindelijk eens zien ook nog te kunnen racen en de Red Bulls waren eigenlijk nergens. Hoewel Ricciardo nog aandrong toen Bottas zijn banden aan gort waren. Verstappen waarschijnlijk geen fout gemaakt maar een technisch probleem?

      • + 0
      • 8 jul 2018 - 19:14
  • Phantom01

    Posts: 469

    Mooi dat het het is gelukt leverde mij toch €35.- OP.

    • + 0
    • 8 jul 2018 - 18:52
  • Bedank je slaaf maar

    • + 0
    • 8 jul 2018 - 19:16
    • Tony

      Posts: 981

      Serieus? Noem je Lewis een slaaf? De reacties worden met de dag gekker.

      • + 5
      • 8 jul 2018 - 19:35
    • Edgar

      Posts: 1.464

      Nee joh, dit maakt de overwinning alleen maar mooier ;)

      • + 4
      • 8 jul 2018 - 20:16
    • Ach, hij lag na de eerste bocht al achter vettel

      • + 1
      • 8 jul 2018 - 21:54
    • heyyeeee oppassen he

      • + 0
      • 8 jul 2018 - 22:38
  • Beide Mercs in twee opeenvolgende races op de baan ingehaald, met niet al te lullige acties.
    Bravo Seb!

    • + 1
    • 8 jul 2018 - 20:08
    • Lekker hè! Wat is dit genieten. En dat wordt alleen maar lekkerder door het gejammer van Mercedes achteraf.

      En Vettel, hij rijdt heel erg lekker rond de laatste races.

      • + 2
      • 8 jul 2018 - 23:06

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.338
  • Podiums 51
  • Grand Prix 120
  • Land Finland
  • Geb. datum 28 aug 1989 (31)
  • Geb. plaats Nastola, Finland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec