Martin Whitmarsh: "De innovatieve MP4-26 zal een discussiepunt worden"
- Gepubliceerd op 20 jan 2011 19:01
-
24
- Door: Robin Smeets
"We hebben een geweldige groep mensen die echt heel erg gemotiveerd zijn. Ze werken erg hard en we gaan elk jaar in met het doel om te winnen. Op dit moment wordt de auto in elkaar gezet. Het is altijd erg hard werken voor iedereen, maar het ziet er erg goed uit. Het is innovatief en er zitten enkele interessante nieuwe dingen op. Ik ben er zeker van dat daar veel over gesproken zal worden", aldus Whitmarsh.
"Echter, ik weet ook wel dat de andere teams net zo hard zullen werken aan hun auto's als wij doen. We hebben zes maanden geleden al de beslissing genomen om de auto later te presenteren en ik zie niet in waarom dit in ons nadeel gaat zijn. We geven hierdoor onze aerodynamicamensen en engineers zoveel mogelijk tijd om het maximale uit de auto te halen."
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.581 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (24)
Login om te reagerenPosts: 2.267
ik ben benieuwd! Ik heb het volste vertrouwen in de engineers bij McLaren dat ze er weer wat moois van gemaakt hebben!
Posts: 631
Oooeh, heb er nu al zin in! Nog 49 dagen, 12 uur, 43 minuten en 28 seconden!
Posts: 155
nu niet meer:D
Posts: 5.397
Grote mooie worden. Toch zegt dat nooit wat in de Formule 1. In 2009 dacht McLaren vooraf ook een ijzersterke wagen te hebben. Een 206 was nog sneller dan die auto.. Ik hoop op een razendsnelle auto die de concurrentie zoek zal rijden. Maar ik juich niet te vroeg.. Ferrari, Mercedes en Redbull hebben niet stil gezeten de laatste maanden.. en ik sluit niet uit dat Renault zich tussen die 3 teams gaat mengen.
Ik kan eigenlijk echt niet wachten tot de seizoensstart.. Ik zou gewoon bijna vergeten dat de eerste race een optocht in een woestijn wordt..
Posts: 14
Heerlijk om als fan zo al die reacties van jullie te horen en dat iedereen er weer zin in heeft. prognoses van de teams maakt je altijd lekker enthousiast en weer warm voor het nieuwe seisoen,ik heb er zin in.
Veel racegroet
Posts: 3.471
Jaaa, jij verwoord het goed! Ik heb er ook weer mega veel zin in! Met z\'n allen kunnen we zeiken, lachen, huilen en klagen, maar toch blijven we van deze sport houden! Geweldig toch!
Posts: 10.089
de titel is oogt uiteraard weer arroganter dan hoe het er staat
ik ben benieuwd
Posts: 562
Leer eerst maar eens een fatsoenlijke zin op te bouwen en je eigen tekst na te lezen, voor je over iemand anders zijn titels gaat klagen.
En de titel zegt precies wat er in de tekst staat. Iets zoeken wat er niet is noemen ze dat.
Posts: 3.145
Wat ik zo\'n beetje op het internet lees heeft schijnt de McLaren een uber-revolutionaire versnellingsbak te hebben, althans de behuizing. Pull rod, en dan zo ontwikkeld dat deze als \'DD\' diffuser zou kunnen werken, een erg aggresieve benadering wat ik er van begrijp! :) ... Laat maar komen zou ik zeggen.
Posts: 1.725
www.formula1.com/n(...)cal/2009/0/626.html
kan verklaren waarom de Red Bull in 2009 goed meekon zonder DDD.
Posts: 3.145
Ja precies F60, RBR had vorig jaar ook al pull-rod inderdaad, daardoor kun je een ontzettend \'strak\' kontje ontwikkelen.
Posts: 9.176
Ik denk dat ze het niet voor het strakke kontje hebben gedaan maar voor extra ruimte. Na de brandstof vorig jaar nu ook nog KERS erbij. Vorig jaar zijn de auto\'s al langer geworden, moet dat dit jaar weer dan? Als Mclaren de auto op dezelfde lengte laat of misschien wel korter, hebben ze een beduidend voordeel op de rest. En wellich heeft die zgn revolutionaire versnellingsbak er ook mee te maken.
Posts: 9.176
* Met kortere auto bedoel ik natuurlijk wielbasis. En dan in verhouding met de gewichtsverdeling die door KERS dit jaar veranderd wordt. wie weet, nog ff wachten. Helaas ;-)
Posts: 432
Ik ben bang dat ze bij Mclaren een hele goede auto hebben gemaakt.
Ik verwacht (helaas) niet zoveel van Ferrari.
Misschien dat de R31 ook een goede auto wordt.
Posts: 3.145
Voor Ferrari ben ik niet zo bang, zij zullen ook een degelijke snelle auto hebben. En dan hebben ze ook nog eens een coureur die de auto kan maximaliseren en daar kan brengen waar de auto niet zou kunnen staan. Wat mijn eerste gevoel is bij dit jaar, teams als Mercedes / Renault zouden zomaar eens mee kunnen doen voor overwinningen omdat deze teams niets te verliezen hebben en daarom de regels tot op het breken zullen opzoeken omdat de FIA vorig jaar ook niet eenduidig geweest is tov bv de flexibele voorvleugels van RBR.
Posts: 11.414
De winst bij RBR zat hem voornamelijk in de flexibele bodemplaat. Op dat punt zijn de regels nu toch een heel stuk strakker geworden. Zwaardere tests, maar ook een regel dat je geen bewust inverende onderdelen mag gebruiken om de bodemplaat te steunen.
Het is daarmee nu ook strafbaar om te proberen om de tests te omzeilen.
Posts: 1.650
Montezemolo heeft ook al aangegeven dat ze ze minder behoudend zouden ontwerpen. Zegt allemaal niet veel. Het moet ook allemaal nog werken ook. Toch zegt m\'nbuikgevoel dat Mc Laren heel goed zal zijn. Vergeet niet dat zij en Ferrari het meeste ervaring hebben met KERS.
Posts: 1.982
En KERS is echt wel een belangrijk speerpunt. Kijk maar naar Spa 2009, zonder KERS had niet Kimi die GP gewonnen maar Fisico. KERS was namelijk de enige reden dat Kimi de Force India voor kon blijven.
Posts: 265
Ik heb nog niet naar de regels voor de achtervleugel gekeken maar zal me niets verbazen als ze bij McLaren hier weer iets zeer bijzonders op hebben bedacht.
Posts: 5.792
Ik hoop wel dat de fia direct duidelijk maakt of het legaal is of niet.Anders krijgen we weer een heel jaar geklaag van andere teams zoals mclaren vorig jaar deed ivm flex bodem en voorvleugels.Ben trouwens benieuwd dat wanneer er een team klaagt de fia ook zo goed luistert naar de klachten als vorig jaar naar die van mclaren en de testen verzwaart.
Posts: 2.091
Waar ik bang voor ben zijn de protesten... Uiteraard gaan teams protesteren. Zo vermoeiend. Als een auto is goedgekeurd dan is ie volgens de norm dus in orde.
Er gaat zoveel negatieve energie zitten in dat gezeur. Kortom is de auto goedgekeurd niet meer zeiken...
Posts: 7.033
Ik heb echt hele hoge verwachtingen dit seizoen van Mclaren! Hopelijk kan Lewis voor zijn 2de WK gaan! :D
Posts: 45
Ik verwacht idd ook erg veel van Mclaren. Liever geen Mclaren die kampioen wordt maar als Mclaren weer iets geweldigs heeft verzonnen dan is het terecht. Ook verwacht ik veel van Mercedes, Maar ik hoop op Ferrari en dan Massa.
Posts: 561
Whitmars kan beter eens zijn uitlatingen met uiterst positief gestemde verwachtingen temperen. Vorig seizoen werd je gewoon naar van op ten duur iedere race was er wel weer de verwachting het tij even te doen keren. Optimistisch zijn is helemaal goed maar hij is echt de enigste teambaas die zich onvoorwaardelijk positief blijft uitlaten.