user icon

Raikkonen staat open voor eventuele teamorders

  • Gepubliceerd op 06 jul 2018 09:04
  • comments 27
  • Door: Jeroen Jonkers

Kimi Raikkonen heeft naar eigen zeggen totaal geen moeite met teamorders, aangezien deze volgens de Fin vroeg of laat toch wel zullen komen. Volgens Raikkonen heeft Ferrari al jaren dezelfde procedure als het aankomt op het uitvoeren van teamorders.

"Er is niets veranderd", reageert Raikkonen op de verhalen over het ontbreken van teamorders tijdens de Grand Prix van Oostenrijk. "We volgen onze richtlijnen, zoals we gedaan hebben sinds ik in 2007 bij Ferrari kwam. Alleen journalisten maken er een verhaal van."

"Vroeg of laat zullen teamorders een rol spelen en dat is prima", vervolgt de Ferrari-coureur. Vooralsnog is die tijd echter nog niet aangebroken." Raikkonen staat momenteel derde in de strijd om het kampioenschap, 45 punten achter teamgenoot Sebastian Vettel.  

Reacties (27)

Login om te reageren
  • meister

    Posts: 2.559

    Hij heeft nog geen contract voor volgende jaar zeker.

    • + 0
    • 6 jul 2018 - 09:11
    • Kimi is alleen nog maar geinteresseerd in zijn bankrekening en Ferrari zorgt ervoor dat die gevild blijft. Zolang Ferrari dat doet blijft Kimi gas geven en gaat hij netjes aan de kant voor Vettel wanneer het team dat aan hem vraagt.

      • + 3
      • 6 jul 2018 - 09:15
  • Dat weten we kimi... Dat jij geen problemen hebt met teamorders, anders reed je ook niet meer bij Ferrari

    • + 0
    • 6 jul 2018 - 09:11
  • watje.

    • + 1
    • 6 jul 2018 - 09:12
    • Ik herinner me nog een prachtige ‘NO’ van een zekere coureur die nooit zomaar teamorders accepteerd. Dat is pas een goede mentaliteit voor een coureur!

      • + 0
      • 6 jul 2018 - 09:14
    • @Rogier Max is ook wel een paar keer aan de kant gegaan voor Ricciardo, toen die sneller was op de baan, kan ik me herinneren.
      Ik denk dat hij het ook wel zou doen , mocht RIC aan het eind van het seizoen daarmee een podium kunnen pakken in de titelstrijd.
      Alleen onder gelijke omstandigheden zou hij het nooit doen, maar dat zullen de meeste coureurs hebben.

      • + 0
      • 6 jul 2018 - 10:03
    • Diezelfde coureur zei in Oostenrijk ook twee keer 'no' en gebruikte het woord 'discipline' in de kwestie met Ricciardo die hem geen slipstream wilde geven. Alleen al daarom vind ik die coureur geweldig! Veel beter dan al die gasten die gladde praatjes verkopen.

      Wat Kimi betreft: bwoah...

      • + 0
      • 6 jul 2018 - 11:38
    • @RJHvandaag: ik denk ook wanner we in het einde van het seizoen zitten en Max kan geen kanpioen meer worden, maar Daniel nog wel, dat hij die helpt. Maar zo vooraan in het seizoen, met alle kansen en mogelijkheden nog open moet er denk ik een verdomd goede reden zijn voor Max om Daniel voorbij te laten. Stel dat Daniel op een andere strategie staat en veel sneller is dan Max, dan zou hij het wel doen. Maar anders moet Daniel Max gewoon inhalen en zal hij zijn positie verdedigen

      • + 0
      • 6 jul 2018 - 17:29
  • Wordt er een beetje ziek van als ik dit lees, heeft niks meer met racen te maken, ieder moet voor zich zelf racen en geen teamorders verniel je het racen mee, vindt zo ie zo dat Ferari dat altijd doet, dus ze komen niet echt aan de punten, nee racen voor wat je waardt bent en niet zo opzichtig je teammaatje er langs laten gaan bah bah dat vindt ik niks

    • + 0
    • 6 jul 2018 - 09:42
    • F what?

      Posts: 206

      Het is inderdaad niet sexy, maar hoe je het ook wend of keert F1 is een teamsport. Als bij voetbal de spits de bal beter kan afleggen aan een middenvelder die een betere scoringspositie heeft wordt dat van hem verwacht, andersom ook. Niemand houdt van de man die voor eigen succes gaat en het verknoeit ten koste van het team.

      • + 0
      • 6 jul 2018 - 09:52
    • SFerrari

      Posts: 125

      Wat een onzin.
      Teamorders zijn er al vanaf dag 1 in de formule1 en worden door ieder team uitgevoerd, ook door RB.
      Het hoort erbij en moet ook kunnen vind ik, team bestaat niet voor niets uit 2 auto's

      • + 1
      • 6 jul 2018 - 09:53
    • Kimi is een ouwe rot en weet als geen ander welke belangen prevaleren. Dat is de realiteit en hij is ook niet te beroerd om teamorders op te volgen als het erom gaat spannen in de herfst. Voor die tijd laat ie nog wel zien dat ie nog steeds hard kan rijden, hoewel de quali stand een ander beeld toont.

      • + 0
      • 6 jul 2018 - 09:57
    • Teamorders zijn er al sinds de jaren '50 en worden door elk team gebruikt in meer of mindere mate.
      Het blijft een teamsport en teamgenoten die elkaar hard bevechten leveren niet altijd de beste resultaten op.

      Neem bijvoorbeeld 2007, Kimi wordt kampioen voor Ferrari met 210 punten, Hamilton en Alonso tweede en derde voor McLaren met beide 209 punten.

      Leuk voor mij als Ferrarifan, leuk voor de neutrale kijker, maar als Mclarenfan moet je toch de haren uit je hoofd trekken, 1 van de twee had met 1 boardradio op zijn sloffen kampioen kunnen worden.
      In mijn ogen een zeperd van McLaren.

      • + 2
      • 6 jul 2018 - 09:59
    • Minieme correctie maar ze hadden allemaal 100 punten minder: 110/109/109. Dat was nog met de andere puntentelling met 10 punten voor een zege

      • + 0
      • 6 jul 2018 - 10:01
    • @TM.
      Thank you;)

      • + 0
      • 6 jul 2018 - 10:03
    • @Mr Monaza

      In Brazilië 2007 had dit niets meer uitgemaakt. Zelfs al had Alonso zijn teamgenoot Hamilton voorbij laten gaan, dan stonden zowel Kimi als Lewis op 110 punten. Kimi had meer overwinning dus kampioen.

      Maar ik ben het wel met je eens dat McLaren het kampioenschap in 2009 zelf heeft verpest. Zonder Lewis of Alonso in hun team waren ze kampioen geworden.

      • + 0
      • 6 jul 2018 - 10:41
    • *2007

      • + 0
      • 6 jul 2018 - 10:42
    • Joeppp

      Posts: 4.366

      Teamorders zijn niet chique maar inderdaad van alle tijden. Weet nog een Dtm race op Zandvoort waarbij in de laatste ronde het halve veld van plek veranderde. Niet leuk om naar te kijken maar als het een team de titel kan opleveren wel logisch.

      • + 0
      • 6 jul 2018 - 10:47
  • Tja, zolang hij het F1 gebeuren zelf leuk vindt kan ik me voorstellen dat hij niet gaat roepen dat hij zich niet aan teamorders gaat houden . Wil graag (nog) weer een jaartje Ferrari er aan vastplakken blijkbaar...

    • + 0
    • 6 jul 2018 - 10:02
  • mario

    Posts: 7.916

    Vettel valt de komende twee races uit en Kimi wint beide races.... Beste Kimi: Ik wil je nog even dezelfde vraag stellen..... En wat is je echte antwoord nu??? ;)

    • + 1
    • 6 jul 2018 - 10:10
    • Big_El

      Posts: 2.137

      Dat hij nog steeds voorstander is van teamorders. En dat hij dus verwacht dat Vettel hem voorbij laat om kampioen te kunnen worden.

      • + 1
      • 6 jul 2018 - 10:58
  • Niet meer dan logisch en Ferrari is sinds jaar en dag het enige team dat er niet geheimzinnig over doet. Als het erop aankomt doen ze t allemaal, alleen er open over zijn is een ander verhaal.

    • + 0
    • 6 jul 2018 - 11:21
  • Niks mis met deze reactie van Kimi. Als hij een straatlengte voor zou staan op Seb dan geldt het andersom. Dat is alleen (helaas) niet het geval.

    • + 0
    • 6 jul 2018 - 12:10
    • Nee helaas is Kimi veel te wisselvallig

      • + 0
      • 6 jul 2018 - 12:32
  • "Shut up and Kimi my money"

    • + 1
    • 6 jul 2018 - 13:22
  • ERaikkonen

    Posts: 29

    Teamorders om je teamgenoot kampioen te maken zag je in 2007 Brazilië (Massa/Raikkonen) en 2008 (Raikkonen/Massa) ook. Als dat helpt om beide titels binnen te halen of je teamgenoot kampioen te maken, why not? Het is een teamsport mensen...

    • + 0
    • 6 jul 2018 - 13:34

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 1.430
  • Podiums 56
  • Grand Prix 126
  • Land DE
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, DE
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar