user icon

Haas richt pijlen op Renault na succesvolle race in Oostenrijk

  • Gepubliceerd op 04 jul 2018 15:03
  • comments 21
  • Door: Jeroen Jonkers

Het Haas Formule 1-team hoopt de strijd aan te kunnen gaan met het team van Renault. Haas staat na de succesvolle Grand Prix van Oostenrijk vijfde in het constructeurskampioenschap, maar de Amerikaanse renstal streeft naar meer.

"Je kunt je niet enkel focussen op de vijfde plaats omdat je nu vijfde staat", aldus teambaas Guenther Steiner in gesprek met Autosport. "Je moet altijd streven naar meer. Geluk gaat rond. De ene keer heeft de een geluk, de volgende keer iemand anders."

Momenteel staat Renault vierde in het kampioenschap, maar Haas hoopt daar in de komende races verandering in te kunnen brengen. "Renault is een sterk team. Zij weten waar ze mee bezig zijn en ze zullen het ons absoluut niet makkelijk maken."

Toch is het niet zo dat Haas vergeet achterom te kijken. "Force India en McLaren zijn ook erg sterk. We zijn nu iets dichterbij gekomen en we zullen proberen om vierde te worden. Of we het nou bereiken of niet; we zullen het niet weten, maar je moet altijd streven naar meer." 

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Ik heb echt helemaal niets met Haas. Ik zie ze het liefst op P10.

    • + 0
    • 4 jul 2018 - 15:24
    • Samsonait

      Posts: 585

      Ik heb ook helemaal niets met jou! Ik zag het liefst je reactie niet :-)

      • + 2
      • 4 jul 2018 - 15:28
    • Haas is een voorbeeld figuur voor nieuwe teams en misschien ook wel oude teams. Hun systeem werkt blijkbaar een stuk beter dan dat van Williams en McLaren...

      • + 2
      • 4 jul 2018 - 17:55
    • Caramba

      Posts: 5.786

      Ik heb er ook weinig mee. Haas is de moderne zakelijkheid - niets meer, niets minder. Ik vind het wel goed dat een nieuwkomerteam ook eens succesvol kan zijn.

      • + 0
      • 4 jul 2018 - 22:56
  • Dat is misschien ietwat optimistisch.

    • + 0
    • 4 jul 2018 - 15:37
    • NicoS

      Posts: 12.985

      Optimistisch zijn is niets mis mee.
      Wat ik mij wel afvraag, hoe kan het dat Haas net zo wisselvallig als het weer is.
      De ene race zitten ze er goed bij, en de race erop lijkt het weer nergens naar.

      • + 1
      • 4 jul 2018 - 15:48
    • Lexx

      Posts: 803

      Ieder team heeft zijn sterke en minder sterke banen, maar bij Haas is het verschil vaak wel erg groot inderdaad, misschien is de auto van Haas meer een diva of krijgen ze hem niet goed afgesteld op bepaalde type circuits.

      • + 0
      • 4 jul 2018 - 16:21
    • Grosjean is ook een behoorlijke diva natuurlijk.. heel erg vaak niks, een hoop geblaat en zeer zelden een hoogtepuntje...(...). Iets met een zomer en een zwaluw, ik moet het nog zien. Ik las ook ergens dat ze dit jaar niet verder gaan ontwikkelen, dus hoe ze die strijd dit jaar om de 4e plaats voor zich zien met een team wat wel kan en waarschijnlijk zal ontwikkelen zie ik niet helemaal.

      • + 0
      • 4 jul 2018 - 19:10
    • Team heeft weinig ervaring en minder middelen tov andere teams.
      Dat zal voorlopig de zo blijven. Maar ze hebben ambitie genoeg om een volgende stap te maken.

      • + 0
      • 4 jul 2018 - 19:28
    • ik denk dat het ligt aan wat ze inkopen.

      je koopt onderdelen in die vanuit een bepaalde gedachte zijn ontworpen, je zult die gedachte moeten begrijpen om ze op een chassis te zetten wat je zelf moet ontwerpen.

      Je hebt dan 3 mogelijkheden.
      1) het werkt totaal niet en je word een rijdende chicane
      2) Het werkt perfect op alle banen en kunt vooraan meedoen met je 2017 ferrari
      3) het werkt op het ene circuit perfect en op de andere rijd je geen deuk in een pakje boter vanwege de baan eigenschappen en omdat je de complete gedachte achter de manier van ontwerpen niet doorhebt.

      Bij Haas denk ik dat optie 3 aan de hand is

      • + 2
      • 4 jul 2018 - 21:28
  • Snork

    Posts: 12.504

    Zo nutteloos statement om je pijlen te richten op Renault. Hoe dan?
    In de race wil je gewoon zover mogelijk voorin zitten, klaar. Resultaat daarvan is waar je uiteindelijk qua punten belandt. Voor of achter Renault.
    Focus dus op het juiste en dat is gas erop en naar voren.

    • + 0
    • 4 jul 2018 - 15:49
    • waylon

      Posts: 2.268

      Kevin met pijl en boog uitrusten en de banden lekschieten. :-)

      • + 0
      • 4 jul 2018 - 16:09
  • Maximo

    Posts: 6.830

    Bij teams als HAAS en Toro Rosso heb ik het idee dat ze soms het geluk hebben dat hun wagen, de afstelling, het type circuit, asfalt soort en baan temperatuur allemaal net toevallig perfect samenvalt en zij daardoor soms een heel weekend hebben, maar dan zelf niet in staat om te achterhalen hoe het kwam dat ze zo goed waren.

    • + 0
    • 4 jul 2018 - 16:42
  • Ja mag elkaar toch niet beschieten...

    • + 0
    • 4 jul 2018 - 16:55
  • Richten op Renault,....
    Kansloos.....

    • + 0
    • 4 jul 2018 - 19:14
    • Haas jaagt op Renault....
      Beter?....

      • + 0
      • 4 jul 2018 - 22:19
  • mediF1

    Posts: 2.818

    Robin Steiner .

    • + 0
    • 4 jul 2018 - 20:56
  • chassis

    Posts: 381

    Privateer met ballen. Go for it and hope for the best! Als die wagens nou net zo sterk waren als de machines die Haas produceert zou wk worden een eitje zijn!

    • + 0
    • 4 jul 2018 - 21:26
  • "Of we het nou bereiken of niet; we zullen het niet weten, maar je moet altijd streven naar meer."

    Wat is dit nou weer voor rare uitspraak? Als je het wel bereikt, dan weet je het toch wel?

    • + 0
    • 4 jul 2018 - 23:00
  • bullfrog

    Posts: 139

    een goed resultaat en ze denken dat ze Renault kunnen verslaan , met Grosean gaat ze dat niet lukken . je bent het padje helemaal kwijt als je zegt dat McLaren een sterk team is.

    • + 0
    • 5 jul 2018 - 08:13
  • Pherocks

    Posts: 610

    Haas doet het uitstekend.

    Mclaren en Williams zouden daar een voorbeeld van moeten nemen met hun budgets die 5x hoger zijn.

    Tuurlijk cheaten ze een klein beetje door alles te kopen van Ferrari wat volgens de regelementen mag.

    Maar dat is F1, het zoeken van het randje van wat mag en wat niet mag en daar alle voordeel uit halen.

    Wie niet sterk is moet slim zijn en dat is Haas 2018 :) !

    • + 0
    • 5 jul 2018 - 09:11

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar