Lauda: "Hamilton en Bottas rijden in 2019 voor Mercedes"

  • 03 jul 2018 11:55
  • comments 20
  • Door: Jeroen Jonkers

Lewis Hamilton als Valtteri Bottas rijden in 2019 voor het team van Mercedes. Dat heeft Mercedes-voorzitter Niki Lauda laten weten tegenover de Oostenrijkse zender ORF. Lauda was samen met Red Bull-adviseur Helmut Marko te gast voor een interview en samen bespraken ze de rijdersmarkt voor komend seizoen. 

"Ik kan iedereen garanderen dat Lewis Hamilton en Valtteri Bottas ook in 2019 voor Mercedes rijden", aldus Lauda tijdens het interview. De drievoudig wereldkampioen verkondigde ook dat Red Bull-rijder Daniel Ricciardo nooit met Mercedes heeft gesproken over een contract voor komend seizoen. 

De uitspraak van Lauda was voor Red Bull-adviseur Marko reden om te reageren. "Zou je dat ook even zwart op wit kunnen zetten?", luidde het antwoord van Marko. "Dan kan ik dat vervolgens aan Daniel laten zien en dan wordt het voor hem wel duidelijk dat hij bij ons moet blijven."

Reacties (20)

Login om te reageren
  • Rick F1

    Posts: 1.883

    Vriend Lauda helpt Marko... En zo zijn de werknemers weer de dupe van de kartelvorming van de werkgevers.

    • + 0
    • 3 jul 2018 - 12:01
    • ConkersF1

      Posts: 602

      Ga jij eens heel vlug op je vleugel liggen.

      • + 0
      • 3 jul 2018 - 12:02
    • Hij is toch geen Thierry Baudet ;)

      • + 2
      • 3 jul 2018 - 12:09
    • ap

      Posts: 856

      Dit was toch al duidelijk! Dat riciardo zo lang wacht is gewoon omdat die op deze manier denkt dat die er meer kan uitslepen! Hij vergeet 1 ding de extra verkoop van red bull shit is wel te danken aan zijn teammaat hier kan bijna geen coureur tegen op! Max verkoopt riciardo veel minder! Zo simpel is het gewoon! Gaat ook zo in voetballerij een speler waar 100 miljoen voor word betaald moet meer als het dubbele opbrengen uit verkoop shirts met naam!

      • + 0
      • 3 jul 2018 - 13:17
    • TheStijg

      Posts: 813

      @Rick F1

      Kun je de vermeende kartelvorming uitleggen?

      • + 0
      • 3 jul 2018 - 14:22
    • Kartelvorming door werkgevers? Moeten we nu medelijden krijgen met coureurs die om en nabij de 20 miljoen per jaar aftikken?

      • + 1
      • 3 jul 2018 - 14:32
    • Rick F1

      Posts: 1.883

      Ik overdrijf natuurlijk, maar Lauda helpt Marko hier wel een handje.

      • + 0
      • 3 jul 2018 - 17:20
  • twslex

    Posts: 479

    Ik denk dat RIC nu nog een basisloon van 1 euro krijgt :D De rest moet die maar verdienen..

    • + 0
    • 3 jul 2018 - 12:17
    • Rick F1

      Posts: 1.883

      Of hij krijgt een contract per race.

      • + 0
      • 3 jul 2018 - 12:26
  • Maximo

    Posts: 5.072

    Als Kimi dan ook nog een jaartje bij Ferrari mag blijven zijn we dit jaar snel rond met de rijders carousel.

    • + 0
    • 3 jul 2018 - 12:21
    • Hij moet wel regulier blijven scoren en op zijn minst 1 overwinning behalen. Een beetje Bottas-patroon volgen - altijd heel dichtbij in de buurt blijven in geval als.
      Anders is het dit zijn laatste (Ferrari) seizoen vrees ik.

      • + 0
      • 3 jul 2018 - 13:45
  • Maximo

    Posts: 5.072

    Het is toch ook wel typisch dat de grotere teams meestal vrij conservatief zijn in hun keuzes qua rijders. Er is maar een klein select groepje die ze een stoeltje willen geven.

    • + 0
    • 3 jul 2018 - 12:23
    • Omdat de belangen zo groot zijn! Deangst te falen wordt groter als er meer op het spel staat.

      • + 0
      • 3 jul 2018 - 12:50
    • Conservatief? Toen Schumi bij Mercedes wegging kwam Lewis naast Rosberg te rijden....Dat werd een top duo. Nicolas gaat onverwacht weg....niemand van de andere coureurs was vrij....Williams had geld nodig en zo kon Bottas komen. In tegenstelling tot wat de meeste dachten blijkt hij gewoon een zeer goede coureur (met verbeter punten, maar welke coureur niet). Dus waarom veranderen wanneer iedereen in het team blij is.

      • + 0
      • 3 jul 2018 - 13:48
  • Arme, arme Daniel... hij had zo gehoopt dat de topteams hem graag wilde hebben. Maarja, Bottas doet het best goed en heeft alleen een hoop pech waar hij niks aan kan doen en het lijkt erop dat Lewis toch nog echt niet met pensioen gaat. En bij Ferrari kiezen ze denk ik voor LeClerc naast Vettel of geven ze gewoon Kimi nog een contract voor één seizoen.

    De enige keuzes die voor Daniel denk ik overblijven (zoals ik in een eerdere post al meldde) zijn bijtekenen bij Red Bull waar hij zal moeten afrekenen met Max en hopen dat de Honda’s brengen wat ze beloven, gaan voor de ambitie bij Renault en wellicht enkele podia scoren komend seizoen maar geen titel of gaan voor het grote geld van McLaren en hopen dat die komend seizoen de aansluiting met het middenveld weer hebben gevonden.

    • + 1
    • 3 jul 2018 - 12:59
  • John6

    Posts: 2.482

    Geen verrassing, en bij Ferrari komt ook geen verrassing, misschien bij paar andere teams paar verschuivingen zou kunnen.

    • + 0
    • 3 jul 2018 - 13:19
  • bullfrog

    Posts: 100

    in de top 3 veranderd niks volgend jaar , iedereen zegt maar dat Kimmi vervangen wordt , maar hij scoort gewoon genoeg punten voor het team Seb is de nummer 1 en Kimi is de back up , Ferrari wil de constructeurs titel . niet meer en niet minder en als Seb kampioen wordt is dat mooi mee genomen.kijk maar in Oostenrijk de 2 Ferrari's hielden positie.

    • + 1
    • 3 jul 2018 - 14:33
  • Lijkt me een logische keuze. Nu kan Ricciardo ook rustig zijn krabbel plaatsen.

    • + 0
    • 3 jul 2018 - 14:34
  • jarka

    Posts: 680

    weinig verrassend waarom zouden ze ook wisselen iedereen voldoet

    • + 0
    • 3 jul 2018 - 14:47
  • Lauda en Marko. Ze gaven begin van het jaar samen een interview. Erg leuk om de grappen over en weer te zien.

    • + 0
    • 3 jul 2018 - 15:03

Gerelateerd nieuws



BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:40 - 15:10

    Vrije training 3

    15:10 - 16:10

    Race

    17:10 - 19:10

  • Vrije training 2

    17:40 - 19:10

    Kwalificatie

    17:10 - 18:10

    Snelste ronde

     

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    13:40 - 15:10

    Vrije training 2

    17:40 - 19:10

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    15:10 - 16:10

    Kwalificatie

    17:10 - 18:10

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:10 - 19:10

    Snelste ronde

    17:10 - 17:10



Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team wordt in 2019 'best of the rest'?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 799
  • Podiums 25
  • Grand Prix 82
  • Land Finland
  • Geb. datum 28 aug 1989 (29)
  • Geb. plaats Nastola, Finland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
24 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
24 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar