McLaren: "Vodafone vroeg om presentatie in Berlijn te doen"

McLaren heeft vandaag duidelijk gemaakt waarom ze nieuwe MP4-26 in Berlijn zal worden gepresenteerd. Het Britse team maakte deze locatie enkele weken geleden bekend. De meeste andere teams presenteren hun bolides in Valencia vlak voor de eerste testweek.

McLaren zal de nieuwe auto pas op 4 februari presenteren in Berlijn en zal hierdoor de eerste testweek met de oude bolide rijden. McLaren's Paddy Lowe gaf vandaag opheldering voor de keuze voor Berlijn. "Het was een verzoek van Vodafone. Zij wilden de launch in Berlijn als onderdeel van Vodafone Germany", verklaarde Lowe.

Reacties (10)

Login om te reageren
  • miauw

    Posts: 1.136

    Een week achterstand om te testen met een oude bolide, alleen maar omdat een sponsor dat vraagt? Nou dan mogen ze wel heel veel geld lappen, want McLaren is dus zowiezo al vitale data in de eerste week aan het missen door niet te rijden met de nieuwe bolide.

    • + 0
    • 17 jan 2011 - 15:22
    • Lijkt me niet om die reden, Mclaren ziet gewoon meer ontwikkelingsprogressie om langer in de windtunnel te blijven dan al de baan op te gaan in Valencia. Daarom rijden ze daar met de oude auto om evengoed wel data te verzamelen van de nieuwe banden enzo.

      • + 0
      • 17 jan 2011 - 15:52
    • Volgens mij is het zo slecht nog niet om te kijken hoe de nieuwe banden zich verhouden tov van de banden van B\'stone in / onder gelijke omstandigheden, onder dus dezelfde auto. McLaren heeft ook de beste faciliteiten als het gaat om banden te testen, daarmee kan McLaren een strategische voorsprong hebben terwijl er nog geen benchmarks zijn (slijtage / afstelling etc) voor de teams die de nieuwe auto gaan rijden.

      Ik weet nog niet zo zeker of het een heel slecht idee is.

      • + 0
      • 17 jan 2011 - 17:33
    • F1-2009

      Posts: 562

      Waar lees jij dat alleen Vodafone erom vraagt? Als je het nieuws een beetje had bijgehouden en het artikel goed had gelezen had je kunnen weten dat het niet voor Vodafone is. En met een beetje gezond verstand was je ook heel ver gekomen.

      Maar goed, het artikel had inderdaad wat duidelijker gemogen.

      • + 0
      • 17 jan 2011 - 18:01
    • miauw,

      Vodafone heeft toch niet gevraagd om het een week later te doen? Alleen om het in berlijn te doen.

      • + 0
      • 18 jan 2011 - 10:16
  • Zijn toch wel meer teams die de eerste test met de \'oude\' bolide aanvangen?
    Niks ongewoons aan in mijn ogen

    • + 0
    • 17 jan 2011 - 16:28
  • Er staat dat ze vroegen om de presentatie in Berlijn te doen, niet het verzoek om een week later pas met de auto te komen.

    • + 0
    • 17 jan 2011 - 16:33
  • beetje apart dat de sponsor daar naar moet vragen

    dat moet toch gewoon duidelijk in het contract staan, als ze dat willen??

    wel goed van Mclaren om daar dan gewoon gehoor aan te geven

    • + 0
    • 17 jan 2011 - 16:45
  • felix50

    Posts: 5.792

    Mika4ever; als mclaren de beste faciliteiten heeft om de banden te testen waarom kon Button dan niet goed omgaan met zijn banden afgelopen seizoen(aan het einde van het seizoen)?

    • + 0
    • 18 jan 2011 - 09:03
    • Tja, kweet niet, maar misschien is Button de oorzaak???

      • + 0
      • 18 jan 2011 - 11:54

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar