user icon

'McLaren slachtoffert technisch directeur Tim Goss'

  • Gepubliceerd op 26 apr 2018 13:30
  • comments 35
  • Door: Rob Veenstra

Technisch directeur Tim Goss heeft het veld moeten ruimen bij het team van McLaren. Dat bericht brengt BBC Sport. Het nieuws is nog niet officieel bevestigd door de Britse renstal zelf. McLaren houdt Goss verantwoordelijk voor de tegenvallende snelheid van de MCL33 tot nu toe.

Het team had zich ten doel gesteld om Red Bull Racing uit te dagen dit seizoen, aangezien beide teams sinds deze winter over dezelfde motorleverancier beschikken. McLaren kwam echter ook met Renault-aandrijving in de eerste drie Grands Prix van 2018 niet in de buurt van het tempo van Red Bull Racing.

Goss was sinds 1990 werkzaam voor McLaren en ontfermde zich als technisch directeur over het chassis. Hij vormde een drie-eenheid met Peter Prodromou, technisch directeur aerodynamica, en Matt Morris, hoofd engineering.

Een woordvoerder van McLaren weigerde te bevestigen dat Goss zijn taken neer heeft moeten leggen, al voegde hij eraan toe dat het team continu de eigen organisatie en het functioneren van de technische afdeling tegen het licht houdt. "Meer details volgen te zijner tijd. Tot dat moment geven we verder geen commentaar."

Reacties (35)

Login om te reageren
  • Die kan makkelijk ergens anders aan de slag.

    • + 0
    • 26 apr 2018 - 13:36
    • Demachiel

      Posts: 183

      Misschien bij Ferrari, aangezien Mclaren inmiddels hetzelfde paniekvoetbal speelt als de Italianen.

      • + 2
      • 26 apr 2018 - 13:44
    • Als iemand als sinds 1990 werkzaam is en je onstlaat diegene is dat geen paniekvoetbal

      • + 5
      • 26 apr 2018 - 14:26
    • Demachiel

      Posts: 183

      Met inmiddels bedoel ik ook het nieuwe management team..

      • + 0
      • 26 apr 2018 - 15:03
    • z0mer

      Posts: 2.085

      Ik hoop dat Boullier de volgende is. Ze hadden gewoon Jost Capito moeten houden, een man met ervaring en de Duitse nationaliteit.

      • + 3
      • 26 apr 2018 - 15:08
  • mrjem

    Posts: 271

    Quote "al voegde hij eraan toe dat het team continu de eigen organisatie en het functioneren van de technische afdeling tegen het licht houdt. "Meer details volgen te zijner tijd. Tot dat moment geven we verder geen commentaar."

    Tssss zeg gewoon waar het op staat, man wat een geneuzel, deze woorden zeggen toch genoeg !

    • + 1
    • 26 apr 2018 - 13:43
  • Irvine

    Posts: 173

    We kunnen zeggen wat we willen, maar wat een drive heeft deze renstal gekregen. I.p.v. alleen maar dat gemier over een budget restrictie, knallen totdat je ballen eraf vallen. Nu Williams en Renault nog en we hebben weer het idee dat er een grid staat die willen racen op het allerhoogste niveau. Racen is emotie. Dit was ook emotie.

    • + 1
    • 26 apr 2018 - 13:55
    • Heuhhh?

      • + 3
      • 26 apr 2018 - 15:24
    • kortvdl

      Posts: 1.050

      IRVINE, jij bent al vroeg begonnen met indrinken voor Koningsdag;)

      • + 1
      • 26 apr 2018 - 16:52
    • Irvine

      Posts: 173

      Typische reacties

      • + 0
      • 26 apr 2018 - 17:20
    • kortvdl

      Posts: 1.050

      typische reacties? je vind serieus dat Mclaren in eens een drive gekregen heeft?

      • + 0
      • 26 apr 2018 - 17:46
    • Irvine

      Posts: 173

      Kijk, dat zijn iig twee vragen. Ja dat vind ik. Alonso gaat er altijd voor, misschien af en toe pittig in zijn uitspraken, maar dat geeft juist de wil om te winnen aan. Honda loslaten, pittige keuze, maar op een gegeven moment moet je, zeker als je wilt winnen. En hier ook, het moet beter, dus iedereen die niet presteert, zal moeten gaan. Stoffel is lastig in te schatten. Hoge ambitie durven uit spreken. Ga zo maar door. Mijn mening.

      • + 2
      • 26 apr 2018 - 18:39
    • Irvine

      Posts: 173

      Oh, niet ineens heeft gekregen. Het laatste jaar en dit jaar. Kreeg de jaren ervoor de indruk, dat ze teveel op Honda wachtte, maar dat is met mijn beperkte inzicht in een team lastig te bepalen

      • + 2
      • 26 apr 2018 - 18:42
  • Silfen

    Posts: 226

    Dus blijkbaar is het probleem bij McLaren niet zozeer de aerodynamica (anders was Podromou wel ontslagen), maar het chassis. Goed om te weten.

    • + 1
    • 26 apr 2018 - 13:55
    • JV fan

      Posts: 2.060

      leek me ook niet, die was de "assistent" van Newey, met wie hij de titelwinnende redbulls ontworp

      • + 0
      • 26 apr 2018 - 14:25
    • erwin93

      Posts: 893

      En toen Podromou het voor het zeggen had kregen we de 2015 auto ;p

      • + 1
      • 26 apr 2018 - 15:06
    • Beste chassis in het veld?..

      • + 1
      • 26 apr 2018 - 16:08
    • Ik heb hier uitzicht over het veld maar geen chassis te zien.

      • + 0
      • 26 apr 2018 - 17:06
    • Kenju

      Posts: 2.629

      Dat Prodromou de assistent was wil niet zeggen dat hij over dezelfde talenten beschikt.

      • + 0
      • 26 apr 2018 - 21:42
  • Rick F1

    Posts: 1.883

    Omdat de teamleiding een paar blaaskaken zijn, moeten mensen die de door die lieden uitgesproken "verwachtingen" niet waarmaken maar gelijk het veld ruimen.

    Het zal heel motiverend zijn om nu voor Zak Brown & Éric Boulllier te werken...

    • + 3
    • 26 apr 2018 - 14:02
    • Dit is echt weer een aanname doen zonder enige onderbouwing te kunnen vinden. De man werkt 28 jaar voor McLaren... de helft van zn leven. Op een bepaald moment heb je net als met coureurs, een frisse wind nodig op je afdeling. Misschien wel beter voor beide partijen dat ze uit elkaar gaan. Goss kan prima werk verichten voor Williams en McLaren heeft hun afdeling weer op scherp.

      • + 1
      • 26 apr 2018 - 14:41
    • Rick F1

      Posts: 1.883

      Dat de teamleiding blaaskaken zijn is een mening (mijn mening) gebaseerd op bijna dagelijks nieuwe berichten, die keer op keer onwaar bleken.

      Er zijn mensen die voor blaaskaken willen werken. Ik niet, want ik zie in de topsport (mijn omgeving) vrij weinig success met dat gedrag van de leiding.

      Genoeg onderbouwing?

      • + 2
      • 26 apr 2018 - 14:48
    • Ach er is helemaal geen formule, geen blauwdruk, voor hoe een topsportorganisatie ,laat staan de topsporter zelf, aangestuurd moet worden... Bij de één werkt het met prima met dictatuur achtige structuur, bij de andere urenlang geneuzel en allemaal inspraak.... Geef mij maar een organisatie met een echte “baas” ,een leider,persoonlijkheid .... Zeker bij topsport.

      • + 1
      • 26 apr 2018 - 15:03
    • Rick F1: Joah prima onderbouwing nu! ;) Persoonlijk ben ik voor een klassieke dictatuur werksfeer waarbij een baas ook echt een leider toont. Niet het huidige Ferrari gedoe waarbij er continu gedreigt wordt voor ontslag. Verpruts je jouw taken... dan moet je er opgewezen worden maar wel een kans krijgen jezelf te verbeteren.

      Het is wel duidelijk dat de zachte aanpak van Boullier in combinatie met de hoge uitspraken van Brown voor wat verwarring zorgt over de McLaren cultuur.

      • + 1
      • 26 apr 2018 - 16:10
  • Gossimijne!

    • + 0
    • 26 apr 2018 - 14:46
    • Je lijkt m’n moeder wel..;)

      • + 0
      • 26 apr 2018 - 20:05
  • Driebald

    Posts: 20

    Apart, bouwde vorig seizoen nog het beste chassis van het hele veld.

    • + 4
    • 26 apr 2018 - 14:50
    • sambal

      Posts: 967

      Ja,dat krijg je dan! Hoogmoed komt voor de val.

      • + 0
      • 26 apr 2018 - 15:14
    • Rick F1

      Posts: 1.883

      Was dat geen correlatie dingetje?

      • + 0
      • 26 apr 2018 - 15:38
  • Arno J

    Posts: 79

    Iets met vooraf 'hoog van de toren blazen'.

    • + 0
    • 26 apr 2018 - 15:07
  • Maximo

    Posts: 6.682

    De gifbeker die leeg gedronken wordt bij McLaren is extra groot vanwege hun borstklopperij vanaf oktober tot Melbourne.

    Voor zover ik het vanaf mijn onbenullige plek kan zien, ligt het eerder aan verkeerde mannen aan het roer, Zak en Boullier.

    • + 2
    • 26 apr 2018 - 15:31
  • Maar Mclaren komt in spanje toch met de echte auto, niks aan.de hand. (Sarcasme modes uit). Wat een top team.

    • + 1
    • 26 apr 2018 - 16:58
  • Conjo65

    Posts: 198

    De leiding van Mclaren geeft iedereen de schuld! Honda jaren lang.... Nu deze meneer weer slachtofferen. Maar zou de Top zelfs niet eens oprotten ? Neem je verantwoordelijkheid eens zelf door in de spiegel te kijken... Wat een mafkezen

    • + 1
    • 26 apr 2018 - 18:38
    • Als technisch directeur heb je toch ook leiding? De positie van Boullier begint ook te wankelen, Brown is nog niet zolang bij het team en richt zich met name op het marketingtechnisch gebied.

      • + 1
      • 26 apr 2018 - 18:53
  • ToTheMax

    Posts: 425

    Tja, de motor kunnen ze niet meer de schuld geven.... GP2 car?

    • + 0
    • 27 apr 2018 - 08:58

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar