user icon

Overzicht van de diverse strategieën in Australië 2018

  • Gepubliceerd op 26 maa 2018 08:15
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra

De Grand Prix van Australië 2018 was geen meeslepende race en dat kwam mede door het gebrek aan diversiteit in de gehanteerde strategieën. De inspanningen van bandenleverancier Pirelli deze winter om de banden zachter te maken om voor meer pitstops te zorgen ten spijt, maar bijna alle teams en coureurs kozen in Melbourne voor een één-stopper. Alleen Brendon Hartley, Lance Stroll en Charles Leclerc stopten twee keer. Pirelli fabriceerde dit mooie overzicht van de weinig uiteenlopende strategieën in Australië.

 

Reacties (13)

Login om te reageren
  • MadMax2.0

    Posts: 627

    Mij staat bij dat de banden weer zachter zouden worden......Pirelli zou banden ontwikkelen en selecteren waarmee men van al die 1 stop strategieën af zou zijn. Hierdoor zouden de wedstrijden weer spannender en leuker worden!! RB dacht slim te zijn en starre 1 compound harder zodat zij waarschijnlijk wel met 1 stop de wedstrijd konden uitrijden, hahaha foutje bedankt iedereen hoefde maar 1x te stoppen. Top werk Pirelli!!!!!

    • + 0
    • 26 maa 2018 - 08:24
    • RB had naar de ultrasoft moeten wisselen. Had waarschijnlijk ook niet vel uitgemaakt aangezien het Botas op niet heeft geholpen.
      Maar van supersoft naar soft was niet een voordeel.

      • + 0
      • 26 maa 2018 - 08:30
    • Dat heeft uiteindelijk niks met bandenstrategie te maken.
      Tijd is het hele verhaal.
      Niemand is instaat om meer bandenwissels te maken dan de rest
      Meerdere stops is verledentijd sinds alle teams gebruikmaken van dezelfde manier om banden te wisselen.

      Er bestaat geen onderscheid meer na het afschaffen van de lollypopman.

      • + 0
      • 26 maa 2018 - 08:32
    • Ze hadden dacht ik alleen nog maar een nieuwe compound softs

      • + 0
      • 26 maa 2018 - 08:32
    • kortvdl

      Posts: 1.060

      Blackbriar, alle compounds zouden een gredatie zachter worden.
      Buiten het feit dat Rbr hier enorm nadeel had van een 1 stop. Had het deze race een klein beetje spannender kunnen maken met een 2 stopper

      • + 1
      • 26 maa 2018 - 09:06
  • Gewoon een band maken die maar 15 rondjes mee gaat....en dan leegloopt of iets dergelijks of dan dramatisch in prestatie naar beneden gaat.
    Ben je in ieder geval verzekert van 3 tot 4 pitstops per race, kunnen de sterksten in die rondjes niet ver uitlopen op de rest en komen die weer in het verkeer terecht na de wissel.

    • + 0
    • 26 maa 2018 - 08:29
    • Gewoon terug naar de banden van een aantal jaar terug die na een X aantal ronden een 'cliff' bereiken

      • + 0
      • 26 maa 2018 - 08:48
    • MadMax2.0

      Posts: 627

      Ik heb maanden lang berichten gelezen dat de banden weer zachter gingen worden, meer stops , meer verschillende strategieën........
      en wat krijgen we?? niks van dit, alles hetzelfde, belachelijk gewoon. Pirelli heeft verzaakt, weer ver ondermaats gepresteerd! Vorig jaar schoten ze zover door dat men bijna iedere race zonder stop hadden kunnen uitrijden als dit zou mogen en nu nog steeds veel te weinig slijtage!

      • + 0
      • 26 maa 2018 - 09:25
  • Hawke

    Posts: 50

    Hartley 35 rondes op ultras. Gewoon belachelijk, hier had je op de hyper en ultra zelfs 1 stop kunnen doen.

    • + 0
    • 26 maa 2018 - 08:29
  • Mijn ooit geliefde sport staat nu daadwerkelijk op de poort van het kerkhof te kloppen.

    • + 0
    • 26 maa 2018 - 09:56
    • Je kunt je alias dus veranderen in "ERVERLIEZER" ;)

      • + 0
      • 26 maa 2018 - 11:50
    • Nee want f1 is voor mij niet bepalend en ben niet afhankelijk van f1 hoe ik zelf in het leven sta.
      Ik lees en hoor op diverse forums en kranten negatief geluid.

      • + 0
      • 26 maa 2018 - 13:04
    • @EW Tip "Cemetery Gates" van Pantera. Dan blijf je tenminste wakker tijdens de race ;)

      Ben ook zwaar teleurgesteld in Pirelli en hun veels te behoudende keuzes, maar dat moeten ze helaas doen in opdracht van de FIA. In het WK Superbikes laat Pirelli zien dat ze weldegelijk compounds kunnen maken waar de coureurs hun motoren verschillend op kunnen afstellen, en zie je vaak verschuivingen in de race door de slijtage en compound die is gekozen.

      • + 2
      • 26 maa 2018 - 16:20

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 453
  • Podiums 12
  • Grand Prix 65
  • Land MC
  • Geb. datum 16 okt 1997 (23)
  • Geb. plaats Monte Carlo, MC
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

  • Team naam Pirelli
  • Basis Milan, Italië
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar