user icon

Hülkenberg nog zoekende naar 'sweet spot' van de RS18

  • Gepubliceerd op 23 maa 2018 13:15
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra

Renault-coureur Nico Hülkenberg was na afloop van de eerste twee vrije trainingen voor de Australische Grand Prix niet helemaal te spreken over de wegligging van zijn auto. In de lange runs ging het allemaal prima, maar in de runs met weinig brandstof liet de balans van de RS18 nog wat te wensen over. Hülkenberg sloot beide sessies af op een dertiende positie.

"We hadden een behoorlijke lading werk te doen, maar gelukkig ook een betrouwbare auto om het volledige programma te voltooien", begint de Duitser. "Ik was niet zo blij met de balans van de wagen op een lege tank, maar in de lange runs voelde het allemaal veel beter. We moeten de sweet spot van de RS18 hier nog vinden. Er valt veel tijdwinst te behalen wanneer we de bolide aan de praat krijgen zoals ik wil. Het moet op alle vlakken beter; de remmen, een betere balans, meer grip."

Teamgenoot Carlos Sainz was wel tevreden over de balans van zijn auto. "Het was een kalme en vrij standaard dag voor mij. Het is fijn dat we de eerste Grand Prix-vrijdag van het jaar achter de rug hebben. De middenmoot staat dicht op elkaar gepakt, dus het is moeilijk om te zeggen waar we morgen staan. We moeten nog iets meer uit de ultrazachte band kunnen halen, vandaag hadden we geen vrije ronde. De omstandigheden waren geweldig, maar zullen morgen uitdagend zijn."

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Iemand anders ook geërgerd vanochtend bij de live uitzending aan die oorwurm, een mug-achtig geluid bij het FIA bumpertje bij het aankondigen van een herhaling. Ik snap het moet motor geluid voorstellen met 15 duizend toeren, maar dit is niet te harden!

    • + 2
    • 23 maa 2018 - 13:24
    • Ik dacht dat het aan m'n hoofdtelefoon lag .
      Ik lag in bed te te kijken met zo'n ding op mijn hoofd , omdat mijn vrouw nogal hard snurkt . ;-)

      • + 1
      • 23 maa 2018 - 13:34
    • Ik probeerde heel hard me er niet aan de ergeren omdat ik het ws nog vaak moet horen, maar ik dacht hetzelfde ja

      • + 0
      • 23 maa 2018 - 13:34
    • Nelewart

      Posts: 51

      Ja en niet een beetje ook. Moet toch beter kunnen dan dit zou je zeggen

      • + 0
      • 23 maa 2018 - 13:36
    • JV

      Posts: 2.123

      Ja, de eerste keer vond ik het nog wel leuk maar gaandeweg werd het vervelend.

      Verder is de lay-out op het scherm er ook niet op vooruit gegaan.
      Ik mis nog steeds de "ticker line"onderaan het scherm.

      • + 0
      • 23 maa 2018 - 13:39
    • Astfgl

      Posts: 220

      Ugh, ja, ik irriteer me er ook mateloos aan, al vanaf de eerste keer dat ik het hoorde. De nieuwe graphics zijn prima wat mij betreft, maar dat geluidseffect is bijzonder vervelend.

      • + 0
      • 23 maa 2018 - 16:16
    • @NELEWART , heb jij het hier over mijn vrouw ??

      Ben benieuwd wie je bent ;-))

      • + 0
      • 23 maa 2018 - 16:46
  • Ja , het is niet altijd even gemakkelijk om een bepaalde spot te vinden , maar eenmaal gevonden kan dat een hoop tijdwinst opleveren . ;-)

    • + 0
    • 23 maa 2018 - 13:24
    • NicoS

      Posts: 12.732

      Ik ben al meer dan 25 jaar getrouwd, maar heb die spot bij mijn vrouw nog steeds niet gevonden......of is dat een ander soort spot.;)

      • + 0
      • 23 maa 2018 - 13:39
    • JV

      Posts: 2.123

      Ha ha ha na de teenslipper nu de g spot in de f1?

      • + 0
      • 23 maa 2018 - 13:40
    • walteij

      Posts: 1.511

      @NICOS you're doing it wrong......
      Ik zal niet zeggen dat ik de sweet spot bij mijn vrouw direct gevonden heb, maar we zijn nu 15 jaar samen en ik heb haar nooit horen klagen.

      • + 0
      • 23 maa 2018 - 14:04
    • Ik heb de sweetspot van mijn vrouw ook snel gevonden, meestal zit ik dan zelf zonder portemonnee.

      • + 0
      • 23 maa 2018 - 14:38
    • @NICOS , Tip van mijn kant , misschien moet je ook eens bij andere vrouwen proberen te zoeken .;-)

      • + 0
      • 23 maa 2018 - 14:57
    • @ SPIELBERG, breng hem op gedachten, ja, als hij dat doet dan kan @ NICOS het vinden van de sweet spot bij zijn eigen vrouw helemaal op zijn buik schrijven.

      • + 0
      • 23 maa 2018 - 15:04
    • Ssssssstt

      • + 0
      • 23 maa 2018 - 15:16
  • Snellius

    Posts: 167

    Bij VT1 en VT2 was er vorig jaar zo'n sectortijden timing onderin beeld (bedoel je die JV?). Daar werd ik echt ontzettend blij van, jammer dat ze die geschrapt hebben. Maar dat zal wel naar een betaalde versie zijn gegaan oid.

    • + 0
    • 23 maa 2018 - 14:07
    • Snellius

      Posts: 167

      oeps, moest onder het bericht van BERTRAND GACHOT komen. Sorry!

      • + 0
      • 23 maa 2018 - 14:07
    • JV

      Posts: 2.123

      Nee ik bedoelde zo'n onder regel als bij de aandelen koersen.
      Die is nu een paar jaar weg.
      Ik gebruik nu altijd de formule 1 app met live timing werkt ook goed en is gratis.

      • + 0
      • 23 maa 2018 - 15:03
  • Voorlopig is Sainz de snellere van de 2 en ik weet dat dit "nog maar" vrije trainingen zijn, maar ik zou er niet van staan te kijken als dit een regelmatig terugkerend beeld wordt.

    • + 0
    • 23 maa 2018 - 15:55

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 289
  • Podiums 0
  • Grand Prix 105
  • Land DE
  • Geb. datum 19 aug 1987 (33)
  • Geb. plaats Emmerich am Rhein, DE
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,84 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar