user icon
user icon

Directeur Spa-Francorchamps twijfelt aan impact van D'Ambrosio

  • Gepubliceerd op 24 dec 2010 10:23
  • comments 9
  • Door: Danny Sosef
De directeur van Spa-Francorchamps twijelt aan de impact van Jerome D'Ambrosio. De jonge Belg werd eerder deze week bevestigd bij Virgin Racing waardoor België sinds meer dan 15 jaar weer een Formule 1-coureur heeft.

Pessimisme overheerst bij de Belgische promotor Andre Maes, als het gaat over de extra ticketverkoop. Maes: "Dit is natuurlijk positief te noemen. Maar gaat het de ticketverkoop een boost geven? Daar ben ik niet zeker van. Hebben de deelnames van Philippe Adams (Lotus 1994), Bas Leinders (Minardi vrijdagcoureur 2004) ertoe geleid dat er meer tickets verkocht werden?"

"De impact op de Grand Prix en de ticketverkoop zullen worden bepaald hoe het de eerste paar races zal gaan."

Maes denkt dat niet alleen de prestaties van de Virgin-wagen bepalend zullen zijn, maar ook het karakter van D'Ambrosio. Maes: "Ik weet verder weinig van zijn populariteit. In de GP2 bleef hij relatief onbekend, hij is geen echte ster. Ik weet zeker dat 90% van de kijkers van RTBF zijn stem niet zouden herkennen."

Reacties (9)

Login om te reageren
  • als die 4 races wint dan zal de kaartenverkoop wel stijgen, maar dat zal niet gebeuren

    en nogal logisch dat in 1994 de kaart verkoop niet heel erg steeg door een Vrijdag-rijder

    • + 0
    • 24 dec 2010 - 10:31
    • Lezen!!! De vrijdagrijder was in 2005. In 1994 reed Philippe Adams voor Team Lotus.

      • + 0
      • 24 dec 2010 - 12:16
  • Volgend jaar moet hij zijn stoeltje toch weer afstaan aan een andere paydriver dus de man heeft gelijk.

    • + 0
    • 24 dec 2010 - 10:58
    • Dan zie ik eerder Glock vertrekken tegen die tijd.

      • + 0
      • 24 dec 2010 - 11:55
  • Ik denk dat dit zo\'n gevalletje is van \"Ik ken hem niet dus de meesten kennen hem niet. hij zegt namelijk : \"Ik weet verder weinig van zijn populariteit. In de GP2 bleef hij relatief onbekend, hij is geen echte ster. Ik weet zeker dat 90% van de kijkers van RTBF zijn stem niet zouden herkennen.\"
    Hij zegt dus in feite dat omdat hij hem niet goed kent, dat hij geen echte ster is en geen impact zal hebben op de kaartverkoop.

    Laten we hopen van wel, want dit toch wel het mooiste circuit van de F1!

    • + 0
    • 24 dec 2010 - 17:14
  • Downforce

    Posts: 105

    Dit is vanuit communicatief oogpunt op z\'n zachtst gezegd onhandig, los van welke mening deze directeur Maes persoonlijk heeft. Als eindverantwoordelijke van de Belgische Grand Prix richt je je in je communicatie op alle aspecten die kunnen bijdragen tot positivisme en die kunnen leiden tot een grotere ticketverkoop. Elke Belgische of Nederlandse betrokkenheid, hoe klein ook, is zo\'n aanknopingspunt. Laat deze man zich richten op het onvoorspelbare karakter van de uitkomst van races op Spa en de potentiële kansen die dit voor d\'Ambrosio met zich mee brengt i.p.v. deze onkundige reactie.

    • + 0
    • 24 dec 2010 - 20:05
    • Steff

      Posts: 405

      Helemaal mee eens! Denk ook maar eens aan de Fransen die geen Grand Prix hebben, Francorchamps is voor de mensen in Noord-Frankrijk gemakkelijk aan te rijden. Hetzelfde voor Luxemburg en Duitsland, al hebben zij ook de Grand Prix op de Nurnburgring.

      • + 0
      • 25 dec 2010 - 12:25
  • Steff

    Posts: 405

    Toch kreeg hij de mensen van de banken tijdens zijn F1 demo in Mei aldaar. Ben benieuwd, iedereen wilde ook Michael weer zien rijden op Spa maar door zijn prestaties bleef dat uit. Mocht hij een paar puntjes pakken komen ze zeker kijken.

    • + 0
    • 25 dec 2010 - 12:22
  • felix50

    Posts: 5.792

    Alles ligt eraan hoe hij zal rijden .Gaat hij agressief in de aanval bij de teams die op gelijke voet staan krijgt hij van zelf de fans op de banken ,,dat zien we aan Onze japanner.

    • + 0
    • 25 dec 2010 - 13:25

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar